Sygdom...Astmatisk bronkitis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.179 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. januar 2008

Lucky

Hej alle:) Prøver lige at søge lidt råd herinde da vi snart er ved at gå ud af vores gode skind, fordi vores dreng hele tiden er syg:'( Hele efteråret var nærved en lang forkølelse og mellemørebetændelse, så fik han dræn i og det hjalp supergodt! Han blev stadig syg men det satte sig ikke på ørerne. Så havde vi 3 gode uger i november, i december var det hoste, snot og feber. Lige efter nytår kom han på pencillin (Flemoxin), den kur var åbenbart ikke "hård" nok, for en dag efter ophør med behandling havde han igen feber:( vi tog til læge som tog en blodprøve og sagde at hans infektionstal var forhøjede...Så endnu en kur (højere dosis) med Flemoxin. Og så er det at nu, halvandet døgn efter ophør med pencillin, at han igen er dårlig:'(Han hiver og piber når han trækker vejret, trækker vejret hurtigt, har 38 i feber, snotter og hoster... det er simpelthen så synd for ham! Jeg mener bare at det ikke nytter at blive ved med pencillin, det er ligesom om at det er symptombehandling i stedet for at finde den grundlæggende årsag til det skrantende helbred(?) I morgen tidlig ringer jeg til lægen og så må vi have fundet en mere holdbar løsning... en pædagog i VS nævnte at det mindede meget om astmatisk bronkitis, sådan som hun havde set det hos sit eget barn. Lyder det bekendt for nogen af Jer som måske har erfaring med astmatisk bronkitis? Ved intet om det (symptomer osv) og er ærligt talt lidt blank efterhånden for hvad pokker vi kan gøre for at hjælpe vores dreng:S På forhånd tak for svar! Vh. Lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2008

Sørensen

Hej Lykke

Det du skriver med
Han hiver og piber når han trækker vejret, trækker vejret hurtigt, har 38 i feber, snotter og hoster

Lyder rigtig meget som astmatisk bronkit - jeg ville tage til vagtlæge med det samme og få ham tjekket efter.
Jeg har selv to drenge mede det, og så snart de får deres spacer er det ovre.

Stå ved at der skal ske noget nu, så skaldet nok lykkes.

Glæder mig til at høre fra dig.

/tina HS

Anmeld

23. januar 2008

3rollinger

Hejsa

Jeg har selv astmatisk bronkitis og har haft det altid. Laa i ilttelt og var generelt meget syg da jeg var lille. Det er heldigvis gaaet en del over og jeg har meget lidt gener paa grund af det den dag i dag.

Alle symptomerne med feber og ondt i oerene har jeg aldrig haft relateret til astmastisk bronkitis. Men det med vejrtraekningsproblemer og hiven efter vejret er jo symptomerne. Og som Tina ogsaa siger, saa snart man faar en pift Ventoline, gaar det meget bedre igen. Da jeg var mindre fik jeg ogsaa af og til indsproejtninger naar det var rigtig slemt, men som regel tog ventolinen det.

Saa ja, jeg ville faa ham undersoegt for det.

Knus
Trine

Anmeld

23. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Lykke ØV det lyder hårdt :'( og synd for jeres lille pus. :'( Feberen tror jeg ikke på er astmatisk bronchit. Han må have en infektion, der ikke er behandlet ordentlig ned og som blusser op igen så snart I stopper behandling med antibiotika. Luftvejsinfektioner hos børn under 3 år, hvor luftvejene er snævre, kan ofte give astmatisk bronchit, fordi de små luftveje "snotter til", og så har de brug for stoffer som ventoline for at udvide sig igen, så barnet kan trække vejret normalt og så slimen kan komme ud. I må desværre på den igen. Jeg ville få lavet et trachealsug (sug ned i de øvre luftveje med efterfølgende dyrkning af sekretet) for at finde ud af præcis hvilken infektion der er tale om, og behandle med antibiotika igen. OG... jeg ville STRAKS give inhalationer med spacer med ventoline, og det kan kun gå for langsomt. Jeg ønsker jeg god bedring og håber det går hurtigt over på den nye behandling :) Knus Tina

Anmeld

23. januar 2008

Smølf

Hej Lykke, Hvor er det synd for lille mand.:'(..Det er sgu hårdt med al den sygdom. Jeg giver Tina helt ret med hendes forslag... Han lyder da helt sikkert som om at han kunne have brug for noget der åbner op for luftvejene. Og man kan godt blive overrasket... I søndags tog jeg til vagtlæge med Sebastian fordi han var sløj og ikke ville holde op med at græde (selvfølgelig var det lige DEN dag hvor min mand havde taget ekstra vagt -han er læge). Nå men op på cyklen og til vagtlæge med os... Der sad vi længe og ventede, og Sebstian hang op af mig. Han hvæsede meget i vejrtrækningen, men det gør han altid når han er forkølet, så det tænkte jeg ikke så meget over. Vagtlægen kiggede så på ham og konstaterede at der ikke var noget på hals, lunger eller øre, som jeg havde troet. Men hun var meget bekymret over hans vejrtrækning, så hun sendte os ASAP til børnmodtagelsen på hvidovre hospital... Der blev vi modtaget af en sygeplejerske, som lige målte hans iltmætning -92%. Det var sgu ikke så godt. SÅ fik han maske akutbehandling og fik det lynhurtigt meget bedre. Derefter rendte han rundt som konge af afdelingen. Vi kom hjem senere på aftenen med diagnosen Astmatisk Bronkitis og nu skal Sebastian have beta2 agonist på spacer, efter behov -hvilket vil sige hver gang han er forkølet. Det jeg ville med den lille beretning, var, at jeg synes, at i skal tage til læge hurtigst muligt og få ham undersøgt. Det kan jo være at han ikke får iltet blodet nok. Jeg var i hvert fald flov og ked af at vi ikke har reageret noget før, men vi er måske bare blevet lidt hårde idet, nu når vi har set ham syg så ofte. Og tit har vi oplevet at hans vejrtrækning har været ligeså slem. Pinligt -specielt når ar er læge og mor bliver det om 2 år. God bedring med ham og skriv hvordan det er gået, når i har fået ham undersøgt. KH Neta og Sebastian:)

Anmeld

23. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Neta
Jamen det er helt typisk at lægebørn bliver underbehandlet, det er da også sket for mig nogle gange :$ Hvis de ikke er meget syge, vil man jo ikke forstyrre en anden læge, vel (?) Egentlig fuldstændig ude i skoven.
Knus Tina

Anmeld

23. januar 2008

Lucky

Hej igen, Efter en lang nat kom vi i dag til vores egen læge, som konstaterede astmatisk bronkitis:'( Så kom der en anden læge ind og viste hvordan vi skal bruge en nesspacer på ham med Spirocort som forebyggende behandling, puha...det skal jeg vist lige vænne mig til - synes det så meget ubehageligt ud fordi han strittede voldsomt imod:(! På apoteket sagde de så at Spirocort er i restordre overalt, så vi endte op med en babyhaler og Flixotide i stedet for...naturligvis efter aftale med lægen. Hun sagde også at den tilbagevendende feber ikke kan forklares med AB, så i morgen skal vi på sygehuset og have taget en blodprøve for at se hvad der foregår og om det kan behandles med antibiotika... Lægen mente at det også kunne være en virus, men så burde det vel ikke have hjulpet de andre gange han har fået Flemoxin? Tja, der er mange spørgsmål som lige hober sig op... Nu krydser vi bare alt hvad vi kan for at den spacer hjælper ham og at det går nogenlunde smertefrit at få taget blodprøve imorgen:) Men tusind tak for jeres svar, det er rart lige at få nogle andres syn på sagen, man kan jo blive helt dårlig af bekymring for de små pus;) Tina - det trachealsug du taler om, er det noget den praktiserende læge laver eller hvordan? Neta - hvor er det dejligt at Sebastian fik det så meget bedre efter behandling, kender godt det med at man kan blive lidt "hård" uden at ville det, når de er syge ofte. Og Tina HS og Trine - det beroliger mig en hel del at I fortæller hvor godt man kan få det med den rigtige behandling, tak! Kh. Lykke med en træt Jakob;)

Anmeld

24. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Lykke
Jakob bliver lynhurtigt ok med behandlingen, for han kan mærke, den hjælper ham. De børn vi har behandlet på Allergiklinikken strittede kun imod de første par gange, så ville de faktisk gerne selv have inhalationerne.
Trachealsug laves på hospitalet af en børnelæge, jeg synes I skal nævne det for jeres læge som en mulighed. Det lyder voldsomt men er hurtigt overstået, og det fortæller jo en del mere end en blodprøve, idet man kan finde ud af præcist hvilke bakterier, der er tale om. Jeg tror på det er en bakteriel infektion, det ville være lidt mærkeligt hvis det var en virus, der blussede op igen hver gang I stoppede med antibiotisk behandling.
God bedring og god søvn til Jakob
Knus Tina

Anmeld

24. januar 2008

Smølf

Hej igen Tina,

Ja det med lægebørn er en klassiker!! Jeg har eksempelvis engang tullet rundt med en overarms fraktur en dag jeg var alene med hjemme med min far, som også er læge. Da min mor kom hjem en time efter at jeg var faldet og så mig, var det første hun sagde: Den arm er brækket!! Min far var dybt optaget af en eller andet tennis kamp han så!! Hold fest hvor blev de uvenner! :D

Men jeg synes nu, at vi altid har været gode om at lade vores praktiserende læge være læge for Sebastian, men åbenbart ikke gode nok:S. Så nu vil jeg huske på at jeg først og fremmest skal være en mor og jeg må gerne være en lidt pylret en;).

KH Neta:P

Anmeld

24. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Neta
Ja det er typisk ;)
Hjemme hos os har vi den regel, at hvis Michael bliver bekymret tager vi ungerne til læge, jeg er ikke objektiv nok. Det er lidt sværere hos jer, hvor I begge er læger :P
Starter du egentlig studie igen 1. februar? Og hvad skal du så have dét semester?
Knus Tina der afleverer ph.d. næste uge til vejlederne :))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.