Jeg vil IKKE ha epidural... Fik en operation engang hvor jeg fik den der sindssyge hovedpine bagefter, det var så forfærdeligt... Så den skal jeg IKKE ha!
Har dog heldigvis heller ikke været nødvendigt, da jeg ikke har specielt ondt under udvidelsesveerne.....
Førwste gang fik jeg akupunktur som ikke virkede overhovedet og så noget bedøvelse forneden da hovedet skulle ud (hun var stjernekigger og lå tilmed skævt)
2. gang fødte jeg i vand og det var rigelig lindring for mig, havde faktisk først ondt da jeg var 9 cm åben.
Når jeg skal føde denne gang bliver det herhjemme i vand, så heller ingen smertelindring udover vand der..... Men igen, har slet ikke brug for det....
Kan se mange spørger hvorfor du ikke må føde i vand og jeg går ud fra det er fordi du fik KS sidst?
Ang fødestilling så er jeg nærmest rædselsslagen for at føde på en seng.... Helt sikkert pga 1. fødsel og sidst i vand var det jo bare FANTASTISK!
Vil i hvert fald anbafale dig en anden stilling end liggende/siddende som de fleste gør, det lukker rent faktisk fødselskanalen med 30%
Jeg gik også en del i stykker 1. gang hvorimod jeg 2. gang fødte en kæmpe knægt på 4800 g og ikke gik i stykker overhovedet... Men vand skulle jo også afhjælpe det problem meget....
Anmeld