Det er ikke så tit jeg får skrevet noget, men vil da lige være med i jeres opdatering:)
Jeg tror Naja vejer omkring 12,5 kg, men er slet ikke sikker. Det er på vores egen vægt herhjemme, og den har det med at tilføje et par kg hi hi :D Ved heller ikke hvor høj hun er, men hun bruger str 92.
Hun er rigtig godt med på de fleste områder, øver sig ihærdigt i at hoppe på naboens trampolin (det bliver dog mest til sådan nogen "galopspring:D) Hun kravler højt op i legestativet, til min store skræk:( Men en ting hun endnu er knap så god til, er at køre på scooter. Hun kan slet ikke køre sådan med fart, det går i et meget adstadigt tempo8D
Spogligt er hun helt fremme tror jeg (L) Hun siger lange sætninger, f.eks. "Naja it tør ble.. ført senere"(L) Naja hop tamalin" (hoppe på trampolin). Så kan hun alle naboernes navne og ved hvad mor og far og mormor hedder. Snakker i ét væk, og det er meget sjældent at man ikke kan gætte sig til hvad hun siger (også fremmede :) ) Hun er også god til lange ord, som f.eks bussemand,syltetøj, pandekager :$ vaskeklud, der alle udtales stort set korrekt (L)
Hun er også god til at spørge om lov, så siger hun : Naja må derne (gerne) og kigger på mig meget spørgende og som om at nu har vi to en aftale. Vi har også lært hende at sige "mor hjælpe" istedet for at hun skriger som en besat hvert andet øjeblik ;) eller også siger hun Naja kan ik-ke :))
Faktisk tror alle hun er ældre end hun er, og min mor påstår at hun kan kende bogstaverne s, y x,z, p og u.. Meeen ved nu ikke rigtig;)
Men jeg er ihvertfald super stolt af mit lille sludrechatol(L) hvilket vist godt kan anes ud fra (prale)indlægget :D
Knus mia (der ikke aner hvorfor naja kan tale så meget8D ) og Naja 060806, der er totalt uvidende om sin mors pralerier:$
Anmeld