slynge-hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. april 2010

linemus

Det har været oppe at vende før, så sorry for gentagelsen, men jeg ved, der er nogle smukke damer herinde, der kan hjælpe mig

Hvilken slynge er bedst til en nyfødt?

Jeg har en hjemmesyet ringslynge, der næsten ikke er brugt, fordi den er for svær at stramme til i kanterne. Jeg tror, det er fordi, den er med lukket hale, så jeg har planer om at sprætte det op, og lave den med åben hale. Tror I det vil hjælpe?

Så har jeg også en strækvikle. Hvornår er det nu, den kan bruges fra?

Tilsidst har jeg forelsket mig i en Mei tai og kunne godt tænke mig at sy en selv. Hvornår kan man stoppe babyen i sådan en? Og er den bedre til lange ture end til at bære rundt på baby inde i huset?

Knus Line - der glæder sig til én baby, så der kan slynges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Lise

Hej Line,

Jeg synes at jeg har haft mest held - efter lidt øvelse - med strækviklen. Ringslyngen blev jeg aldrig venner med...

Anmeld

20. april 2010

Lise

Strækviklen tror jeg man siger 0-6 mdr. Herefter fastvikle.. eller såhn noew.

Anmeld

20. april 2010

Louise mortil4

hey, ja her hjemme vikler vi forvildt så snart i har chancen

Strækviklen er fra fødslen af, har ladet mig fortælle at man kan amme i den når man er blevet lidt garvet til det der viklen (jeg har ikke prøvet det) Mener den kan bruges til 8 eller 10 kg, men det ved BM hvis det er.

Nu bruger vi fastviklen, den er også bare super god.

Mit råd, smid den ringslynge ud til højre og vikle vikle vikle  det er bare så meget nemmere med 3 andre der render rundt om benene

BM er vikle guroen, hun styrer bare det der hvis der er spørgsmål.

Anmeld

22. april 2010

birgittemarie

mortil4 skriver:

hey, ja her hjemme vikler vi forvildt så snart i har chancen

Strækviklen er fra fødslen af, har ladet mig fortælle at man kan amme i den når man er blevet lidt garvet til det der viklen (jeg har ikke prøvet det) Mener den kan bruges til 8 eller 10 kg, men det ved BM hvis det er.

Nu bruger vi fastviklen, den er også bare super god.

Mit råd, smid den ringslynge ud til højre og vikle vikle vikle  det er bare så meget nemmere med 3 andre der render rundt om benene

BM er vikle guroen, hun styrer bare det der hvis der er spørgsmål.

Det var da nogle umanerligt søde ord om mig fra dig! Som jeg bare slet ikke kan leve op til.

Men jeg tror, du har ret i alt det, du skriver.

Linemus: Strækvikle.

Mei Tai: Hmmm. Jeg ville nok vente med den til Lillefisen kan holde sin ryg og nakke lidt selv. Jeg er så småt her ved 5 måneders alderen ved at begynde at overveje at putte Albert i MT'en. Ellers er den fed både til lange ture og rundt i huset. Jeg var meget glad for min og foretrak den somme tider frem for viklen, fordi den var hurtigere at tage på og af.

Ringslyngen med den lukkede hale. Det vil helt sikkert hjælpe at sprætte halen op. Men det kan nu godt lade sig gøre at regulere på fætteren alligevel. Du skal bare trække i de "rigtige" sider i stedet for i lommens sider, hvis det giver nogen som helst form for mening...

Knus Birgitte, der glæder sig til Lines nummer 4 ser dagens lys.

Anmeld

22. april 2010

linemus

Mange tak for svar. Tror jeg starter med viklen så. Er det noget med, at baby skal være en hvis størrelse, før den må sidde mave til mave? At den skal starte med at ligge ned?

Knus Line

Anmeld

22. april 2010

linemus

birgittemarie skriver:

Knus Birgitte, der glæder sig til Lines nummer 4 ser dagens lys.

Tak  Det gør jeg også rigtig meget nu. Tænk at det stadig kan føles så urealistisk efter at have holdt tre små nyfødte i armene

Anmeld

22. april 2010

Susan1978

linemus skriver:

Det har været oppe at vende før, så sorry for gentagelsen, men jeg ved, der er nogle smukke damer herinde, der kan hjælpe mig

Hvilken slynge er bedst til en nyfødt?  Spør du mig, sir jeg strækvikle!

Jeg har en hjemmesyet ringslynge, der næsten ikke er brugt, fordi den er for svær at stramme til i kanterne. Jeg tror, det er fordi, den er med lukket hale, så jeg har planer om at sprætte det op, og lave den med åben hale. Tror I det vil hjælpe? Keine ahnung... blev ikke venner med ringslyngerne.. de gjorde ondt i mine skuldre og nakke.

Så har jeg også en strækvikle. Hvornår er det nu, den kan bruges fra?  med det samme.. og du kan amme skjult i den..

Tilsidst har jeg forelsket mig i en Mei tai og kunne godt tænke mig at sy en selv. Hvornår kan man stoppe babyen i sådan en? Og er den bedre til lange ture end til at bære rundt på baby inde i huset?  Der skal baby kunne sidde op.. 

Knus Line - der glæder sig til én baby, så der kan slynges

Anmeld

22. april 2010

Louise mortil4

linemus skriver:

Mange tak for svar. Tror jeg starter med viklen så. Er det noget med, at baby skal være en hvis størrelse, før den må sidde mave til mave? At den skal starte med at ligge ned?

Knus Line

nop der er ingen ting der, den kan bruges fra fødslen af også altså både lige og sidde mave mod mave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.