Heste kage ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.040 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. april 2010

KWL

Hej alle sammen

Jeg ville gerne lave en heste kage til en konfirmation. Men jeg har søgt på nettet efter en heste udstikker og sådan en kan jeg ikke finde.

Nogle der ligger inde med gode ideer eller en hjemme side med noget med heste.

Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Sommerfuglelarven

Ikea har et bageformesæt, hvor der er en lille og en stor hest i til 45 kr - måske kan det bruges?

Min kage er ikke lige den flotteste (bare en prøve), men her kan du se formen af den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. april 2010

KWL

Sommerfuglelarven skriver:

Ikea har et bageformesæt, hvor der er en lille og en stor hest i til 45 kr - måske kan det bruges?

Min kage er ikke lige den flotteste (bare en prøve), men her kan du se formen af den.

Men er det nemt nok at få den ud af formen uden den går i stykker??

Anmeld

22. april 2010

Sommerfuglelarven

Kristinewl skriver:

Men er det nemt nok at få den ud af formen uden den går i stykker??

Jeg smurte formen godt med olie, og havde ingen problemer med at få den ud, så jeg synes at det er nemt nok - bare husk at smør den godt!

Anmeld

22. april 2010

E.T

Her er nogle billeder som jeg har fundet på nettet

Håber det kan hjælpe lidt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. april 2010

E.T

Der findes også de her super lækre silikoneformer, men de koster også der efter!!

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/figur-silikone-first-impression-91/large-horse-3460.html

Anmeld

22. april 2010

KWL

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg smurte formen godt med olie, og havde ingen problemer med at få den ud, så jeg synes at det er nemt nok - bare husk at smør den godt!

Okay Det kan være at jeg skulle prøve det. Jeg prøvede engang med en bamseform og den kom ud i en million stykker og det endte med at jeg kylede det hele ud

Takker

Anmeld

22. april 2010

KWL

E.T skriver:

Her er nogle billeder som jeg har fundet på nettet

Håber det kan hjælpe lidt

Hold da op de er flotte - og svære?? Men ville gerne jeg kunne lave sådan en lign som den første. Men .... ja, måske skal jeg bare kaste mig ud i det

Anmeld

22. april 2010

KWL

E.T skriver:

Der findes også de her super lækre silikoneformer, men de koster også der efter!!

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/figur-silikone-first-impression-91/large-horse-3460.html

...glemte lige: TAK

Anmeld

22. april 2010

E.T

Kristinewl skriver:

Hold da op de er flotte - og svære?? Men ville gerne jeg kunne lave sådan en lign som den første. Men .... ja, måske skal jeg bare kaste mig ud i det

Du skal bare kaste dig ud i det

Det ser sværer ud end det er

Min farmor lavede engang et hestehoved til min 10 års fødselsdag. Den var lavet i chokoladekage og pyntet med slik, karamelsnørre til hår, den brede lariksbånd som grime osv! Har desværre ikke noget billede af det.

Du skal bare lave en stor bradepande og skære den til som et hestehoved, hun brugte en strikkeopskrift som blev forstørret. Det er bare et forslag, til en fin og mere simple kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.