farveerstatninger til farvning af mmf mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. april 2010

anmaj

Jeg har ikke rigtigt pengene til at gå ud og købe farver og sådan...

men er det muligt at bruge nogle ting man allerede har i husholdningen? nu tænker jeg eksempelvis sort- kunne det være sovsekulør eller smager det af noget?

er der nogle der har ideer eller har været igang med at forsøge sig med alternativer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

MoarTNoah

anmaj skriver:

men er det muligt at bruge nogle ting man allerede har i husholdningen? nu tænker jeg eksempelvis sort- kunne det være sovsekulør eller smager det af noget?

er der nogle der har ideer eller har været igang med at forsøge sig med alternativer?

Har ikke selv prøvet da jeg har farverne, men du kan købe rød-grøn-blå i levnsmidelsfarver til 20,-

ellers har jeg hørt at man kan bruge rødbedesaft til rød, og kakao til brun

Anmeld

26. april 2010

LilleMor10

anmaj skriver:

jeg har prøvet med sovse kulør men den bliver kun brun af det, man kan absolut ikke smage den, og den fungere fint, og så ruller jeg det ud på kakao pulver i stedet så den forbliver brun 

Anmeld

27. april 2010

anmaj

jeg har rød, grøn og blå, men jeg kan jo ikke lave gul som en bi, eller sort eller noget...

men tusinde tak for svar... brun er da en ny farve, jeg ikke havde..

Anmeld

27. april 2010

quity

Hvis du laver frugt/bær mousse kan væden derfra også bruges. Og farver kan jo blandes så det giver andre farver. Eks blå+rød = lilla.

Anmeld

27. april 2010

Lone Jakobsen

ja jeg mangler også en gul....er rigtig ærgelig over at det ikke kan købes mere. jeg bruger kun frugtfarve og kakao

Anmeld

28. april 2010

anmaj

Ja, jeg kender godt til de måder man blander på, men jeg mangler den 3. farve (gul) som ikke kan blandes...

måske man kunne bruge noget saft? sådan noget man blander op til saftevand? det må jeg prøve..

Anmeld

28. april 2010

iris-mor

Hvis i en dag kommer over broen til Sverige, så har de stadig gul frugtfarve i butikkerne. Men det nytter jo så ikke lige nu.

ida

Anmeld

28. april 2010

quity

Man kan jo købe gul bolsje farve, men det er lige så dyrt som den farve der er beregnet til marcipan o.l. Jeg har lige købt en bøtte i panduro hobby til 49 kr. Dyrt ja, men tror også den holder meget længere end de alm frugtfarver man kan købe.

Anmeld

30. april 2010

anmaj

quity skriver:

Man kan jo købe gul bolsje farve, men det er lige så dyrt som den farve der er beregnet til marcipan o.l. Jeg har lige købt en bøtte i panduro hobby til 49 kr. Dyrt ja, men tror også den holder meget længere end de alm frugtfarver man kan købe.

Jeg kan kun finde blå, grøn, rød og rosa af de gelefarver... (dem til 49,-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.