Nyt navn til min datter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. april 2010

katrinex4

Altså min datter hedder 2 navne, men bliver kun kaldt det første. Jeg ville gerne ha at hun blev kaldt begge dele og at der var en - mellem navnene. Men kan jeg lave det nu?? Hun er 14 mdr... Og koster det noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Michael healer

katrinex4 skriver:

Altså min datter hedder 2 navne, men bliver kun kaldt det første. Jeg ville gerne ha at hun blev kaldt begge dele og at der var en - mellem navnene. Men kan jeg lave det nu?? Hun er 14 mdr... Og koster det noget??

Du kan læse om det her

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/gebyr/ 

Gøre det her

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=110

mvh Michael

Anmeld

22. april 2010

katrinex4

Takker mange gange.... Hvor kan jeg se om det er tilladt for netop hendes navn at sammensætte det?? Eller er alt tilladt??

Anmeld

22. april 2010

MM1987

Hej...

Jeg hedder jo Mia Maia uden bindestreg, men er altid blevet kaldt det hele - på nær lige ved lægen og sådan

Hvis du kalder hende det hele og lige som spreder budskabet, så er jeg sikker på det hurtigt smitter af. Når hun så bliver større og også altid præsentere sig med hele hendes navn, så bliver hun jo også kaldt det...

Mine forældre valgte ikke at bruge - da de synes jeg skulle kunne vælge det ene fra når jeg blev ældre, men det kan jeg ikke, jeg hedder Mia Maia og er glad for det

Anmeld

22. april 2010

Michael healer

katrinex4 skriver:

Takker mange gange.... Hvor kan jeg se om det er tilladt for netop hendes navn at sammensætte det?? Eller er alt tilladt??

Det må du så ikke hænge mig op, men jeg vil tro, at hvis de 2 navne er godkendt hver for sig til samme køn, så kan du sætte dem sammen med et -

Men tør ikke sige det med 100 % sikkerhed, måske andre ved noget om lige dette 

Anmeld

22. april 2010

metted

Man behøver da ikke en bindestreg for at benytte begge navne.

Det er jo bare en beslutning du skal tage at begge navne skal siges F.eks.  Hans Henrik, og Anne Sofie.

Hvad hedder din datter??

Men ellers syens jeg ikke at man i tide og utide skal lave om på børns navne.

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - hvis det IKKE er godkendt, så skal man søge om det. Jeg søgte jo for maaaaaaaange år siden om at få Zafir, godkendt... Jeg tror nok at kriterierne og det er lavet om en del gange siden, men man skal søge, hvis det ikke er godkendt.

Men man kan til hver en tid skifte navn, det er måske bare sådan lidt forvirrende for en lille pige? Jeg ville hellere vente til hun selv kan bestemme hvad hun vil hedde

Anmeld

22. april 2010

Mutti2

Hejsa

Da jeg skulle have døbt min datter. Havde jeg startet med at hun skulle hedde Milla Victoria Vad Jensen.

Men besluttede mig for at det skulle være Milla-Victoria i stedet for!

Præsten sagde at man ikke måtte! Men 3 dage før dåben ringede  han alligevel og sagde at han havde taget fejl, og at jeg gerne måtte det, netop fordi det er to i forvejen godkendte navne!!

Så er næsten helt sikker på at du må

Hvad hedder din datter?

Knus Pernille

Anmeld

22. april 2010

Sommerfuglelarven

Jeg tror ikke at der skulle være nogen hindring i at få en bindestreg imellem navnene, når hun er døbt dem - men det koster vist ca 300 kr at få det lavet (kan være at beløbet er steget). Men hun er jo døbt de to navne, og derfor skal de ikke godkendes først.

Men hun kan sagtens blive kaldt begge navne uden at hun behøver at have bindesteg imellem dem, I kalder hende bare selv for navnene, og præsenterer hende med begge navnene

Anmeld

22. april 2010

LotteGabriella

Mia Maia skriver:

Hej...

Jeg hedder jo Mia Maia uden bindestreg, men er altid blevet kaldt det hele - på nær lige ved lægen og sådan

Hvis du kalder hende det hele og lige som spreder budskabet, så er jeg sikker på det hurtigt smitter af. Når hun så bliver større og også altid præsentere sig med hele hendes navn, så bliver hun jo også kaldt det...

Mine forældre valgte ikke at bruge - da de synes jeg skulle kunne vælge det ene fra når jeg blev ældre, men det kan jeg ikke, jeg hedder Mia Maia og er glad for det

I øvrigt et rigtigt dejligt og anderledes navn du har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.