Den kære sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Tynen

Hvordan står det til hjemme hos jer?

Stella er seriøst (Og det er i bogstavligste forstand!) dybt, dybt afhængig af den.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
Hvis hun ikke har den, spørger hun efter den konstant.
Med det samme jeg træder ind af døren hos DPén begynder hun at spørge efter den og pyldrer fuldstændig åndsvagt når hun ikke får den.
(Så bliver det altså en laaaang eftermiddag)
Hun er ked af det, let til tårer og meget, meget irritabel, når jeg kører den kolde stil når vi kommer hjem fra dpén.
Når hun kommer i seng om aftenen skal hun have min. 3 sutter med - En til munden og en til hver hånd.

Jeg tror (Eller ved) at det ender med en meget, meget kold tyrker en gang når vi alle har oevrskuddet til det.
Alle sutterne er gemt i en skål i skabet. Hun ved ikke hvor de er, så det er ikke fordi hun "bliver mindet om dem" herhjemme.

Hun får ikke sutten om eftermiddag (Nogle gange får hun den når jeg skal lave mad, hvis begge unger er som spedalske), men for h*****e hvor holder det hårdt med alt det klynken og plagen fra hun bliver hentet til hun skal i seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Stumpen

Mit råd er at vente... Jeg havde nøjagtig de samme frustrationer over det som du.. Mathilde havde den sut og hendes bamse i favnen fra hun kom hjem til hun gik i seng... Mathilde har altid kun favoritiseret care bear bamser og hun har et hav af dem..

Men vi begyndte at snakke om da vi nærmerede os december sidste år at julemanden skulle have sutterne når han kom og spiste risengrød (i kælderen) den 23... Da kalenderlyset kom på bordet viste vi hende hvornår hun skulle aflevere dem og min mave gjorde mere og mere ondt....

Men den 23. lagde vi dem i et bæger og hun bar dem ned.. Hun ville dog ikke sove, men det var ikke pga sutterne, men fordi at julemanden kom....................men omkring 22 kom hun ind i vores seng og faldt i søvn...og siden har der ikke været noget...

Det triste er så at alle care bear undtagen care bear cousin (en løve a la dem) er yt nu, hun rør dem ikke, de ligger bare og smaler støv i en tønde inde på hendes værelse...

Men ja Mathilde må have været knap 3 år og 4 mdr da sutten røg...

Anmeld

22. april 2010

Tynen

Stumpen skriver:

Mit råd er at vente... Jeg havde nøjagtig de samme frustrationer over det som du.. Mathilde havde den sut og hendes bamse i favnen fra hun kom hjem til hun gik i seng... Mathilde har altid kun favoritiseret care bear bamser og hun har et hav af dem..

Men vi begyndte at snakke om da vi nærmerede os december sidste år at julemanden skulle have sutterne når han kom og spiste risengrød (i kælderen) den 23... Da kalenderlyset kom på bordet viste vi hende hvornår hun skulle aflevere dem og min mave gjorde mere og mere ondt....

Men den 23. lagde vi dem i et bæger og hun bar dem ned.. Hun ville dog ikke sove, men det var ikke pga sutterne, men fordi at julemanden kom....................men omkring 22 kom hun ind i vores seng og faldt i søvn...og siden har der ikke været noget...

Det triste er så at alle care bear undtagen care bear cousin (en løve a la dem) er yt nu, hun rør dem ikke, de ligger bare og smaler støv i en tønde inde på hendes værelse...

Men ja Mathilde må have været knap 3 år og 4 mdr da sutten røg...

Jeg hælder egentlig også mest til at vente - Kan bare mærke et lille pres fra DPén og er bange for at det er endnu værre i BHén.
Stella er den eneste der er så suttefikseret af de andre børn.
De andre bruger den faktisk ikke - Heller ikke når de sover (De har samme alder)
DPén siger dog at hun slet ikke spørger efter den deroppe, så det er åbenbart kun når hun ser mig.

Jeg ville bare være ked af at tage den fra hende nu hvor hun snart skal i BH.
Hun er i forvejen meget "sart" og sky mht. forandringer og fremmede mennesker, så BH-start bliver virkelig hårdt for hende (Og mig!!!!)

Er glad for at du (Ej, det lyder forkert, men håber du ved hvad jeg mener) har været igennem det samme.
Jeg føler mig lidt alene med det her issue.

Anmeld

22. april 2010

Stumpen

Tynen skriver:

Jeg hælder egentlig også mest til at vente - Kan bare mærke et lille pres fra DPén og er bange for at det er endnu værre i BHén.
Stella er den eneste der er så suttefikseret af de andre børn.
De andre bruger den faktisk ikke - Heller ikke når de sover (De har samme alder)
DPén siger dog at hun slet ikke spørger efter den deroppe, så det er åbenbart kun når hun ser mig.

Jeg ville bare være ked af at tage den fra hende nu hvor hun snart skal i BH.
Hun er i forvejen meget "sart" og sky mht. forandringer og fremmede mennesker, så BH-start bliver virkelig hårdt for hende (Og mig!!!!)

Er glad for at du (Ej, det lyder forkert, men håber du ved hvad jeg mener) har været igennem det samme.
Jeg føler mig lidt alene med det her issue.

Mathilde brugte kun sut hos dp, når hun skulle sove og da hun startede i børnehave havde hun den med, men den blev kun brugt de par mdr hun sov til middag dernede og derefter kom den ikke med derned mere...

Jeg synes at du skal vente, hvis det er det du mener der er det rigtige for Stella..

Anmeld

22. april 2010

Monica

Gustav er som du skriver afhæning af sin sútter(kan også kun svoe med MINIMUM 3).. Og jeg har ingen planer om at han skal af med dem FØR han skal i børnehave, synes at det må være rart for dem at de kan trøste ham med en sut, hvis han føler sig utryg.

Han har haft en stor omvældning i sit liv, lillebror (der har skreget meget og måske ikke gjort hans tilværelse lettere) Nu skal han snart i børnehave og jeg skal starte på arbejde... Så ingen planer om det nu...

Jeg håber og tror at han er klar til at give julemanden sutterne til december...

I vores DP bruger alle dem på Gustavs alder stadig sut...

Moni - som ikke bruger sut...

Anmeld

22. april 2010

Muffinmus

Tja, her droppede vi den gradvist Først i bilen, så om dagen, så om aftenen og så om natten.

Og vi havde ingen problemer overhovedet. Så ved ikke lige hvad du skal prøve.

Nu har han været suttefri længe og han savner den ikke rigtigt.

Anmeld

22. april 2010

Kristina V

Karoline var også total afhængig af sine sutter. Men da vi i Januar havde SP'en på besøg til 2½ års tjek, sagde hun at det måske ville være godt for hende at komme af med den før lille mand kom.

Så vi tog den. Nu har hun den kun når hun sover. Det tog et par dage med lidt brok, så det var meget lettere end jeg troede. Hun spørger dog indimellem efter den, efter ikke noget med at tude eller skabe sig..

Men kan godt forstå du ikke vil når man står og skal skifte over til BH. Der er jeg altså også trykhedsnarkoman, og vil godt have der ikke er for mange forandringer for dem...

Anmeld

22. april 2010

Siber

Vent vent vent siger jeg bare.

Hvis I ikke har overskudet, og hun snart skal starte i BH så vent. Det der med at skippe sut (og ble) for den sags skyld skal efter min mening ikke ske når der sker alt muligt andet i deres liv.

Så længe du kan begrænse det (og igen regler uden undtagelse) så er det vel også helt fint.

Vi havde et barn i BH der var meget sutte fikseret. Hjemme havde de en regl om at det skulle forgå i sengen og kun i sengen, og i BH havde han en sut siddenden på sin rygsæk, så når han fik trang, så var det der han lige fik suttet, og løb så videre og legede. Men der gik ikke længe så var det ikke interessant mere.

så vent til du /I er klar!

Knus Siber

Anmeld

22. april 2010

linemus

Du er bestemt ikke alene om det. Nanna lyder fuldstændig lige som Stella. Hun er også dybt afhængig af sin sut, og kan hun få lov til at gå rundt med tre sutter, så er hun strålende lykkelig. Vi har også kæmpet med at det skulle være en sut, der kun blev brugt, når hun skulle sove, og det gik fint i nogle dage, hvor hun lagde sutten i sengen om morgenen og først fik den igen om aftenen. Hun pev dog noget om eftermiddagen, og så er det nok bare blevet for meget på et tidspunkt, for jeg gav mig i hvert fald og kunne ikke holde det piveri ud (længe leve graviditet).

Hun har sutten i munden, når hun kommer til dp'en, men så bliver den lagt på bordet, og hun rører den ikke pånær til middagsluren. Når jeg så kommer, er den det første hun stiler efter, og så har hun den ellers resten af dagen. Vi prøver lidt at få hende til at lægge den på bordet eller putte den i lommen, og det gør hun nogen gange.

Jeg har nu valgt ikke at irritere mig over det mere (bortset fra irritationen over, at hun savler så meget med sutten i munden). Hun får lov at have den - jeg får ro. Når hun snakker, siger jeg, jeg ikke forstår hende, så tager hun den ud af munden.

Jeg har tænkt mig at vente til lige efter de 3 år. Så er vi ovre ny-baby og børnehavestart. Der er et suttetræ i zoologisk have, så det kan være, vi tager derud, og så er hun så stor, at hun forstår lidt mere, end hun gør nu.

Det var lige min plan Synes du skal gøre op med dig selv, hvordan DU synes, det skal være, og så må du holde fast. Jeg læste en artikel om sutter, og det er et stor tryghed for dem - en erstatning for morens pat og nærhed - og det er en stor sorg, når de skal af med den.

Knus Line

Anmeld

22. april 2010

ivfmarie

Jeg gav jo Malte en kold tyrker - slut med sut, med mindre du skal sove.

Han kunne slet ikke fungere når sutten var i farvandet - han var sur og gal når han ikke lige kunne finde den, og jeg kunne ikke fatte hvad han sagde når han havde den i munden. Til sidst blev jeg bare SÅ træt af alle de problemer den sut gav, og droppede den.

ÈN sølle dag spurgte han efter den - og så accepterede han at det var slut med sut med mindre han skulle sove. Og han blev meget gladere og sproget blev markant forbedret med det samme!

Med vores suttestop-erfaring jan jeg jo kun anbefale jer at stoppe, men hvis I begiver jer ud i det skal det være helhjertet - altså ikke noget med at give efter for pyller... så kommer I nemlig ingen vegne...

Ikke meget hjælp, I know... Life's a bitch, get used to it!

Marie - med Malte der stadig kun kan sove hvis han har mindst 4 sutter - men de BLI'R i sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.