Laktulose dråber.. råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.639 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. april 2010

molle85

Jeg er blevet bange for at give vores datter laktulose dråber, da hun en dag fik det så galt i halsen så hun ikke kunne få luft Det skræmte mig så meget at jeg faktisk næsten ikke tør give det til hende mere, Mit spørgsmål er så..

Kan man blande det op i hendes mælk eller måske i noget vand?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Skouboe

Sagtens - min datter fik lactulose stort set lige så længe som hun fik MME og vi blandede det bare i den færdige flaske.

Du skal bare være opmærksom på at hvis hun ikke spiser op, er det lidt svært at styre hvor meget hun får... 

Anmeld

25. april 2010

henh01

Jeg blandede det op i modermælken, det eneste du skal sikre dig er at barnet spiser det hele.

Anmeld

25. april 2010

Betteisen

Hejsa!

Laktulose har jeg ikke erfaringer med at blande op i noget, men mon ikke det kan lade sig gøre. Har hørt de nyeste anbefalinger er, at bruge Movicol pulver, der skal røres op i vand. Det bruger vi selv herhjemme til bettefisen.

Anmeld

25. april 2010

Betteisen

anistu skriver:

Hejsa!

Laktulose har jeg ikke erfaringer med at blande op i noget, men mon ikke det kan lade sig gøre. Har hørt de nyeste anbefalinger er, at bruge Movicol pulver, der skal røres op i vand. Det bruger vi selv herhjemme til bettefisen.

Hej igen...

Kan se din datter ikke er så gammel endnu så jeg ved ikke om de nye anbefalinger gælder for spædbørn også.

Held og lykke

Anmeld

25. april 2010

molle85

Ihh hvor er jeg dog glad for at høre det

Blande i så Vandet og laktulosen førs sammen eller hvordan?

Maria

Anmeld

25. april 2010

Betteisen

molle85 skriver:

Maria

Hej!

Ved ikke om det var mig du svarede... men de der har svaret ovenfor har gode erfaringer med, at blande Laktulosen sammen med modermælk eller MME. Jeg refererer til et andet produkt som vi fik anbefalet af vores læge, Movicol i pulverform, der skal blandes med vand. Vores datter er 1½ år og noget ældre end din lille trunte

Anmeld

25. april 2010

Moar'en

molle85 skriver:

Maria

VI starten hvor vi ikke altid viste om han ville spise op, lavede vi en omgang mad til ham, hændte en sjat over i en anden flaske og derefter puttede Lakolosen i den flaske hvor der ikke var så meget i. Så var det bare at give ham den lille flaske først og så skynde os at skifte flaske. Det virkede herhjemme. Viktor fik Laktolose ca fra han var 2 mdr til han var omkring 8-9 mdr

Anmeld

25. april 2010

Skouboe

Moar'en skriver:

VI starten hvor vi ikke altid viste om han ville spise op, lavede vi en omgang mad til ham, hændte en sjat over i en anden flaske og derefter puttede Lakolosen i den flaske hvor der ikke var så meget i. Så var det bare at give ham den lille flaske først og så skynde os at skifte flaske. Det virkede herhjemme. Viktor fik Laktolose ca fra han var 2 mdr til han var omkring 8-9 mdr

Det var også sådan vi gjorde - og Freja fik det fra hun var ca. 3 uger.

Lactulose er ikke skadeligt - det er stort set bare sukker, og det virker ved at trække væske til tarmen, så afføringen blive blødere. Du skal være opmærksom på at deres tarme vænner sig til det, så du må ikke bare stoppe, men skal trappe langsomt ud, når hun ikke skal have det mere.

Anmeld

25. april 2010

Pige2009

De gange Laura har fået det, har hun fået det på en ske. Jeg tænker, at hun måske lige så godt kunne få mælken galt i halsen som Lactulosen

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.