Jeg driver mine veninder til vanvid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Mutti2B

Puha, hvor er det svært at lade være med at tale om projekt baby hele tiden, når jeg nu glæder mig så ubeskriveligt meget. Jeg skal insemineres her til juli med åben donor og da jeg ikke har en kæreste/mand at dele glæder og bekymringer med, ja, så "går det udover" mine veninder. Det skal lige siges at jeg er en kontrolfreak, så jeg har jo haft styr på hvad og hvor meget jeg skal købe til den kommende bebs i laaaaang tid, skrevet lister op og lister ned og også allerede fundet navne. Jeg kan bare ikke lade være . Jeg er SÅ klar til at blive mor og det kan nu kun gå for langsomt.

Men jeg kan godt høre på mine veninder at de er ved at få nok, og det er også helt forståeligt. Men ville bare ønske at de sagde det direkte for det kan gøres i en go tone og det vil jeg forstå. Men jeg har så været ude for at de griner af de navne jeg har valgt, fortæller mig at jeg er mærkelig fordi jeg tænker så meget på det og at det er synd for mig. What??? Jeg bliver simpelthen så ked af det.

Der var sågar en veninde der kom med følgende kommentar: Du sover jo 14 timer i døgnet, hvordan vil du så klare et barn? Du har jo let til stress så hvordan vil det ikke gå? Jeg har ondt af dig! Jeg synes du skulle bruge mere tid på at finde en kæreste i stedet for!

Ja, når chancen byder sig så nyder jeg at sove længe, hvem gør ikke det? Helt ærligt, bare fordi man engang i mellem kan få lidt røde kinder fordi man stresser, betyder det så at "sådan en som mig" ikke skal ha børn? Jeg har været single i 4½ år, og været på SÅ mange dates, så det kan hun simpelthen ikke være bekendt at fyre af.  

Så nu har jeg besluttet at lukke i som en østers og ikke indvie dem i mine tanker mere. Hvis de selv spørger, så kan de få et kort svar! Gider ikke blive ked og skuffet over dem mere. Nu vil jeg bare koncentrere mig om min forhåbentlig kommende baby-lykke

Ups, det blev da vist til en brokke-tråd

Er det bare mig der oplever at veninderne er trætte af at høre om babyer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

otlitrom

Sikke da en flok høns til veninder.. Ja, undskyld, men det er min første indskydelse.

Jeg synes det burde være ærlige, hvis ikke de gider høre mere. "Kan vi ikke snakke om noget andet", er da pænere end den kommentar du nævner om stress.

Der er få af mine veninder der ved, at vi prøver at blive gravide. Og derfor bliver der ikke snakket så meget om det.. Det er mere kæresten og folk herinde der lægger ører til.

Jeg tænker lidt: Hvorfor bruger du ikke os herinde til at få afløb for alle dine tanker? Det gør jeg.. Der er nok nogen der er trætte af at læse mine indlæg () men det hjælper mig til at have overskud til noget andet. Du har ikke en kæreste t dele tankerne med.. Så spyt ud, vi er jo masser af skrukke kvinder herinde!

At du vælger at blive gravid med donor tager jeg kun hatten af for. Hvorfor skulle du ikke blive en fantatisk mor for dem? Det er da lige så godt som at blive gravid på et one-night.stand! (Og nej, det var ikke ondt ment overfor nogen, bare for at sætte tingene lidt på spidsen!!)

Stort kram til dig!

Anmeld

26. april 2010

Vial

Jeg må sige, at jeg godt kende det lidt.

Mine veninder havde også mange kommentarer. De barnløse om, hvordan pokker jeg kunne finde på at "ødelægge" mit liv med det. Dem som har børn, at det var kanon hårdt, og de aldrig ville kunne ha' klaret det uden en mand osv.

Da jeg jo ret hurtigt blev gravid, så oplevede jeg til gengæld, at jeg talte meget om det, da jeg var med rogn. Der blev folk lidt fjerne i blikket. Fik nogle mærkelige kommentarer. Heldigvis var der en ven (en mand selvfølgelig) som sagde, at jeg nok også skulle tale om andre ting end min graviditet  

Det tog jeg til mig.. og prøver at tænke over det.

Når det er sagt, så er der sket en seriøs hovedrengøring i venskaberne efter jeg er blevet gravid (måske pga hormoner..haha). Jeg er blevet meget mere kritisk. Gider ikke deres pis. Heldigvis er der så kommet nye veninder til, som er samme sted i livet som mig.

Når man er enlig og gravid, så har man bare brug for at tale om det uden for hjemmets fire vægge. Så mit råd til dig er, at få nogle nye veninder, som er samme sted som dig. Dortemusen er blevet en god veninde for mig - vi kan sidde i timer og fable om vores maver og moderskabet. Skøøønt  

Anmeld

26. april 2010

Vial

PS: Hvis du bor i nærheden af Søborg, så skal du endelig komme forbi til kaffe, så kan vi snik-snakke om ALT omkring moderskabet og det at være single med det.

Ellers kan jeg anbefale dig at blive medlem af

http://sem.forumup.dk/

Der debatterer, mødes og snakker enlige kvinder sammen, som har valgt donor til at få børn. Siden er dog ret dårlig grafisk, men måske du kunne møde nogle, som er samme sted i livet som dig.

Anmeld

26. april 2010

N&J

Jeg fik også en stor udskiftning i min venindekreds efter jeg blev gravid, og ja jeg ville ærligt talt ikke beholde de veninder, man er så sårbar når man er gravid og når du så skal insimineres og har truffet sådan en beslutning som har betydning for resten af dit liv, jamen selvfølgelig snakker man "for" meget om det, det syntes jeg er en helt naturlig ting.. så hvis veninderne ikke kan sige fra, men istedet gør dig ked af dig.. såå væk med negativiteten.. ja det er hårdt og være alene med et barn, men altså man kommer igennem det, jeg sov også længe og sov gerne middagslur så det har ingen indvirkning på evnen til at være mor, og er en rent ud sagt latterlig udtalelse.. 

Nye veninder.. 

Anmeld

28. april 2010

Mutti2B

kitty skriver:

Sikke da en flok høns til veninder.. Ja, undskyld, men det er min første indskydelse.

Jeg synes det burde være ærlige, hvis ikke de gider høre mere. "Kan vi ikke snakke om noget andet", er da pænere end den kommentar du nævner om stress.

Der er få af mine veninder der ved, at vi prøver at blive gravide. Og derfor bliver der ikke snakket så meget om det.. Det er mere kæresten og folk herinde der lægger ører til.

Jeg tænker lidt: Hvorfor bruger du ikke os herinde til at få afløb for alle dine tanker? Det gør jeg.. Der er nok nogen der er trætte af at læse mine indlæg () men det hjælper mig til at have overskud til noget andet. Du har ikke en kæreste t dele tankerne med.. Så spyt ud, vi er jo masser af skrukke kvinder herinde!

At du vælger at blive gravid med donor tager jeg kun hatten af for. Hvorfor skulle du ikke blive en fantatisk mor for dem? Det er da lige så godt som at blive gravid på et one-night.stand! (Og nej, det var ikke ondt ment overfor nogen, bare for at sætte tingene lidt på spidsen!!)

Stort kram til dig!

Tak , hvor er du sød. Ja, jeg ved heller ikke hvorfor jeg ikke bare får skrevet mine tanker ned herinde. Som du selv skriver så er det jo ligesom det Baby.dk er beregnet til . Jeg er bare ikke så go til det skrevne ord, ment på den måde at jeg har svært ved at få mine tanker ned på skærmen og så bruger jeg rigtig lang tid på at overveje mine ord. Ved ikke hvorfor

Jeg synes jo det er så skønt at følge jer andre herinde, så nu vil jeg til at spamme jer med mine tanker og mærkelige spørgsmål

Anmeld

28. april 2010

Mutti2B

KaMa skriver:

Jeg må sige, at jeg godt kende det lidt.

Mine veninder havde også mange kommentarer. De barnløse om, hvordan pokker jeg kunne finde på at "ødelægge" mit liv med det. Dem som har børn, at det var kanon hårdt, og de aldrig ville kunne ha' klaret det uden en mand osv.

Da jeg jo ret hurtigt blev gravid, så oplevede jeg til gengæld, at jeg talte meget om det, da jeg var med rogn. Der blev folk lidt fjerne i blikket. Fik nogle mærkelige kommentarer. Heldigvis var der en ven (en mand selvfølgelig) som sagde, at jeg nok også skulle tale om andre ting end min graviditet  

Det tog jeg til mig.. og prøver at tænke over det.

Når det er sagt, så er der sket en seriøs hovedrengøring i venskaberne efter jeg er blevet gravid (måske pga hormoner..haha). Jeg er blevet meget mere kritisk. Gider ikke deres pis. Heldigvis er der så kommet nye veninder til, som er samme sted i livet som mig.

Når man er enlig og gravid, så har man bare brug for at tale om det uden for hjemmets fire vægge. Så mit råd til dig er, at få nogle nye veninder, som er samme sted som dig. Dortemusen er blevet en god veninde for mig - vi kan sidde i timer og fable om vores maver og moderskabet. Skøøønt  

Nøj, hvor ville jeg ønske at jeg boede på Sjælland, for det lyder som om at I rigtig hygger derovre . Skulle man overveje at flytte?

Ja, er det ikke utroligt med de veninder der har børn? Hvis det virkeligt er så hårdt som de beskriver, ja så undrer det mig utroligt meget at de selv får nr. 2 og nr. 3???? Hmm, ja, jeg tror ikke man nogensinde kan forestille sig hvordan det bliver, men jeg vil da sige at vi der vælger donor, er så afklarede og parate som man kan blive. Det er jo ikke bare noget man gør for sjov! Og gu' bliver det hårdt, men det skal vi nok klare.

Med hensyn til at få sorteret i mine veninder, ja, så har jeg faktisk allerede grovsorteret efter min mors død. Der fandt jeg bare ud af at jeg ikke gad at være hende der kunne bruges når de havde problemer eller manglede en at feste med. De var der jo ikke for mig når jeg havde brug for det! Det pis gider jeg ikke. Så nu har jeg faktisk kun en lille håndfuld tilbage, og det kan nogle gange gøre mig ked ved tanken.

Jeg har tjekket SEM ud og det vil jeg da lige se an. Tak for tippet.

Anmeld

28. april 2010

otlitrom

Mutti2B skriver:

Tak , hvor er du sød. Ja, jeg ved heller ikke hvorfor jeg ikke bare får skrevet mine tanker ned herinde. Som du selv skriver så er det jo ligesom det Baby.dk er beregnet til . Jeg er bare ikke så go til det skrevne ord, ment på den måde at jeg har svært ved at få mine tanker ned på skærmen og så bruger jeg rigtig lang tid på at overveje mine ord. Ved ikke hvorfor

Jeg synes jo det er så skønt at følge jer andre herinde, så nu vil jeg til at spamme jer med mine tanker og mærkelige spørgsmål

Det var så lidt. Der er altid plads til en til

Det ér svært med det skrevne ord.. Men vent bare, lige pludselig kammer det over, og så spammer du os

Jeg synes du skal springe ud i at skrive. Ved at barnløshedsgruppen/behandlingsgruppen er gode til at give et klap på skulderen og heppe, så det er et godt sted at være

Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden dem, og måske finder du også glæden i det?

Så, spam du bare løs, Benny

Anmeld

28. april 2010

Mutti2B

N&J skriver:

Jeg fik også en stor udskiftning i min venindekreds efter jeg blev gravid, og ja jeg ville ærligt talt ikke beholde de veninder, man er så sårbar når man er gravid og når du så skal insimineres og har truffet sådan en beslutning som har betydning for resten af dit liv, jamen selvfølgelig snakker man "for" meget om det, det syntes jeg er en helt naturlig ting.. så hvis veninderne ikke kan sige fra, men istedet gør dig ked af dig.. såå væk med negativiteten.. ja det er hårdt og være alene med et barn, men altså man kommer igennem det, jeg sov også længe og sov gerne middagslur så det har ingen indvirkning på evnen til at være mor, og er en rent ud sagt latterlig udtalelse.. 

Nye veninder.. 

Taaark 

Ja, selvom jeg ikke er blevet gravid endnu så føler jeg mig utrolig sårbar. Jeg føler at jeg skal forsvare mit valg hver gang jeg snakker med nye om det, og det burde jeg jo slet ikke. Det kommer jo virkeligt ikke dem ved. De eneste det vedrører er mig og barnet. Hvis jeg var blevet gravid med en fyr der skred fra det hele, ja, så var der ikke alle de spørgsmål. Men nu vælger jeg at gøre det hele lidt utraditionelt  . Jeg er sååå glad for at der bliver talt mere og mere om det i lille DK. Og så er det da så fedt at Mia Lyhne står frem! Sådan!!

Anmeld

28. april 2010

Soap

Jeg har al respekt for dit valg, og var der ikke kvinder som dig der tog skeen i egen hånd ville mennskeheden hurtigere uddø, så i stedet for at stille mange og mærkelige spørgsmål til dig burde de sige tak 

Og jeg glæder mig til at følge dit forløb herinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.