Lyserødt og hyggeligt på barsel ...NOT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.107 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2010

serinasmor

Det skulle være så hyggeligt ... kun mig og serina hjemme til jeg skal starte i skole igen til februar... men nej ... JEG KEDER MIG .. er jeg virkelig den eneste der har det sådan ... jeg aner ikke hvad jeg skal få min tid til at gå med .. Jeg bor i Aalborg og synes ikke rigtigt at der er så mange tilbud .. men måske gemmer de sig bare godt... Jeg går allerede til babysalmesang en gang om ugen ... men keder mig stadig for det er jo ikke hver dag ...

hvad gør i andre... er der nogen der har nogle gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

baby2010

Jeg kender Aalborg og kan godt forestille mig, at der er lidt "stille". MEN tænk på dit barn og hvor meget glæde det har af at have dig hele dagen. Denne tid kommer aldrig tilbage, så prøv at nyde den  - hvis det på nogen måde er muligt. Og nyd at du tydeligvis har et nemt barn, siden du har tid til at kede dig!!!! Nu bliver det jo sommer om lidt, og så kan I være en masse uden sammen 

Anmeld

29. april 2010

Tulle28

Hvor gammel er dit barn?

Jeg er stadig lidt ny i at være alene hjemme på barsel, men har også tænkt at når der kommer lidt mere styr på hverdagen og man har lidt mere overskud, så kan det da hurtigt gå hen og blive lidt halvkedeligt...

Hvad med en mødregruppe?

Anmeld

29. april 2010

serinasmor

Tulle28 skriver:

Hvor gammel er dit barn?

Jeg er stadig lidt ny i at være alene hjemme på barsel, men har også tænkt at når der kommer lidt mere styr på hverdagen og man har lidt mere overskud, så kan det da hurtigt gå hen og blive lidt halvkedeligt...

Hvad med en mødregruppe?

hun bliver 4 mdr i næste uge ... så ja ... jeg har vænnet mig til hverdagen hjemme ... det er dog ikke alle dage der er lige slemme ... men nogle dage er der bare ikke mere at lave ... jeg nægter altså at vaske gulv 2 gange på en uge når det ikke er nødvendigt

Anmeld

13. juni 2010

kagemor

Jeg kender det kun alt for godt. Fødte 3. januar og skal også først starte 1.feb. næste år. Troede i starten, at det ville blive super fedt og misundte bestemt ikke de andre i mødregruppen, som skulle starte op på arbejde igen i efteråret.

Det har så ændret sig siden....Jeg synes det er ensomt at gå herhjemme, og selvom det selvfølgelig er skønt at være sammen med sin dejlige datter hver dag, så kan jeg godt få pip af ikke at have andet indhold i hverdagen end bleskift, madlavning, hyggeleg og at prøve at få hende til at sove. Det skal siges, at hun er meget krævende, så jeg har ikke tid til at lave alt muligt andet - feks oprydning - og det savner jeg faktisk - tro det eller ej.

Men jeg mødes med min mødregruppe en gang i ugen, jeg har også gået til babysalmesang en gang i ugen og nu er vi hoppet på babysvømning. Man kan også gå i babybio - altså se film i biografen om formiddagen (i hvert fald i Silkeborg), hvor lyset er tændt og lyden skruet ned. Jeg har ikke selv forsøgt det, da Johanna kræver opmærksomhed hele tiden, men ellers ville jeg bestemt gerne have benyttet mig af tilbuddet. Jeg har også været i gang med noget motion for nybagte mødre. Det var udendørs, og man har barnevognen med. Det var Idræt om Dagen, som arrangerede det - måske det også er i dit område.

Håber, du kan bruge det...

Vh kagemor

Anmeld

29. juni 2010

K.Salling

Jeg er desværre enig med dig.. Jeg troede at det ville være så krævende, at jeg ikke ville komme til at kede mig, men jeg keder mig desværre ekstrem meget.

Hvis der er en dag jeg ikke skal noget, er jeg ved at blive en smule bims. Og nu holder babysvømning desværre sommerferie i 6 uger og det var virkelig ugens højdepunkt.

Jeg bor i Rebild Kommune og jeg synes slet ikke, at der her er nogen tilbud til os og min mødregruppe består af 1. gangsmødre til 3. gangsmødre og ikke alle har brug for at mødes hver uge, så vi mødes ca. hver 2. uge.

Nogle kommuner har babycafeer - det kunne ellers være hyggeligt, så man kunne møde andre mødre, men det er ikke her og heller ikke i Aalborg - så vidt jeg ved.

Jeg nyder dog min datter helt vildt - hun er jo et vidunder og det er fedt at se hende udvikle sig og få personlighed og færdigheder, så det er lidt en svær balancegang mellem hygge med hende og kedsomhed.

Anmeld

14. juli 2010

lisbethita

serinasmor skriver:

Det skulle være så hyggeligt ... kun mig og serina hjemme til jeg skal starte i skole igen til februar... men nej ... JEG KEDER MIG .. er jeg virkelig den eneste der har det sådan ... jeg aner ikke hvad jeg skal få min tid til at gå med .. Jeg bor i Aalborg og synes ikke rigtigt at der er så mange tilbud .. men måske gemmer de sig bare godt... Jeg går allerede til babysalmesang en gang om ugen ... men keder mig stadig for det er jo ikke hver dag ...

hvad gør i andre... er der nogen der har nogle gode råd ?

Hejsa,

Jeg har selv boet 4 år i Aalborg...jeg synes da det var en skønne skønne by??? Nå...en jeg har jo født i marts og jeg har også tænkt på det med barsel. Jeg har umiddelbart haft et meget stresset arbejde før barslen, så jeg nyder bare "ikke at arbejde" for engangs skyld og overveje, hvad jeg vil efter endt barsel. Måske starter jeg før?? Det ved jeg ikke endnu. Men for mig er dette et tilladt frirum, som aldrig kommer igen. Min datter sover 12 timer om natten, så jeg nyder bare at kunne slappe af. Da vi holdte barnedåb i weekenden nåede jeg at føle mig lidt stresset, fordi vi selv holdte det. Der tænkte jeg, at det nok var en god ide bare at nyde min barsel.

Jeg keder mig aldrig. Enten tager jeg i fitness med babyen, på café, til svømning, babybio....eller går en tur i byen. Jeg synes næsten, at jeg har alt for travlt. 

Jeg håber, at du kan finde ro til at nyde din barsel - fordi med næste barn bliver det anderledes - så det er sidste gang, at man kan gå hjemme sådan her. 

KÆMPE Krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.