Kagetøser, har brug for lidt hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Becks

Jeg skal lave en kage i næste uge, og kom til og tænke på noget.

Jeg skal lave en kage med en 3-4 forskellige slags farver i mmf´en, altså 1 farve til og dække hele kagen, 1 farve til blomster osv osv... Når i skal bruge flere farver mmf, laver I så en hel portion af hver farve? Eller hvordan gør I?
Havde tænkt mig og lave den MMF der er i opskrifter herinde, med 15 skumfiduser og 250 gr flormelis osv. Men det bliver jo til mange store portioner hvis jeg skal lave en hel portion af hver..

Ja, det blev vist lidt rodet det her indlæg  men håber I kan finde hoved og hale i det jeg spærger om haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Dot D

Tutter skriver:

Jeg skal lave en kage i næste uge, og kom til og tænke på noget.

Jeg skal lave en kage med en 3-4 forskellige slags farver i mmf´en, altså 1 farve til og dække hele kagen, 1 farve til blomster osv osv... Når i skal bruge flere farver mmf, laver I så en hel portion af hver farve? Eller hvordan gør I?
Havde tænkt mig og lave den MMF der er i opskrifter herinde, med 15 skumfiduser og 250 gr flormelis osv. Men det bliver jo til mange store portioner hvis jeg skal lave en hel portion af hver..

Ja, det blev vist lidt rodet det her indlæg  men håber I kan finde hoved og hale i det jeg spærger om haha

Nu bruger jeg kun fondant, men det må da foregå lidt på samme måde. Jeg farver bare en lille del i den farve jeg nu skal bruge, behøver ikke farver en stor portion. Håber det gav mening og god fornøjelse...

Anmeld

22. april 2010

Becks

Dot D skriver:

Nu bruger jeg kun fondant, men det må da foregå lidt på samme måde. Jeg farver bare en lille del i den farve jeg nu skal bruge, behøver ikke farver en stor portion. Håber det gav mening og god fornøjelse...

Det gjorde det tak

Kan man godt putte farven i, når man har æltet mmf´en sammen?

Anmeld

22. april 2010

Dot D

Tutter skriver:

Det gjorde det tak

det vil jeg tro, det er jo det jeg gør med færdig fondant, og det fungere fint

Anmeld

22. april 2010

mariamiss6

Tutter skriver:

Det gjorde det tak

Det kan du godt...

lav 1 hel portion, i den farve kagen skal overtrækkes med, og så lav 1 portion til at dele i forskellige farver

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tutter skriver:

Det gjorde det tak

jeg laver en hel portion hvid og så deler jeg massen i flere, mindre, portioner og farver dem

Jeg plejer dog at lave en hel portion i den farve der skal dække hele kagen!

Hvad skal du lave, putte?

Anmeld

22. april 2010

Becks

mariamiss6 skriver:

Det kan du godt...

lav 1 hel portion, i den farve kagen skal overtrækkes med, og så lav 1 portion til at dele i forskellige farver

Oki super :-)

SKal jeg så bare ælte farven ind i de små portioner

Anmeld

22. april 2010

Becks

Caroline86 skriver:

jeg laver en hel portion hvid og så deler jeg massen i flere, mindre, portioner og farver dem

Jeg plejer dog at lave en hel portion i den farve der skal dække hele kagen!

Hvad skal du lave, putte?

Tak :-)

Jeg skal lave en kage med runde chokobunde, tobleronecreme og hindbærmousse.. Og så vil jeg begive mig ud og lave roser - tror jeg

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tutter skriver:

Tak :-)

Jeg skal lave en kage med runde chokobunde, tobleronecreme og hindbærmousse.. Og så vil jeg begive mig ud og lave roser - tror jeg

det er en riiigtig god cocktail!

Jeg vil også snart lave en kage igen! skal måske lave en til en konfirmation i næste uge

Anmeld

22. april 2010

Becks

Caroline86 skriver:

det er en riiigtig god cocktail!

Jeg vil også snart lave en kage igen! skal måske lave en til en konfirmation i næste uge

Uh hvor spændende... Husk billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.