En opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

290 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. juni 2008

Munder

Hejsan alle i skønne Quins. Jeg sys da lige her i sommervarmen, at det var tid til en opdatering af vores unger....de nærmer sig jo drastisk de 2 år. Vi har jo haft en hård vinter, hvor Andrea og jeg har været voldsomt meget syge. Så meget, at Andrea tabte sig, og i februar var nede under 9 kilo:(. Dette gav naturligvis masser af bekymring, og vi har gået til vægtkontrol med hende:'(. Heldigvis, er hun ved sidste vejning tæt på de 10 kilo, og vi har ikke været rigtig syge siden april.:D (Lægen har sluppet taget, og vi behøver ikke komme til kontrolvejninger mere...TOP NICE;) )....Hvad vejer jeres unger? Andrea udvikler sig for tiden med lynets hast. Motorisk er hun over stepperne...kravler op ad alting (og falder ned:$) Med hensyn til sproget, lærer hun nye ord hver dag, synd at flere af den er på kinesisk:) Hun kan stå i 2 min og fortælle en laaaaang historie, og så ende sætningen med is....:P:P:P:P Ja, og så stresser vi også for tiden over at få det hele til at hænge sammen under strejken....Vi kører vel på 6. uge uden barnepasning, men har nogle fantastiske bedsteforældre(L)...og arbejdsgivere, der giver meget snor i disse uger. Andrea er med mig på arbejde hver fredag, hvilket hun eeeelsker:), alle kollegaer og elever er så søde ved hende, og hun bliver rigtig forkælet. Ja, jeg ville vel ikke så meget, andet end at fortælle, hvilken vidunderlig skøn unge jeg har(L).....Og så vil jeg da meget gerne høre, hvordan Jeres dejlige basser har det.:) (H) Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2008

Stumpen

Hejsa.. Sikke en god ide.. Jamen Mathilde er også godt med motorisk, dog er hun lidt en kylling når hun f.eks skal gå ned ad en kantsten, men på alle andre områder udforsker hun med livet som indsats... Hun vejer 13 kg efterhånden... Hun har jo altid været en nem og dejlig pige, det er hun stadig, men hun har også udviklet et sind... Uha, hun har blive hys nu om dage.. Sprogligt er hun en papegøje, hun forsøger at sige alt og det lykkes hende faktisk ogs rigtig gange.. Men de eneste ord hun sætter sammen er "min mor" (L) Ellers er det un et ord af gangen... For tiden er det "gris" vi hører igen og igen..... Hun har nemlig forelsket sig i Palle gris... Vi har før haft lånt forskellige dvd'er på biblioteket for at se om det var noget hun gad, men intet har fanget hende, men ham Palle gris, han er bare spændende... Næsten for spændende.. Men når hun ikke ser Palle gris så går hun rundt ude i haven, hun ææælsker at være ude, men hendes lille krop bærer ikke præg af det, hun er bare hvid, men jeg smører hende så også godt ind, da jeg selv har sart hud og ved hvad det vil sige at være rød.. Ellers er hun bare en nem, dejlig og fræk pige med sin egen mening.. (H) Anja..

Anmeld

8. juni 2008

Miaand

Det er ikke så tit jeg får skrevet noget, men vil da lige være med i jeres opdatering:)
Jeg tror Naja vejer omkring 12,5 kg, men er slet ikke sikker. Det er på vores egen vægt herhjemme, og den har det med at tilføje et par kg hi hi :D Ved heller ikke hvor høj hun er, men hun bruger str 92.

Hun er rigtig godt med på de fleste områder, øver sig ihærdigt i at hoppe på naboens trampolin (det bliver dog mest til sådan nogen "galopspring:D) Hun kravler højt op i legestativet, til min store skræk:( Men en ting hun endnu er knap så god til, er at køre på scooter. Hun kan slet ikke køre sådan med fart, det går i et meget adstadigt tempo8D

Spogligt er hun helt fremme tror jeg (L) Hun siger lange sætninger, f.eks. "Naja it tør ble.. ført senere"(L) Naja hop tamalin" (hoppe på trampolin). Så kan hun alle naboernes navne og ved hvad mor og far og mormor hedder. Snakker i ét væk, og det er meget sjældent at man ikke kan gætte sig til hvad hun siger (også fremmede :) ) Hun er også god til lange ord, som f.eks bussemand,syltetøj, pandekager :$ vaskeklud, der alle udtales stort set korrekt (L)
Hun er også god til at spørge om lov, så siger hun : Naja må derne (gerne) og kigger på mig meget spørgende og som om at nu har vi to en aftale. Vi har også lært hende at sige "mor hjælpe" istedet for at hun skriger som en besat hvert andet øjeblik ;) eller også siger hun Naja kan ik-ke :))
Faktisk tror alle hun er ældre end hun er, og min mor påstår at hun kan kende bogstaverne s, y x,z, p og u.. Meeen ved nu ikke rigtig;)

Men jeg er ihvertfald super stolt af mit lille sludrechatol(L) hvilket vist godt kan anes ud fra (prale)indlægget :D

Knus mia (der ikke aner hvorfor naja kan tale så meget8D ) og Naja 060806, der er totalt uvidende om sin mors pralerier:$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.