Alkohol indtag hos de +50årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Anonym trådstarter

Hej tøser.

Et lidt underligt spørgsmål, og da det omhandler min forældre og bekendte/venner har jeg valgt at være anonym.

Men sagen er den, at vi her hjemme taler en del om, hvor meget mine forældre, deres venner og faktisk også en del af den ældre generation i vores vennekreds drikker. - Ved ikke om det har en betydning men mange af dem er ansat i det offentlige.

De kan snildt drikke 1 fl vin eller 6-8 øl om dagen. De dage hvor de knapper en op lige efter job når de nok lidt højrer op end de dage hvor flasken/flaskerne først bliver fundet frem ved spisetid.

Men, hvad siger i er det den generation, dem der i sin tid alle havde vinballonner stående i køkkenet. Er jeg bare uheldig at være rendt ind i en masse. De er jo skønne og sjove mennesker, men jeg forstå bare ikke at man kan/skal indtage så meget alkohol, - og hvordan man overhovedet kan passe et job dagen efter!!!!

Skal nok lige siges at her hjemme drikker vi da også men det er mest når der er gæster ja og så når vi er ude.

...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

MIn far er også af den der generation... Jeg syntes det er lidt meget, men på den anden side, er det sådan de gør. De kører dog IKKE når de har drukket osv. Men de drikker som regel altid en øl eller noget om dagen, eller et eller 2 glas vin...

Jeg ville aldrig drikke alkohol hver dag, men jeg drikker heller ikke

Jeg kan godt ENGANG IMELLEM nyde et glas rødvin - eller en flaske Asti hehe... Asti - det kan jeg lide. Men der er heller ikke så meget alkohol i, så man får det skidt eller noget

Men altså - tror det er noget generationsnoget... Kan også se til min farmor og farfars fester. Alle kommer med flasker i gave til dem. Jeg tænker bare: hvad skal man dog med alt det?!... Men sådan gør man bare...

Heldigvis er hele min familie holdt op med at ryge, på nær min mor.

Anmeld

29. april 2010

Vidunderligeunger

lyder bekendt  

Sådan er mine svigerforældre også.... de er 50 og 57. Og ved at deres venner også er lige sådan.

Mine forældre er 47 begge to, og dem og deres venner som er ca. jævnaldrende gør det faktisk ikke i så stor stil  

Min kæreste får altid en øl med kammeraterne når de skal på "snigertur" (køretur, hvor man ordner verdenssituationen og ser på rådyr) eller hvis de lige kommer forbi så er det også en bajer de åbner... Jeg har tit nævnt at det ikke er vildt sundt, men det er hans valg - side spring...

Ja, jeg tror det er den generation og så hvad man er vokset op i. Mit forhold til alkohol vs. min kærestes er meget forskelligt, han er vandt til det, det er jeg absolut ikke

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Jeg tror så absolut at det er genarationen.

Lige en lille snaps om morgen og en øl til frokost og lige en efter arbejde, og en flaske vin til maden.

Bare se på serier som huset på christianshavn osv. Det har bare været mere "normalt" at man drak hverdag. Det er jo faktisk først her de senere år at man er blevet klar over hvor skadeligt alkohol er selv i små mængder.

Ved ikke om der er nogen her der hørte radio her for 14 dage siden med en dame fra sundhedsstyrelsen der var inde og fortælle om de her maximums grænser på 14 og 21 genstande om ugen. og om at man nu er ved at lave en ny kampagne fordi folk tror at så længe de holder sig inde for det så tager man ikke skade, men det gør man altså.

Vi drikker ikke ret meget hjemme hos os, det bliver som regel til et glas rødvin til maden hvis vi har gæster og hvis der bliver holdt en fest så bliver det til lidt mere, men jeg tror MAX at det bliver til 1 genstand om måneden eller sådan noget.

Carina

Anmeld

29. april 2010

Svei

Det kan jeg slet ikke genkende fra mine forældre og deres venner...altså nabien kan da godt komme ind til en øl, men de er jo heller ikke vokset op i sukker-sodavands generationen, som vi er...

Men et glas vin til maden engang i mellem, synes jeg nu ikke er meget....omend jeg ikke gør det selv, men mine forældre nyder tit et glas. de har nok bare et mere sundt og naturligt forhold til det end andre der kun drikker for effekten.

Anmeld

29. april 2010

B&J

6-8øl hver dag ja så er det godt nok ved af være et problem.. men kender mange der deler 1-2 om dagen hvis de er på besøg eller får gæster og nyder en øl sammen

Anmeld

29. april 2010

Pia.

Mine forældre (52 & 55 år) er hjemme hver dag kl. 16.00 begge to og der drikker de en øl og snakker lidt, og så drikker de gerne en til deres aftensmad, min far dog mest mælk (men alt efter hvad menu'en står på)

I weekenderne er jeg sikker på de drikker mere end det men hvor mange aner jeg ikke og jeg kunne heller ikke drømme om at spørge eller tælle - De er ikke fulde eller tosset, og det er for mig det vigtigste...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.