hvad putter I i jeres pirogger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.224 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Assi

Hey girls

Er der nogle af jer der har en god opskrift på pirogger? Hvad putter I indeni?

En god opskrift på pølsehorn modtages også gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

trunte89

I pirogger kommer jeg enten kødsovs eller skinke og ost i.

Pølsehorn plejer jeg at lave sådan her :

500 g mel, 75 smør, 50 g gær, 1 æg, 2½ dl mælk, 1 spsk sukker, 1 tsk salt.

Lun mælken og opløs gæren deri. Tilsæt resten og ælt godt. Del dejen i 3 lige store kugler og lad dem hvile et par minutter på bordet.

Så skal de bare laves, og hæve i 20 min. bages veed 220grader i ca 10 min.

Anmeld

21. april 2010

MariaJ

Jeg har desværre ikke lige en opskrift, men jeg ville putte kødfars med krydderier i pirogger (uhm, nammenam)

Maria (der nu har lyst til både pirogger og pølsehorn)

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Jeg bruger bare samme opskrift til pølsehorn, som på mine boller.

1000 gram mel, 6 dl. mælk, 100 gram margarine, 50 gram gær, 2 tsk. sukker og 2 tsk. salt.

Mælken varmes og gæren smeltes heri. Melet blandes med margarine, salt og sukker og mælken med den smeltede gær røres i. Dejen røres godt sammen og stilles til hævning i 30 min.

Dejen æltes igen og deles i 24 stykker. Pølser samt evt. ketchup lægges på hver stykke,som foldes udenom pølsen og lægges med samlingen i bunden.

Hæver i 30 min, hvorefter de pensles med mælk og bages ved 175 grader varmluft i ca. 12 min

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

Assi skriver:

Hey girls

Jeg laver kødet som til tortillas... med en af de der blandinger... kidneybønner el. majs tilføjer jeg også og så ost... Mums...

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Assi skriver:

Hey girls

Jeg spørger nok lidt dumt, men hvad er pirogger?!

Anmeld

21. april 2010

MariaJ

Baagøe skriver:

Jeg spørger nok lidt dumt, men hvad er pirogger?!

Det er sådan en indbagt brød-ting. Altså brød rundt om fx kød eller grøntsager. Jeg tror de findes i mange landes køkkener. Jeg kender dem bedst fra Rusland, hvor de typisk indeholder kødfars, kål eller andet grønt. Dejen er usødet og lidt sprød på ydersiden. De har normalt størrelse som en sandwich eller en bolle.

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Det er sådan en indbagt brød-ting. Altså brød rundt om fx kød eller grøntsager. Jeg tror de findes i mange landes køkkener. Jeg kender dem bedst fra Rusland, hvor de typisk indeholder kødfars, kål eller andet grønt. Dejen er usødet og lidt sprød på ydersiden. De har normalt størrelse som en sandwich eller en bolle.

Ok. Tak. Så blev jeg da så meget klogere... Man skal jo også lære to nye ting om dagen...

Anmeld

21. april 2010

MariaJ

Baagøe skriver:

Ok. Tak. Så blev jeg da så meget klogere... Man skal jo også lære to nye ting om dagen...

Det skal man vel egentlig . Jeg har vist ikke rigtig lært noget endnu i dag, så må nok hellere snart komme op af sofaen . Kom forresten lige til at tænke på at pirogger vist også kan være søde, altså med bær eller frugt indeni som dessert/kage. Men som sagt tror jeg begrebet dækker over ret mange forskellige ting i forskellige kulturer.

Anmeld

21. april 2010

Patrick07

Er der nogen der har dejopskriften på pirogger???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.