ChristinaS skriver:
Som titlen lyder - hvad er dit bedste tip til en gravid "enlig" mor ? Hvad ville du ønske nogen havde fortalt dig eller hvad er det bedste du opdagede som du synes ALLE burde vide
Takker på forhånd 
Hejsa:0)
Som tidligere selv fuldstædnig alene mor til min datter ( var helt alene fra 6 mdr i graviditet til hun var 4 1/2 år, far aldrig set hende), vil mit råd være følgende:0)
STOL PÅ DIG SELV; tro på at det du gør ER godt nok, er rigtigt også selvom det hele ser håbløst ud:0)
Lyt til dig selv og mærk efter inderst inde og SIG FRA og BED OM HJÆLP OG TAG IMOD DEN HJÆLP DU KAN FÅ - det må du aldrig være for stolt til:0)
Når jeg skriver at du skal mærke efter inderst inde så tænker jeg på iforbindelse med at folk vill kommentere, SP kan sætte tvivl, amningen måske ikke går som du ønsker, så lyt og mærk inderst inde hvad du selv føler og ønsker og så sig fra eller til.
Fx amning, hvis amningen bare ikke kører og du tænker og føler at du ønsker at gå over til flaske, så skal du gøre det du ønsker og bede resten af verdenen lukke munden med deres kommentarer. Kan selv bruge amningen som et eksempel da det var noget konkret for mig. Det kørte slet ikke og inderst inde havde jeg bare lyst at stoppe, men pga af press fra SP og min mor blev jeg ved i 3 rædselsfulde mdr og ville ønske jeg hvade lyttet til mig selv og STOPPET:0)
Og dette kan gøre sig gældende i mange andre situationer. Fx tog min datter ikke ret meget på hun er og bliver et lille nips. SP skulle hele tiden kommentere det og mente at hun måske fejlede noget. Men min datter var sund og rask og fejlede ingenting, hun var og er bare ikke en der tager på. Jeg fik sagt fra til min SP, men først da jeg nærmest eksploderede.
Åhh, det blevlildt langt og rodet, og det er så svært lige at få skrevet ned, men håber du er lidt med på hvad jeg mener:0)
Stort knus herfra:0)
Anmeld