Søger opskrift halvbagt chokoladekage......( frosen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.339 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2010

Mille83

Hej

Mig og kæresten har været på gourmet restaurant og fik det lækreste lille stykke kage, vi fik af vide det var halvbagt chokolade kage, dvs halv lavet og derefter froset ned, også tøet op igen når man skal spise det, så det i midten af kagen smeltede virkelig på tungen.......

Kunne godt tænke mig og prøve og lave sådan en kage, nogen der kender opskriften på den.

Samt en rigtig god glasur dertil selvfølgelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Jibbe

Altså en Gateau Marcel?? Hvor bunden er bagt og når den er kølet ned så putter man resten af "dejen" på så det virker som sådan noget mousse noget?? Derefter fryses den så den kan holde og tages ud 1-2 timer før...

Ellers er der en chokolade fondant hvor kagen bliver portionsanrettet i forme og fryses ned, og når den skal laves bager man den 10 min ca i ovnen så den stadig er flydende indeni...

Den første består ihvertfald kun af sukker, smør og chokolade sådan som den laves af Michaud på Ruths Hotel... kender dog ikke blandingsforholdet men lækker er den!

Anmeld

24. april 2010

Jibbe

Fandt en opskrift her på Gateau Marcellen... er nu i tvivl om Michauds også har æg i

http://dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=32224

og den anden version, altså fondanterne er der opskrift på her;

http://dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=30375

Anmeld

24. april 2010

Mille83

Uhmmmm det må vel være den første, for han sagde den var frosset ned og den var kold da vi fik den, ikke varm

Den er direkte afhængig, kan være jeg skal prøve og lave den fra det link du har sendt, har du selv prøvet og lave den??

Anmeld

24. april 2010

Jibbe

Nej jeg har ikke prøvet at lave den... har fået rigeligt af den

Jeg har været så heldig at arbejde steder hvor konditorene har lavet den og jeg har smagt Men det lyder rigtigt nok... kan dog også anbefale den anden opskrift, også super chokoladekage og super lækkert med flydende chokolade i midten!

Anmeld

25. april 2010

iris-mor

Ok. Hvis han er til den slags kager, kan det være at han vil synes om vulkankager, jeg tror det er ötker der laver dem, altså er pulver ting. De er smeltet inden i også når de serveres kolde, men de skal så vidt jeg husker i fryses. Ret nemme og gode til dessert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.