Hvad er dit bedste tip til en gravid og kommende "enlig" mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.185 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. april 2010

CS

Som titlen lyder - hvad er dit bedste tip til en gravid "enlig" mor ? Hvad ville du ønske nogen havde fortalt dig eller hvad er det bedste du opdagede som du synes ALLE burde vide

Takker på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Topp

tag det roligt - og vær varsom hvilke mænd man vælger at "putte" i barnets liv....

Anmeld

28. april 2010

Ni-ko-li-ne

ChristinaS skriver:

Som titlen lyder - hvad er dit bedste tip til en gravid "enlig" mor ? Hvad ville du ønske nogen havde fortalt dig eller hvad er det bedste du opdagede som du synes ALLE burde vide

Takker på forhånd

mit bedste råd må være:

hvis man kommer i den situation hvor alt bare ser håbløst ud og barnet skriger og skriger og er ked.... så træk vejret dybt og tænk på at det går over, tænk på at dette er sådan en lille periode af livet... og at du ER en god mor.... også selvom du trøster og trøster og det ikke nytter.... bare fortsæt og lad være med at blive frustreret....

Anmeld

28. april 2010

Valle81

ChristinaS skriver:

Takker på forhånd

Hejsa:0)

Som tidligere selv fuldstædnig alene mor til min datter ( var helt alene fra 6 mdr i graviditet til hun var 4 1/2 år, far aldrig set hende), vil mit råd være følgende:0)

STOL PÅ DIG SELV; tro på at det du gør ER godt nok, er rigtigt også selvom det hele ser håbløst ud:0)

Lyt til dig selv og mærk efter inderst inde og SIG FRA og BED OM HJÆLP OG TAG IMOD DEN HJÆLP DU KAN FÅ - det må du aldrig være for stolt til:0)

Når jeg skriver at du skal mærke efter inderst inde så tænker jeg på iforbindelse med at folk vill kommentere, SP kan sætte tvivl, amningen måske ikke går som du ønsker, så lyt og mærk inderst inde hvad du selv føler og ønsker og så sig fra eller til.

Fx amning, hvis amningen bare ikke kører og du tænker og føler at du ønsker at gå over til flaske, så skal du gøre det du ønsker og bede resten af verdenen lukke munden med deres kommentarer. Kan selv bruge amningen som et eksempel da det var noget konkret for mig. Det kørte slet ikke og inderst inde havde jeg bare lyst at stoppe, men pga af press fra SP og min mor blev jeg ved i 3 rædselsfulde mdr og ville ønske jeg hvade lyttet til mig selv og STOPPET:0)

Og dette kan gøre sig gældende i mange andre situationer. Fx tog min datter ikke ret meget på hun er og bliver et lille nips. SP skulle hele tiden kommentere det og mente at hun måske fejlede noget. Men min datter var sund og rask og fejlede ingenting, hun var og er bare ikke en der tager på. Jeg fik sagt fra til min SP, men først da jeg nærmest eksploderede.

Åhh, det blevlildt langt og rodet, og det er så svært lige at få skrevet ned, men håber du er lidt med på hvad jeg mener:0)

Stort knus herfra:0)

Anmeld

28. april 2010

Lone Jakobsen

kan se du allerede har fået nogle virkelig gode råd...så kan kun gentage:

stol på dig selv, og din "indre stemme" en kvindes 6. sans skal man aldrig spøge med...især når det drejer sig om hendes barn

vær aldrig for stolt til at be om hjælp. en klog kone sagde engang at der er en grund til at man er 2 om at lave dem....det er meningen der skal være 2 når det brænder på. så lad dine veninder/venner/familie, være det netværk du ellers ville ha haft i manden.... tro mig...du får brug for det.

og når det hele kokser og du midt i ulvetimen...opdager at den lille har hældt mælk ud over hele køkkengulvet....så sæt dig ned midt i det hele....og grin eller græd til du ikke orker mere.... det er okay...og det vil fylde dig med en følelse af lettelse

jeg ønsker dig meget held og lykke med din kommende status som enlig mor....det er så utroligt givende....og alt hvad du giver ud, får du tifold tilbage

mange Lone

Anmeld

28. april 2010

<3

Har et godt råd som jeg giver til alle uanset og det er :

anskaf dig en yogabold, nøj hvor bebsen bliver trøstet og falder hurtigt i søvn ved at blive hoppet og det er så meget lettere end at skulle gå rundt med dem på armen. En overgang faldt min søn i søvn bare vi satte os på den.

Plus at man kan have gæster eller se tv samtidigt mens man hopper

Anmeld

28. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Gi dig tid til at lære den lille at kende, når den kommer. Nyd det så længe den er i maven- altså nyd din frihed..

Og mest af alt Stol på dig selv! det du gør er det rigtige!!!

Når den lille bliver større, fx ikk bliver ammet mere, så husk at få den passet så du kan komme ud og hygge med nogle venner. Du skal ikke have dårlig samvittighed overfor barnet hvis du tager en fri aften, men der imod dårlig samvittighed overfor dig selv hvis du ikke kommer afsted..

Knus Louise

Anmeld

30. april 2010

CS

Takker for de skønne svar og fordi i tog jer tid

Anmeld

30. april 2010

Svei

Sørg for at have en "far" til dit barn...mine forældre er min søns "far", ikke at han mangler en far, men det er dem der er der lige så meget som mig næsten, dem der kan glædes og følge med lige så meget som mig..dem der er aflastning og dem jeg ved der er lige så meget en del af min søns liv som jeg er. Man kan nemlig let mangle en at dele alle de første oplevelser med og dem er der jo mange af, altid, resten af livet med et barn. Men at have nogle der elsker lige meget, det er uundværligt.

Knus...

Anmeld

30. april 2010

CS

Yrsa skriver:

Sørg for at have en "far" til dit barn...mine forældre er min søns "far", ikke at han mangler en far, men det er dem der er der lige så meget som mig næsten, dem der kan glædes og følge med lige så meget som mig..dem der er aflastning og dem jeg ved der er lige så meget en del af min søns liv som jeg er. Man kan nemlig let mangle en at dele alle de første oplevelser med og dem er der jo mange af, altid, resten af livet med et barn. Men at have nogle der elsker lige meget, det er uundværligt.

Knus...

Tak Yrsa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.