Dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. januar 2008

Vibbe

Lige et spørgsmål til jer - eller rettere sagt, vil jeg gerne have nogle meninger og synspunkter. Vores datter skal skifte dagplejer - desværre :'(, pga at hendes nuværende går på pension. Vi har været RIGTIG glade for hende, og vi finder ALDRIG én som hende igen! Nu har vi så fået tilbudt en plads i vores lille by - rigtig dejligt, da det gør det hele lidt nemmere. Problemet er så bare at det er hos min svigerinde. Eller jeg ved ikke om det bliver et problem, det er det jeg er ved at finde ud af. Vi har det rigtig godt sammen med hende, og hun har sagt at hun nok skal tage de profesionelle briller på. Så er det så her i kommer ind i billedet tøser, hvad er jeres mening om dette? Mvh Vibbe, som kan se mange fordele og ulemper ved det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2008

Vibbe

Er der slet ingen der tør svare? ;)

Anmeld

23. januar 2008

Løvepigen

jeg syntes det er rigtig svært at sige om det skulle være et problem eller ej, det er nok kun jer der kan vurdere det. Men hvis du syntes om hende og den måde hun er med børn på så er der vel ikke noget galt i det ?
Og en anden ting er også hvad sker der hvis i siger nej,hvad får i så i stedet ?

knus Julie

Anmeld

23. januar 2008

Doktor Doolittle

Hvis jeres forhold er godt, og I kan tale åbent om ting der fungerer eller ikke fungerer uden at blive personlige, plus du kan lide hendes måde at være med børn på, så tror jeg det kan blive rigtig godt. Hvad går din tvivl mere specifikt på?
Knus Tina

Anmeld

23. januar 2008

Vibbe

Jamen vi er jo ret tæt ang. familie.

Som jeg skriver så er vi jo gode venner - men alle ved jo også at når det drejer sig om vores kære små, så er vi ude med næb og klør.

Jeg skal lige have hørt hende til hvorledes deres hverdag ser ud - hvilke aktiviteter hun laver med børnene osv.

Anmeld

23. januar 2008

Doktor Doolittle

Ja god idé lige at høre lidt mere om børnenes hverdag :) Så må du beslutte dig for om du har tillid til hende eller ej, det er for mig det væsentligste. Hvis du har tillid, har din datter også :))
Knus Tina

Anmeld

23. januar 2008

rlyn

Ja, der er så absolut fordele og ulemper. men som andre også har nævnt, hvis I virkelig forstår at at holde det personlige udenfor, så burde det ikke være et problem - men jeg er nu ikke sikker på at jeg turde.

Men få det snakket godt igennem inden, så I har helt på det rene, hvordan det skal fungere :)

held og lykke med det.

knus Rikke

...iøvrigt, hvad er alternativet??

Anmeld

23. januar 2008

Heidimed lea

hej med dig
jeg synes at det er rigtig svært at sige om det kommer til at fungere eller ej.

jeg har ikke helt samme erfaring og alligelvel så lidt det samme. da min Rasmus var startet i privat dagpleje, manglede min veninde fra Rasmus mødregruppe en plads til hendes datter, og jeg fortalte så at min DP ar super god og havde ledig plads.

for at der ikke skulle blive for meget snak/sladder aftalte vi også sammen med dpaltså os alle tre, at vi ikke skulle sladre/blapre ud om hinandens børn(specielt negativt) altså være neutrale og det fungerede rigtig godt. måske skulle i sætte jer ned og tale det igennem du og in svigerinde. jeg synes tit at hvis man får snakket om de svære tin eventuelle problemer, ja så opstår dig ikke som man forventer det. vær åben overfor hinanden.

bare lidt af min erfaring, når hun allerrede nu siger at hun godt kan være prof. så må hun jo også have tænk problemstillingen igennem. det er da første skridt.

held og lykke Heidi

Anmeld

24. januar 2008

Vibbe

Tak for jeres fine svar.

Rikke du spørger hvad alternativet er. Det er at hun skal starte hos en anden dagplejer i vores lille by allerede her d. 1. feb. Men de har fået en akut dreng ind som gerne vil have den plads, men dagplejepædagogen ville lige hører os ad først. Den anden dagplejer (nyopstartet) har kun små børn (ca. 1 år) og min svigerinde har en på Majas alder.

Men kunne godt hører på dagplejepædagogen at det mere eller mindre er bestemt at Maja skal op til min svigerinde, men jeg vil sku have lov at tænke over situationen inden jeg giver en tilbagemelding.

Og vi har hele tiden ønsket at Maja skulle være hos hendes nuværende dagplejer så længe så muligt, og hun går på pension til sommerferien. Og pladsen gos min svigerinde er fra juli.

Hmm.. giver det overhovedet mening - lidt svær at forklare.

Mvh Vibeke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.