Jer der har fået store børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

GryHSB

Jeg har tvillinger og er normalvægtig - før hormonræs (var i barnøshedsbehandling) var jeg undervægtig og har været det hele mit teenage/voksen liv. Min søn vejede 3460 38+3 og min datter 2340. Så min søn var meget stor af en tvilling og de blev også noget overrasket. Min datter var vist mere inden for normalen.

Mener min jm snakkede om, at overvægtige har større tendens til graviditetssukkersyge, og børn af folk med graviditetssukkersyge har en tendens til at være noget større.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Skouboe

Eva skriver:

Ok..interessant...jeg er selv kun 165 cm høj og det samme er min mor..jeg og mine søstre vejede mellem 3200g og 3600g...og intet fra min gravidtet har mindet om min mors forløb...tilgengæld har jeg fået store børn som min farmor og hendes mor fik det samme...så måske jeg har det der fra.

Jeg var overvægtig to af gangene da jeg blev gravid...den ene af gangene gav det største barn..så en gang som overvægtig og en gang som normalvægtig gave samme str barn..det ene 42+2 og vejede 4800g det andet 38+0 og vejede 3800g og det kan man jo sige ud fra tiden er samme vægt. Den sidste var uge 38+0 og han vejede 4500g hvilket jeg synes er stort på det tidspunkt..

... og det beviser bare hvor meget man kan regne med læger...

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

GryHSB skriver:

Jeg har tvillinger og er normalvægtig - før hormonræs (var i barnøshedsbehandling) var jeg undervægtig og har været det hele mit teenage/voksen liv. Min søn vejede 3460 38+3 og min datter 2340. Så min søn var meget stor af en tvilling og de blev også noget overrasket. Min datter var vist mere inden for normalen.

Mener min jm snakkede om, at overvægtige har større tendens til graviditetssukkersyge, og børn af folk med graviditetssukkersyge har en tendens til at være noget større.

Ja..men det havde jeg ikke nogen af de to gange...mine sønner vejede jo også næsten det samme men den ene gik jeg en måned længere med. Men altså, ingen sukkersyge hus tyksakken Eva..

Men sikke en stor dejlig bassedreng du fik..

Knus..

Anmeld

27. april 2010

slettet_7530

Min første vejede 3700 og var 51 cm blev født i 36+6

jeg var lettere overvægtig ved graviditetens begyndelse

Nummer 2 vejede 4700 g og var 56 cm lang

jeg var igen lettere overvægtig da jeg blev gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.