Jubii.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Vial

Ansemusen skriver:

<br /><br /><p> Jamen så er vi helt enige! Jeg kalder det bare biologisk far, fordi det er det det hedder rent fagligt. Men vi er helt enige om at han ikke fungerer som far på nogen måde!</p>

Ikke for at være en flueknepper, men rent fagligt hedder det en sæddonor :-) Han har modsat biologiske fædre ingen økonomiske forpligtelser eller andet, som kunnne give ham titlen far.... Hold k... hvor er jeg belastende ikke ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

otlitrom

Ikke for at være en flueknepper, men rent fagligt hedder det en sæddonor :-) Han har modsat biologiske fædre ingen økonomiske forpligtelser eller andet, som kunnne give ham titlen far.... Hold k... hvor er jeg belastende ikke ;-)

Næh, du er bare "ildsjæl" med insider-viden

Anmeld

28. april 2010

Ansemusen

Jo nu du siger det  Hihi! Nej men forstår jo godt hvad du mener! Du er lidt som mig når det omhandler råfodring af rovdyr, noget jeg brænder for og har viden omkring!

Anmeld

28. april 2010

Mutti2B

KaMa skriver:

Den kan jeg svare på :-) Lukket donor er 100 pct anonym. Dvs hverken mor, donor eller barn har nogle oplysninger på hinanden - altså mor og barn har jo ;-) De finder aldrig ud af, hvem donor er. Vælger man åben donor har barnet - og KUN barnet ret til et møde med donor, når barnet er blevet 18 år. Barnet har ligeledes lov til at få udleveret noget nedskrevet om donor. Job, skole, karakter, hobby osv. Dog intet om hans familie.

Kunne ikke ha forklaret det bedre selv

Anmeld

29. april 2010

Agnete

Mutti2B skriver:

Jeg er helt rundt på gulvet i dag og lige nu har jeg 1000000 sommerfugle i maven

Jeg skal til journalsamtale om 14 dage og har lige modtaget donorlisten som jeg skal vælge ud fra. Puha, hvor er det uvirkeligt at sidde med sådan en liste. Jeg kan slet ikke lade være med at smile 

Og indkaldelsen til HSG er også kommet, så nu sker der virkelig noget. Nu må det bare gerne snart blive juli så jeg kan blive gravid

Uh... Det bliver så spændende  Håber at du får et godt forløb, som ikke bliver for langt. Krydser fingre for dig  Glæder mig til at følge dig  Er jo selv i gang med 2. IUI-D. Skal teste i morgen (tisse-test), og blodprøve på mandag (hvis jeg altså ikke har fået mens )

Kh Agnete

Anmeld

29. april 2010

DK

KaMa skriver:

Den kan jeg svare på :-) Lukket donor er 100 pct anonym. Dvs hverken mor, donor eller barn har nogle oplysninger på hinanden - altså mor og barn har jo ;-) De finder aldrig ud af, hvem donor er. Vælger man åben donor har barnet - og KUN barnet ret til et møde med donor, når barnet er blevet 18 år. Barnet har ligeledes lov til at få udleveret noget nedskrevet om donor. Job, skole, karakter, hobby osv. Dog intet om hans familie.

Vil det sige at en donor kan "risikere" at der 19 år efter han har afleveret en klat i koppen kommer 40 af hans "børn" for lige at snakke med ham? Altså at børnene får udleveret hans navn, sidst kendte adresse osv. og så har frit slag til at opsøge ham?

Hold da op!! Det er godt nok noget af en "opgave" man som åben doner påtager sig. Jeg tror ikke jeg ville vælge en åben doner. Man ved jo ikke hvem faderen er, og hvad nu hvis han er en virkelig modbydelig person som barnet så kan finde ud af er dets far! Altså man ved jo aldrig!! Jeg tror jeg ville vælge lukket donor, og så lade barnet have sine "donor-far-fantasier" i fred!

Hvorfor har du (og kama) valgt en åben donor? Der er super spændende den her "problematik", og jeg er VILDT fasineret af at man sådan kan vælge sin donor mht højde, farver m.m.!! Det er SÅ dejligt at den her mulighed er der, og hvis jeg ikke havde fundet den eneste ene var det helt klart en mulighed jeg også selv ville have gjort brug af!!

Anmeld

29. april 2010

Vial

DK skriver:

<br /><br /><p> Vil det sige at en donor kan &quot;risikere&quot; at der 19 år efter han har afleveret en klat i koppen kommer 40 af hans &quot;børn&quot; for lige at snakke med ham? Altså at børnene får udleveret hans navn, sidst kendte adresse osv. og så har frit slag til at opsøge ham?</p><p> Hold da op!! Det er godt nok noget af en &quot;opgave&quot; man som åben doner påtager sig. Jeg tror ikke jeg ville vælge en åben doner. Man ved jo ikke hvem faderen er, og hvad nu hvis han er en virkelig modbydelig person som barnet så kan finde ud af er dets far! Altså man ved jo aldrig!! Jeg tror jeg ville vælge lukket donor, og så lade barnet have sine &quot;donor-far-fantasier&quot; i fred!</p><p> Hvorfor har du (og kama) valgt en åben donor? Der er super spændende den her &quot;problematik&quot;, og jeg er VILDT fasineret af at man sådan kan vælge sin donor mht højde, farver m.m.!! Det er SÅ dejligt at den her mulighed er der, og hvis jeg ikke havde fundet den eneste ene var det helt klart en mulighed jeg også selv ville have gjort brug af!!</p>

Der skal være en vis spredning, så 40 børn dukker nok ikke op. Men jo, man påtager sig noget af en opgave som åben donor. Barnet har krav på ét møde. Derfor er der også stærk overvægt af anonyme donorer. Jeg var valgt anonym donor, da jeg ikke kan forlige mig med, at den mand skal spøge i 18 år for et enkelt møde. Plus en masse andre grunde. Donorbarnet vil noget tidligere end det 18. år stille sig spørgende overfor biologisk ophav. Jeg håber at mine børn har affundet sig med situationen inden da og synes at vi måske holder liv i noget ved at skulle have udsigt til at han bliver kendt ved det 18. år. Hvad hvis han er død? Og kan levende forestille mig børnenes forventninger om at blive forenet med "far". Noget han aldrig bliver. Er bange for at de bliver skuffede og endnu mere frustreret over deres livsvilkår. Det bliver interessant at se, hvad fremtiden bringer og hvordan disse møder vil gå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.