Hvor længe skal det blive ved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. april 2010

hc=k

Jeg har nu efterhånden sagt rigtog mange gange at Kristopher var syg, først med det ene, så det andet også var det alligevel ikke det alligevel.
Lægerne skyder i tåge og kan okke finde ud af hvad vores lille dreng fejler. Han har astma og det får han medicin for, men han bliver ved med at få feber og tager ikke på ovehovedet . Hvor længe kan det passe at ens lille dreng skal have lov til at være syg før de sender ham til en mere seriøs undersøgelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har været det samme igennem, dog har han sjælendt feber og er syg. Kun astma.. Dog været forkølet 4 gange siden han started i dp i maj '09... Han ved ikke hvad lunge - hals og øre betændelse er, omgangs syge osv.

Her runded han de 9 kg da han var 8 mdr nu er han så snart 20 mdr og vejer på gode dage 10 kg. Og han er vokset 12 cm.

Lige efter hans 1 års føz'da tabte han sig over 1 kg på en mdr, uden han var synligt syg. Det eneste vores egen læge gjorde var at måle hans infektions tal - dette var fint, hun kunne godt se han ikke var den samme som til 1 års undersøgelsen. Han var ligbleg, mat og generalt sløv og sov ufatteligt meget. Det eneste hun kunne finde var hæved lymfeknuder, så hun laved en henvisning til børne amb og skrev til dem at det godt måtte gå stærkt - fordi han var så skidt og hun ikke kunne finde svar. Han var frisk 1-2 timer efter nattesøvn på 13-14 timer. Kunne lige pludselig få feber - som igen forsvandt på 2-4 timer.

De har taget 6 glas blod og tested det for alt - tænkeligt som utænkelige sygdomme. Alle tal var fine - iltning - levertal osv. Vi har lavet hoste dagbog og lorte dagbog. Lavet de tænkelige allergitests mm.

Som de sagde; vi er nødt til at skyde bredt - for vi aner ikke hvad han fejler.. Og sige hvad - hvorfor - hvorhenne kan han jo ikke..

Vi render stadig derude til og de ved stadig ikke så meget. Men de ved mere hvad han ikke fejler.

Så vi ved hvordan det føltes at være i 'møllen'

Anmeld

22. april 2010

hc=k

Det lyder som det vi har. Jeg ringer til lægen i dag og forklare en udredning af min dreng. Han har de sidste 3-4 måneder ikke taget på

Anmeld

22. april 2010

hc=k skriver:

Det lyder som det vi har. Jeg ringer til lægen i dag og forklare en udredning af min dreng. Han har de sidste 3-4 måneder ikke taget på

Hvor gammel er han? Kan slet ikke forstå din egen læge ikke har lavet en henvisning...

Vi er sjælendt ved læge med ham, dog til de der stik og obl undersøgelser. Så kommer der kun når den er slem. Da han var 9 uger laved hun en elektronisk indlæggelse og bad mig køre direkte derud. Vi blev isoleret med det samme og han fik drop og medicin hver 8. time og vi var isoleret i 6 dage.

dagen efter han var 6 mdr tog vi atter til lægen, vi kunne ikke røre ham uden at han skreg af smerte... Kunne ikke engang lægge ham på et tæppe og flytte ham på den måde. Havde ladet ham sidde i autostol for ikke at skulle flytte ham unødigt. Hun bad mig tage ham op og jeg sagde at han nok ville begynde at skrige igen. Fik kun spændt selerne op og fik hænderne ind under hans arme - før han begyndte. Hun bad mig stoppe og sagde vi skulle til kolding - hun ville ringe og sige vi var på vej...

Så hun er én der tager en seriøs når vi kommer, og det er dejligt. Hun er ligefrem, siger når det er noget der går ude over hendes viden og sender os videre.... Kan ikke klare at man kommer med et sygt barn og ikke bliver taget alvorligt.

Så vi har aldrig banket i bordet hos egen læge.

Håber du giver en update...

Anmeld

22. april 2010

Mira0911

hc=k skriver:

Jeg har nu efterhånden sagt rigtog mange gange at Kristopher var syg, først med det ene, så det andet også var det alligevel ikke det alligevel.
Lægerne skyder i tåge og kan okke finde ud af hvad vores lille dreng fejler. Han har astma og det får han medicin for, men han bliver ved med at få feber og tager ikke på ovehovedet . Hvor længe kan det passe at ens lille dreng skal have lov til at være syg før de sender ham til en mere seriøs undersøgelse?

Al det sygdom kan man ikke slippe for... Immunforsvaret er jo ikke helt perfekt/færdigudviklet noget i den stil til børn i den alder...

Det fortsætter til de er omkring 3 år... Sådan ca da... Det er hvad jeg har fået afvide...

Min er også syg konstant.. Hun har bare slet ikke noget immunforsvar der kan skubbe noget som helst væk...

Anmeld

22. april 2010

hc=k

han blev 1 år d. 31 marts. Han har været syg sådan on and off i 6 måneder nu. Dog ikke med de smerter som du beskriver. Han er som en lille baby, han kan intet selv når han har det skidt.

Anmeld

22. april 2010

hc=k

Jeg ringede lige til vores læge fordi jeg havde brug for at få noget afvide. Han sagde en masse om det med imunforsvaret og små børn, så snakkede han om astma og til sidst sagde han at vi skulle komme kl. 13 for han ville gerne lige se ordentligt på ham. Nu overvejer jeg om det måske ville være en god ide lige at få en snak med sundhedsplejesken .

Anmeld

22. april 2010

hc=k skriver:

Jeg ringede lige til vores læge fordi jeg havde brug for at få noget afvide. Han sagde en masse om det med imunforsvaret og små børn, så snakkede han om astma og til sidst sagde han at vi skulle komme kl. 13 for han ville gerne lige se ordentligt på ham. Nu overvejer jeg om det måske ville være en god ide lige at få en snak med sundhedsplejesken .

Altid noget i fik en tid idag hos egen læge...

Få ham lige vejet og målt, det kan de nemlig bruge senere hvis i skal videre til et børne amb...

Der sætter de nemlig alle hans tal fra han er født og til dd og kan se kurven...

Her har vi aldrig fulgt en kurve og hans egen holder han sig heller ikke til...

Anmeld

22. april 2010

Mira0911

hc=k skriver:

Er ret sikker på at din sundhedsplejerske vil sige det samme mht. immunforsvaret som lægen...

Anmeld

22. april 2010

hc=k skriver:

Ja for den med astma børn altid og konstant er syge - holder ikke hjemme hos os.

En del siger også at foråret er værst ved de små, da det er der de mest er syge - mange bakterier og virus'er.

Så det er lidt for nemt blot at putte alle ind under; imundefekt. Nogle har et dårliger imunforsvar end andre og de skal blot se én der nyser - før de selv ligger med feber, snot osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.