Hej Lykke,
Hvor er det synd for lille mand.:'(..Det er sgu hårdt med al den sygdom. Jeg giver Tina helt ret med hendes forslag... Han lyder da helt sikkert som om at han kunne have brug for noget der åbner op for luftvejene.
Og man kan godt blive overrasket... I søndags tog jeg til vagtlæge med Sebastian fordi han var sløj og ikke ville holde op med at græde (selvfølgelig var det lige DEN dag hvor min mand havde taget ekstra vagt -han er læge). Nå men op på cyklen og til vagtlæge med os... Der sad vi længe og ventede, og Sebstian hang op af mig. Han hvæsede meget i vejrtrækningen, men det gør han altid når han er forkølet, så det tænkte jeg ikke så meget over. Vagtlægen kiggede så på ham og konstaterede at der ikke var noget på hals, lunger eller øre, som jeg havde troet.
Men hun var meget bekymret over hans vejrtrækning, så hun sendte os ASAP til børnmodtagelsen på hvidovre hospital... Der blev vi modtaget af en sygeplejerske, som lige målte hans iltmætning -92%. Det var sgu ikke så godt. SÅ fik han maske akutbehandling og fik det lynhurtigt meget bedre. Derefter rendte han rundt som konge af afdelingen. Vi kom hjem senere på aftenen med diagnosen Astmatisk Bronkitis og nu skal Sebastian have beta2 agonist på spacer, efter behov -hvilket vil sige hver gang han er forkølet.
Det jeg ville med den lille beretning, var, at jeg synes, at i skal tage til læge hurtigst muligt og få ham undersøgt. Det kan jo være at han ikke får iltet blodet nok.
Jeg var i hvert fald flov og ked af at vi ikke har reageret noget før, men vi er måske bare blevet lidt hårde idet, nu når vi har set ham syg så ofte. Og tit har vi oplevet at hans vejrtrækning har været ligeså slem. Pinligt -specielt når ar er læge og mor bliver det om 2 år.
God bedring med ham og skriv hvordan det er gået, når i har fået ham undersøgt.
KH Neta og Sebastian:)
Anmeld