Jeg kender det kun alt for godt. Fødte 3. januar og skal også først starte 1.feb. næste år. Troede i starten, at det ville blive super fedt og misundte bestemt ikke de andre i mødregruppen, som skulle starte op på arbejde igen i efteråret.
Det har så ændret sig siden....Jeg synes det er ensomt at gå herhjemme, og selvom det selvfølgelig er skønt at være sammen med sin dejlige datter hver dag, så kan jeg godt få pip af ikke at have andet indhold i hverdagen end bleskift, madlavning, hyggeleg og at prøve at få hende til at sove. Det skal siges, at hun er meget krævende, så jeg har ikke tid til at lave alt muligt andet - feks oprydning - og det savner jeg faktisk - tro det eller ej.
Men jeg mødes med min mødregruppe en gang i ugen, jeg har også gået til babysalmesang en gang i ugen og nu er vi hoppet på babysvømning. Man kan også gå i babybio - altså se film i biografen om formiddagen (i hvert fald i Silkeborg), hvor lyset er tændt og lyden skruet ned. Jeg har ikke selv forsøgt det, da Johanna kræver opmærksomhed hele tiden, men ellers ville jeg bestemt gerne have benyttet mig af tilbuddet. Jeg har også været i gang med noget motion for nybagte mødre. Det var udendørs, og man har barnevognen med. Det var Idræt om Dagen, som arrangerede det - måske det også er i dit område.
Håber, du kan bruge det...
Vh kagemor
Anmeld