graviditet og træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.543 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. april 2010

frumor

Hej med Jer.

Hvordan er det nu med træning? Må man fortsætte med hvad man plejer? Hvad med løb.?

Jeg har en del træning igennem mit arbejde. Det er fint nok og det tror jeg kun er en fordel for mig. Men jeg har lige startet nogle hold op hvor vi træner ude og løber lidt indimellem. Det er for ældre mennesker, men der er alligevel rimelig drøn på.

Jeg har før abborteret,men den gang sagde lægen at det ikke havde en sammenhæng med fysisk aktivitet. Jeg levede et stillesiddende liv den gang..

Mon der er nogen der har undersøgt noget om den sag;-)

KH Frumor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

misslea

hejsa )

Jeg har selv sat mig lidt ind i hvor meget træning, og hvilken træning man må dyrke under sin graviditet, da jeg også er én af dem, som meget gerne vil fortsætte med min træning....

Motionstræning kan man stadig dyrke en masse af - især, cykling, løb, cross-training, hold træning såsom step, zumba fitness og arobic!! Det er vigtigt at man ikkw presser sin krop til det yderste, men lytter til kroppen, og stopper hvis det bliver ubehageligt!!!

I forhold til styrketræning, kan man sagtens dyrke det også! Der er dog visse øvelser, som man bør undgå - det drejer sig bl.a. om øvelser, som er hårde for bækkenet (eks. squat-øvelser)

Hvis man er vandt til at træne, så er der intet problem i at fortsætte. Det skulle endda give nogle fordele under graviditet, fødsel og efter fødslen.

Jeg har selv løbet en del indtil videre, men igår da jeg var en tur på løbebåndet kunne jeg mærke at det ikke længere føltes rart... Det var som om min mave var blevet lidt "tung", og det var faktisk lidt ubehageligt. Så jeg gik i hurtigt tempo i stedet i ca. 30 min. og derefter 10 min. op ad bakke hvilket også er ret god træning, heheh

Ellers dyrker jeg meget thai-bo i fitnesscentret og det kan jeg sagtens fortsætte med LÆNGE endnu!! Jeg cykler en del og selvfølgelig crosstraining....!!

Håber du kan bruge mit svar  

pøj pøj med det alt sammen!!!

fra Lea, 17+3

Anmeld

29. april 2010

Siber

Hej,

Helt enig med misslea.

Hvis du er vant til at træne kan du sagtens fortsætte, indtil du synes det bliver for ubehageligt. Hvis du ikke har trænet før, men gerne vil igang, så kan man også sagtes det, men skal bare ikke tro man skal løbe en marton, men komme i form stille og roligt.

Jeg selv går i Elexia (træningsstudio i Norge) hvor jeg spinner, catslide, BOSU, er dog stoppet med styrketræning, tager kun de lette styrke hold.

De to andre gange jeg har født (har fået kejsersnit) har det hjulpet mig at være i form, jeg var hurtig på benene, og mærkede stort set ingen ting.

Dette er så 3. gang og jeg vil gerne være i form, da jeg også har 2 tøser jeg også skal tænke på. Jeg har det bare godt med mig selv når jeg træner, men stopper når jeg ikke magter mere, eller trapper ned.

Knus SIber 13+6

Anmeld

3. maj 2010

frumor

Hej igen. Tak for svar!

Sagen er den, at jeg i sidste graviditet havde en del smerter i mit bækken, som især kom ved gang og løb. Jeg er i væsentlig bedre form nu, og havde håbet at jeg ikke skulle have den slags problemer denne gang. Men når jeg har haft de to udendørshold, har jeg ondt i mit bækken resten af dagen.

Jeg var til lægeundersøgelse idag og spurgte lige min læge. Hun sagde at hvis jeg fik ondt, skulle jeg lade være... Hmmm jeg tror jeg ser det an et par uger. Der er rigtig mange tilmeldte på mine hold og det er en succes... det er lidt svært at aflyse igen... især når jeg ikke har fortalt nogen at jeg er gravid!!

VH Frumor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.