Update på Elias og knuder på halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.913 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. april 2010

Anja

Elias var ved lægen igen i går, da vores læge jo havde sagt, at han ville se ham igen ca 14 senere, hvis knuderne på halsen ikke er væk.

Knuderne er ikke væk, de virker uforandret. Det var en anden læge, der så på ham, da vores egen læge ikke var på arbejde. Den anden læge havde faktisk samme forklaring til os som den cmks fik, da hun var ved lægen med Caroline. Knuderne er hævelser, der hænger sammen med viurs/forkølelse/feber. Han har været lidt snottet, derfor er de sikkert ikke gået væk. Hun tjekkede ham rundt omkring på kroppen, hvor der også kunne være hævede lymfeknuder og hun fandt intet.

Nu afventer vi igen og ser, om de ikke forsvinder i løbet af de næste par mdr, hvor han måske er slippet af med snot og andet gejl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Hyner

Tja, hva skal man snart svare....? Godt det ikke har udviklet sig, men alligevel træls de ikke er væk...

Håber på det bedste, knus Henriette

Anmeld

23. april 2010

Nadi

Håber de forsvinder af sig selv!!

Knus N

Anmeld

23. april 2010

bette

jeg døjer selv med hævede lymfer.. det er super irriterende.. me hver gang jeg har en virus i kroppen eller er snottet eller andet.. så er den stensikker.. jeg har 2 som hæver på hver sin side af halsen. og så har jeg nogle i armhulen.. samt en i nakke..

det er belastende for jeg bliver jo bange hver gang..

men håber snart de forsvinder.. vil lige sige.. at det godt kan tage sin tid før hævelsen aftager

Anmeld

23. april 2010

Muffinmus

Victoria har dem altså også på siden af halsen..det sagde lægen var heeeelt normalt, især fordi hun ertynd så de kan mærkes tydeligt og fordi de bliver større ved infektioner:-)

Anmeld

25. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Caroline har også stadig sin, men lægen virker ikkebekymret. Var deroppe efter påske. Har en bekendt, der lige har haft sin søn gennem hele møllen med blodprøver osv. fordi han gennem et år har haft hævede lymfer på hals og nakke på størrelse med perleløg. Ingen udsving på nogen af prøverne, heller ikke infektionstal. Næse-øre-hals-lægen som stod for prøverne sagde, at selv de mindste infektioner, som ikke engang kan måles ved blodprøve, kan få kirtlerne til at hæve - de fungerer som kroppens kloaksystem .

Så er helt sikker på, at vi bare har unger, der reagerer super på hver enkelt infektion, og med yderligsiddende kirtler (Caroline kan vist ikke kaldes for en tynd pige)

Anmeld

25. april 2010

Anja

Elias er også en ret tynd dreng, så det er nok derfor de er så tydelig lige som på Victoria og Caroline.

Jeg har i al fald besluttet mig for ikke at bekymre mig om det, men dog holde øje med dem i løbet af sommeren, hvor børnene sjældent er syge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.