Hvidtøl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Kristina V

Har hørt at hvidtøl hjælper på at øge mælkemængden i patterne.. Nogle som har prøvet?

Var SÅ desperat igår aftes at jeg bællered en, og føj..

Har i kloge damer ellers nogle gode ideer til at øge mælkeproduktionen?

Synes de er ret flade, og det virker som om at der ikke er nok mælk i, men Sander skider og har mælkeskæg hvergang, så det må da betyde der kommer lidt.

/Kristina - som har total glemt alt om det her amning haløj...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Nadi

Da jeg var indlagt efter fødslen fik jeg serveret hvidtøl til frokost og til aftensmad. Nu kan jeg godt lide det sprøjt, så det gør ikke mig noget, men min sp'er sagde at man også kan få noget der hedder ammete som efter sigende skulle have samme effekt!

Held og lykke med opmalkningen.

Knus Nadia

Anmeld

22. april 2010

Lulle25

Hej Kristina

Har aldrig selv haft prblemer med der ikke er nok, men sutter han hele tiden som de jo gør når de er så små som ham, skulle mælkeproduktionen jo gerne blive øget. Hvis han ikke sutter så tit ville jeg vække ham hver 3. time og få ham til at sutte (også om natten) indtil jeg er sikker på at der nu er nok. Er han utilfreds? Hvis ikke er det jo en god måde at fornemme på om der er mælk nok.

Nå har dog hørt det med hvidtøl så det er da hver at prøve nogle af de gode husråd, som virker på nogen

Kh Louise

Anmeld

22. april 2010

linemus

Der er også noget, der hedder ammebomben. Noget med forskellige nødder og kerner, der ristes, og så skal man spise en skefuld engang imellem. Jeg prøvede det ved første barn, og måske virkede det Jeg kan lige smide opskriften, når jeg får bevæget mig ovenpå til den anden computer.

Knus line

Anmeld

22. april 2010

Kristina V

Puuuu han har hængt i mine patter non-stop idag.. men kan godt mærke at der er lidt mere mælk i lige nu. Det er ved at være en lille time siden han sidst spiste (hvilket er det længste der er gået mellem et måltid idag), og kan da mærke at der kommer mælk i nu.

Anmeld

22. april 2010

linemus

Mælkebomben

Jeg har haft det på samme måde med Sofie. Hun blev ikke mæt, og det vær værst om aftenen...
Men så snakkede jeg med min fætters kone og hun havde også haft det på samme måde med sin søn. Og hun havde fået en opskrift af en diætist. Det var en blanding hun skulle spise, og som skulle give mere mættende mælk. Og det gør det også hos mig.
Mælkebomben
25 g smør
25 g kokosmel
25 g mandler
25 g sesamfrø
25 g græskarkerner
25 g durummel
Først rister du durummelet og smør på panden. Så tilsætter du de øvrige ingredientser som er blevet blendet/hakket forinden.
Heraf kan du spise 2 spsk morgen og aften. Men man må gerne spise det oftere hvis det er nødvendigt. Jeg spiste det før hvert måltid når det var rigtig slemt med sulten hos Sofie. Det hjælper ret hurtigt. 

25 g smør
25 g durummel
25 g kokosmel
25 g mandler
25 g sesamfrø
25 g græskarkerner

Først rister du durummelet og smør på panden. Så tilsætter du de øvrige ingredientser som er blevet blendet/hakket forinden.

Heraf kan du spise 2 spsk morgen og aften. Men man må gerne spise det oftere hvis det er nødvendigt.

-------------------

Jeg fik opskriften engang af en på netbaby, der havde fået den af en diætist. Det skulle give en mere mættende mælk, og så smager det ikke så slemt som hvidtøl

- Line

Anmeld

22. april 2010

Kristina V

linemus skriver:

Mælkebomben

Jeg har haft det på samme måde med Sofie. Hun blev ikke mæt, og det vær værst om aftenen...
Men så snakkede jeg med min fætters kone og hun havde også haft det på samme måde med sin søn. Og hun havde fået en opskrift af en diætist. Det var en blanding hun skulle spise, og som skulle give mere mættende mælk. Og det gør det også hos mig.
Mælkebomben
25 g smør
25 g kokosmel
25 g mandler
25 g sesamfrø
25 g græskarkerner
25 g durummel
Heraf kan du spise 2 spsk morgen og aften. Men man må gerne spise det oftere hvis det er nødvendigt. Jeg spiste det før hvert måltid når det var rigtig slemt med sulten hos Sofie. Det hjælper ret hurtigt. 

25 g smør
25 g durummel
25 g kokosmel
25 g mandler
25 g sesamfrø
25 g græskarkerner

Heraf kan du spise 2 spsk morgen og aften. Men man må gerne spise det oftere hvis det er nødvendigt.

-------------------

Jeg fik opskriften engang af en på netbaby, der havde fået den af en diætist. Det skulle give en mere mættende mælk, og så smager det ikke så slemt som hvidtøl

- Line

Det lyder faktisk ret godt, det må prøves.. 1000 tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.