5 måneder og opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.897 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. april 2010

patella

Vi har lige været igennem et træls sygdomsforløb med vores lille darling på kun 5 måneder. Han har kun fået modermælk indtil nu, så derfor undrer det mig. Det startede onsdag, hvor han blev snottet, torsdag begyndte feberen ved middagstid og ca. 14:30 begyndte han at kaste op. Det fortsatte til kl. 5 om morgenen. (min mand valgte så lige at kaste op hele natten også)

Fredag får han på OUH konstateret mellemørebetændelse også og har høj feber og ondt i halsen (det kan vi høre). 

Er der andre der har prøvet at ha så meget sygdom så tidligt i jeres barns liv? Han har aldrig været syg før med nogen som helst og har som sagt kun fået modermælk hele sit liv... Jeg troede ikke de kunne blive så syge når de fik modermælk... hmm

Knus fra Patella med Bastian på 5 måneder idag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

B&J

min lille dreng har lige haft hoste og snottet han er 7uger.. får godt nok flaske...

men skal jo så lige siges at det starter med jeg har lungebetændelse og høj feber (40) og så finder de ud af jeg har en virus oven i så jeg smitter lige min kæreste og dreng

Anmeld

26. april 2010

Mor til Frederic og Freya

det siges at der er meget her i foråret.

Virus'er - bakterier - omgangs syge osv.

Tror ikke nogen kan vide sig sikre uanset om det er flaske eller ammebarn. Selv de siger at de bliver mere modstands dygtige med modermælk end mme.

vores lille kusine, hendes storebror på lidt over 2 år, mor og far har lige haft en bakterie der ligner omgangs syge og de lå alle med det i 5-6 dage. Hun er også amme barn.

Nogle er mere disponible for at blive syge end andre.

Men det er aldrig sjovt at have et sygt barn uanset hvilken form og grad det er.

Her blev han akut opereret en søndag nat - små 2 timer efter ank til børne afd, 5 uger gammel og så ham 5½ time senere. Igen 4 uger efter måtte vi i isolation pga de 4 S'er - drop i hovedet og medicin hver 8 time. Så her har det også været sygdom, blot anderledes.

Anmeld

27. april 2010

patella

Uha jeg kan da høre på jeres beretninger, at vi ligefrem skal være glad for at vores dreng ikke blev syg FØR! Hold da op - det er bare mig der i min naivitet har troet det var anderledes...

Tak for jeres svar.... 

Anmeld

27. april 2010

june1987

fra Jessica var 14 dage har vi været ved lægen ihvertfald to gang om ugen og så en hulens masse indlæggelser hun blev ammet til hun var 10 Mrd.. og først her i sommers sidste år stoppede maridtet

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

patella skriver:

Vi har lige været igennem et træls sygdomsforløb med vores lille darling på kun 5 måneder. Han har kun fået modermælk indtil nu, så derfor undrer det mig. Det startede onsdag, hvor han blev snottet, torsdag begyndte feberen ved middagstid og ca. 14:30 begyndte han at kaste op. Det fortsatte til kl. 5 om morgenen. (min mand valgte så lige at kaste op hele natten også)

Fredag får han på OUH konstateret mellemørebetændelse også og har høj feber og ondt i halsen (det kan vi høre). 

Er der andre der har prøvet at ha så meget sygdom så tidligt i jeres barns liv? Han har aldrig været syg før med nogen som helst og har som sagt kun fået modermælk hele sit liv... Jeg troede ikke de kunne blive så syge når de fik modermælk... hmm

Knus fra Patella med Bastian på 5 måneder idag 

nårh lille mand....sikke en omgang...

de tre første måneder er barnet beskyttet, hvis man ammer fuldt ud.... barnet har endnu ikke udviklet sit eget immunforsvar helt... derfor beskyttes det af de antistoffer du selv danner, mod diverse vira og bakterier....  barnet får simpelthen antistofferne gennem modermælken....

det siges at børn der har fået modermælk er mere modstandsdygtige, men derfor kan han jo sagtens blive syg alligevel!

jeg håber han snart er rask.... man bliver SÅ bekymret når de små er syge

knus og god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.