Hvornår i børnehave???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.701 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2008

Honningblomst

Hvornår starter jeres små pus i børnehave?
Her hvor vi bor, der er det blevet sådan at børn allerede skal starte i børnehave når de er 2½år og det er bestemt ikke noget jeg er fortaler for.:@
Andre som også skal sende et lille barn i børnehave og hvilke tanker har I gjort jer omkring det??
Godt det er først er til sep. men det er jo nok ikke ændret til den tid.
Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2008

gda

Vores datter Josephine startede i oktober 2007 3 måneder før hun blev 3 år. Vi snakkede længe med DP om hun var klar til det. Og det var hun :)
Vi havde valgt at skrive hende op i 2 BH. I Snedsted, hvor vi bor og så i Koldby 7 km væk.
I Snedsted BH kunne hun først starte når hun var 3½ år :@. Da Koldby tilbød en plads i oktober sagde vi ja. Vi findes at hvis hun skulle vente til hun blev 3½ gik hendes udvikling i stå, da resten af børnene blev skiftet ud med "babyer"
Når en BH vælger at tage børn ind i den alder må de også tage specielt hensyn ?
Hilsen Gitte

Anmeld

23. januar 2008

Pia.

Hej Eva.

Ja her over på den anden side af broen kommer de jo noget tidligere i børnehave.
Mads starter jo nu her d. 1 februar og skal stort set være på lige fod med de store børn, det er moren her ikke vild med men de kender mig *GG* - Mads og jeg var på besøg i går og det gik meget fint. han legede med en "stor" dreng på 4 år i de 1½ time vi var der...
Må indrømme at jeg er noget nervøs for denne her start og bare krydser fingre for det bedste.

De er 8 børn med Mads på hans stue, og de er ude på skift af de store, men de store er jo stadig i huset og jeg syntes pludselig de virker meget store og voldsomme og de var der jo i går formiddags da Mads og jeg var der - men Eva, vi må give det en chance og håbe det bedste for vores små drenge...

Jeg er i hvertfald spændt på hvordan det kommer til at gå...

Knus Pia.

Anmeld

24. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Eva,

Her starter de først den 1 eller 15 i måneden efter de er blevet 3 år. Men det er nok mest fordi vi har stor børnemangel i området.

F.eks er der er pige hos min dp som blev 3 i mandags, og hun starter i bh 1 feb. Men vores dp.mor har endnu ikke fået et nyt barn, for der er ikke nogen. Og når der kommer nogen, så skal han/hun starte hos en af de andre, for hun har gået med 3 børn siden sommerferien. Så vi klager ikke :D

Men jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at sende ham afsted til september. Det handler jo også om at de skal være klar til at skifte.

Knus Jeanne

Anmeld

24. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Eva,

Her starter de først den 1 eller 15 i måneden efter de er blevet 3 år. Men det er nok mest fordi vi har stor børnemangel i området.

F.eks er der er pige hos min dp som blev 3 i mandags, og hun starter i bh 1 feb. Men vores dp.mor har endnu ikke fået et nyt barn, for der er ikke nogen. Og når der kommer nogen, så skal han/hun starte hos en af de andre, for hun har gået med 3 børn siden sommerferien. Så vi klager ikke :D

Men jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at sende ham afsted til september. Det handler jo også om at de skal være klar til at skifte.

Knus Jeanne

Anmeld

24. januar 2008

MorCamilla

Her hvor jeg bor skal børnene fra dagplejen og over i børnehave den måned de fylder 3 år.. Men hvis barnet er sent udviklet eller af en anden grund ikke er klar til at starte i børnehave når de er blevet 3 år er der tilbud om at de kan blive i dagplejen til de er 3½ år. Det synes jeg er rigtig dejligt, så de ikke blir skubbet ud i noget de ikke er klar til. Det er jeg meget glad for...

Anmeld

10. februar 2008

SmørBlomstens Mor

Hvad jeg har forstået så skal Signe i BH når hun er 2½. Det er for at hun kan følges med de andre fra hendes stue (de fleste er lidt ældre end hende) hele vejen indtil skolestart, hvilket jeg synes er godt, for de børn kender hun. De har en fast pædagog som ligeledes følger alle børnene på stuen indtil skolestart.
Jeg har ikke gjort mig nogle tanker omkring det endnu da hun kun er 1½, men det kommer nok når hun skal rykkes op i BH.

Kram Heidi

Anmeld

11. februar 2008

Charlotte_82

Her starter de når de er 3 år. Nogle børn kommer dog afsted tidligere hvis det er områder hvor der er for mange små der venter på dagpleje/vuggestue plads.

Min søn var bestemt ikke klar før han blev 3 år så det var meget passende. Min datter som blev 3 år i januar kunne nemt være startet et halvt år før. Hun har været så klar i meget lang tid. Og nu hvor hun endelig er startet er hun muggen hver gang det bliver weekend og nu også her i denne uge hvor vi har vinterferie for hun manglre simpelthen hendes børnehave så meget :D

knus fra Charlotte

Anmeld

13. februar 2008

Pia

Lærke skal starte i børnehave den 1 januar 2009.
I Aalborg kommune er det også sådan at de starter den 1 i måneden, i den måned hvor de bliver 3 år.
Lige pt kan jeg slet ikke forestille mig Lækre i børnehave når hun bliver 3 år..:( Hun er en lidt forsigtig pige.:S
En glad pige og tør hurtigt op, når hun lige har set folk an.. Meenn alligevel lidt forsigtig.
Men jeg regner med at tale med dp-pladsen, når vi rammer november i år.. Er Lærke så staidg meget forsigtig til den tid, så vil jeg høre om vi kan udsætte hendes start i børnehave til senere i 2009..
Men nu må vi se.. Der kan jo ske meget på et år.

Vildt at de nogen steder starter som 2½ årige.. :-oDet er godt nok tidligt..

Knus her fra.

Anmeld

13. februar 2008

Honningblomst

Tak for jeres svar..
Ja, jeg synes jo stadig det er trist at børn skal videre i systemet så hurtigt, bare for at spare penge...på bekostning af de uskyldige små pus.
Ville ønske systemet var mere fleksibelt , så børn først kom videre når de var klar. Men der bliver bare ingen hensyn taget....og desværre er det til sep. Konrad skal afsted, så der er ingen venteliste der.
Knus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.