hårfarvning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Millesmammi

jeg har hørt at de frabeder at man farver hår imens man ammer - men kan der egentlig ske noget ved at man gør det en enkelt gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

CarinaSB

Jeg farvede mit hår imens at jeg ammede .. Der er ikk sket noget ved det .. :)

Anmeld

27. april 2010

Sommerfuglelarven

Det er de kemikaler som er i hårfarven, der trænger ind i din hud, og derfor kan de videregives i mælken, og skade barnet (hovedsaligt allergi og eksem).

Men nogen gør det, andre gør ikke - det er hvad du føler bedst for

Anmeld

27. april 2010

Risen

Linek skriver:

jeg har hørt at de frabeder at man farver hår imens man ammer - men kan der egentlig ske noget ved at man gør det en enkelt gang?

Det er svært at sige om der kan ske noget ved det.. Tror faktisk ikke der er dokumentation på det, men at man blot fraråder det. Hvis jeg var dig ville jeg ihvert fald vælge at få lavet det ved frisøren og måske bare striber så det ikke rammer hårbunden..

knus

Anmeld

27. april 2010

Millesmammi

det er lige det der er problemet, det er helst hele håret der skal farves, fordi jeg har en VIRKELIG grim udgroning, & jeg skal til konfirmation på fredag & jeg synes ikke jeg kan få mig til at tage til det, med det hår jeg render rundt med (:

Anmeld

27. april 2010

BinaMor

det er ligesom med alkohol eller rygning. du sender de giftige stoffer videre til dit barn. kan din samvittighed klare det så go aheard. ellers lad være og se naturlig ud sammen med mange andre ammede kvinder

de frabeder det jo ikke for sjovt.

Anmeld

27. april 2010

Millesmammi

arh, jeg mener nu ikke det er det samme som alkohol,

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

Det er fordi man kan være allergisk overfor farven... Og det er ikke til at vide om det vil fremkalde en allergisk reaktion hos dit barn...
Desuden er der andre organiske stoffer i som går i mælken...

Anmeld

27. april 2010

Patrick07

Jeg var ved jordmor igår. hvor jeg fik diverse hæfter med hjem.. den ene af dem var omkring amning... har det ikke lige på mig, så kan ikke huske ordret hvad de skrev..   Men de fraråder hårfarvning både under graviditet  og amning pga. de forskellige gift stoffer der er der i   de advarer mod det fordi der kan opstå svære alergisk reaktioner m.m.

Bare lige lidt om hvad jeg læste mig frem til, men det er self. helt op til dig selv

Anmeld

27. april 2010

CS

Hvad ville du selv have det bedst med??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.