Du er bestemt ikke alene om det. Nanna lyder fuldstændig lige som Stella. Hun er også dybt afhængig af sin sut, og kan hun få lov til at gå rundt med tre sutter, så er hun strålende lykkelig. Vi har også kæmpet med at det skulle være en sut, der kun blev brugt, når hun skulle sove, og det gik fint i nogle dage, hvor hun lagde sutten i sengen om morgenen og først fik den igen om aftenen. Hun pev dog noget om eftermiddagen, og så er det nok bare blevet for meget på et tidspunkt, for jeg gav mig i hvert fald og kunne ikke holde det piveri ud (længe leve graviditet).
Hun har sutten i munden, når hun kommer til dp'en, men så bliver den lagt på bordet, og hun rører den ikke pånær til middagsluren. Når jeg så kommer, er den det første hun stiler efter, og så har hun den ellers resten af dagen. Vi prøver lidt at få hende til at lægge den på bordet eller putte den i lommen, og det gør hun nogen gange.
Jeg har nu valgt ikke at irritere mig over det mere (bortset fra irritationen over, at hun savler så meget med sutten i munden). Hun får lov at have den - jeg får ro. Når hun snakker, siger jeg, jeg ikke forstår hende, så tager hun den ud af munden.
Jeg har tænkt mig at vente til lige efter de 3 år. Så er vi ovre ny-baby og børnehavestart. Der er et suttetræ i zoologisk have, så det kan være, vi tager derud, og så er hun så stor, at hun forstår lidt mere, end hun gør nu.
Det var lige min plan
Synes du skal gøre op med dig selv, hvordan DU synes, det skal være, og så må du holde fast. Jeg læste en artikel om sutter, og det er et stor tryghed for dem - en erstatning for morens pat og nærhed - og det er en stor sorg, når de skal af med den.
Knus Line