om at fortælle de store søskende nyheden :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. april 2010

isimaven

Hej piger hvordan har i fortalt jeres børn nyheden om et lille søskende på vej??

Vi fik fortalt vores det i dag og de blev begge meget glade super hyggeligt - vi viste dem billeder af et foster i samme uge samt det lille scanningsbillede vi fik i mandags... brormand på lige knapt 3 år ville allerede gerne give sin klapvogn til den lille ny og så dermed sit snit at slippe for middagsluren fremover hehehe... Den "store" storesøster aede mig bare på maven og sagde hvor er det hyggeligt mor!!

Så jeg synes bare at jeg er blevet endnu mere glad over den voksende maven nu (om muligt).

Ha' en super weekend

hilsen Rakel 8+0 (om 20 minutter)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Christina31

Det er dejligt, når børnen bliver så glade for nyheden om en ny søster eller bror.

Vi fortalte vores drenge det lige efter NF- skanningen, hvor de så kunne se et billede af deres kommende søster/bror. De blev rigtig glade, men var også lidt forvirrret. -Der var en masse spørgsmål, som skulle besvares. Drengene spørger næsten dagligt til den lille ny, så de rigtig kan følge med i, hvor stor den er nu. Og hvor mange dage der er til søster/bror kommer til verden. Det må være  rigtig svært at forholde sig til, at man skal vente så mange dage på at se den lille ny, når man kun er 7 og 4 år.

Vi har snakket meget om, at Noah på 4 år først skal have 5 års fødselsdag sidst i august, og Mikkel på 7 år først skal starte i 1. klasse, inden den lille ny kommer til verden. På den måde håber jeg, at de bedre kan forholde sig til, at der altså er et stykke tid igen.

Anmeld

25. april 2010

Anja

Vi fortalte vores det, da vi havde været til nf, så kunne de også se et billede

Den store på 5½ år er mest optaget af, at han gerne vil være med til at bestemme navnet på babyen, så der kommer nye foreslag ofte

Ham på snart 3 år har ikke vist den store interesse, men det tror jeg kommer, når maven bliver godt stor. Og den yngste på 1½ år forstår det jo ikke ......

Anmeld

25. april 2010

Siber

Hej,

Vi fortalte det til vores tøser (2 og 4 år) i bilen på vej til DK for at besøge bedsteforældre. Alma (4 år) sagde "en gang til" da vi sagde hun skulle være storesøster. Johanna (2 år) sagde, nej jeg er lillesøster og må jeg få noget chokolade, da vi sagde at hun skulle være storesøster.

Men de er begge to meget optaget af min mave, og JOhanna sprøger hvor den er henne, og ALma hvornår den kommer ud, også bliver Alma meget praktisk i sine spørgsmål, hvor skal baby være i bilen, så kan baby få mit legetøj, og JOhanna siger at baby kan få hendes barnevogn.

Så her er det en glædelig begivenhed

Knus Siber

Anmeld

25. april 2010

isimaven

Hyggeligt at høre jeres oplevelser med det! Jeg er så glad for at de syntes det var spændende og her bliver der virkelig snakket om den lille

Anmeld

25. april 2010

Kaufie

Vi har ikke snakket med William (2 år og 9 mdr) endnu. Dels fordi jeg kun er i 10.uge - dels fordi jeg ikke tror han fatter det endnu.

Der skal noget mere mave på og måske tager vi ham med til jordemor når man kan høre hjertelyd.

Anmeld

26. april 2010

frumor

Hej med Jer.

Dejligt at høre om jeres overbringning af det glade budskab

Jeg har vist termin ca d. 7 dec -hved ikke helt hvor langt jeg så er... Men ihvertfald har jeg ikke fortalt noget endnu. Jeg har desværre oplevet en del aborter, så jeg er blevet noget forsigtig. Tror jeg venter til efter uge 12.

Jeg har en dreng på snart 3 og en pige på 5, så jeg er spændt på hvordan de tager det. Det er hyggeligt at mange af Jer har børn på ca samme alder!

KH frumor

Anmeld

27. april 2010

Helman

Hos os har vi forsøgt at fortælle det til vores søn. Han er knap 2½ år. Men han forstår vist ikke helt hvad det er. Når jeg spørger ham, om han gerne vil være storebror, svare han ja. Men når nogle siger tillykke til ham, når de har fået nyheden af vide, står han som om han ikke ved hvad de snakker om.

Så mon det ikke kommer, når maven bliver stor??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.