KaMa skriver:
Den kan jeg svare på :-) Lukket donor er 100 pct anonym. Dvs hverken mor, donor eller barn har nogle oplysninger på hinanden - altså mor og barn har jo ;-) De finder aldrig ud af, hvem donor er. Vælger man åben donor har barnet - og KUN barnet ret til et møde med donor, når barnet er blevet 18 år. Barnet har ligeledes lov til at få udleveret noget nedskrevet om donor. Job, skole, karakter, hobby osv. Dog intet om hans familie.
Vil det sige at en donor kan "risikere" at der 19 år efter han har afleveret en klat i koppen kommer 40 af hans "børn" for lige at snakke med ham? Altså at børnene får udleveret hans navn, sidst kendte adresse osv. og så har frit slag til at opsøge ham?
Hold da op!! Det er godt nok noget af en "opgave" man som åben doner påtager sig. Jeg tror ikke jeg ville vælge en åben doner. Man ved jo ikke hvem faderen er, og hvad nu hvis han er en virkelig modbydelig person som barnet så kan finde ud af er dets far! Altså man ved jo aldrig!! Jeg tror jeg ville vælge lukket donor, og så lade barnet have sine "donor-far-fantasier" i fred!
Hvorfor har du (og kama) valgt en åben donor? Der er super spændende den her "problematik", og jeg er VILDT fasineret af at man sådan kan vælge sin donor mht højde, farver m.m.!! Det er SÅ dejligt at den her mulighed er der, og hvis jeg ikke havde fundet den eneste ene var det helt klart en mulighed jeg også selv ville have gjort brug af!!
Anmeld