Går amningen/mælke produktionen i stå hvis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.582 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Mor til L&S

man ikke får helt nok at spise i løbet af dagen???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Rollo skriver:

<p> man ikke får helt nok at spise i løbet af dagen???</p><p> Knus</p>

Jeg tror det er lidt individuelt... Men ko, det er vigtigt med sund kost mens man ammer

Anmeld

20. april 2010

Mussen2

Jeg tror ikke det går i stå, men det kan påvirkes. dog er det vigtigere med væske produktionen kan altid påvirkes positivt igen ved nærvær og afslapning

Anmeld

20. april 2010

MoarTNoah

Rollo skriver:

Knus

Har set dit tidligere indlæg omkring dit problem med amning, og jeg tror ikke det har noget (eller ikke så meget) at sige om din produktion.

Har fået at vide at nogen mennesker simpelthen bare løber tør for mælk.. jeg er desværre i samme situation som dig, og jeg har valgt kun at give flaske nu.. jeg syntes det var meget hårdt og græd osse første dag det gik op for mig at jeg ikke havde ammet i 24 timer..

jeg prøver dog stadig at amme en gang i mellem - bare for hyggens skyld

Anmeld

20. april 2010

Mor til L&S

KatrineR skriver:

Har set dit tidligere indlæg omkring dit problem med amning, og jeg tror ikke det har noget (eller ikke så meget) at sige om din produktion.

Har fået at vide at nogen mennesker simpelthen bare løber tør for mælk.. jeg er desværre i samme situation som dig, og jeg har valgt kun at give flaske nu.. jeg syntes det var meget hårdt og græd osse første dag det gik op for mig at jeg ikke havde ammet i 24 timer..

jeg prøver dog stadig at amme en gang i mellem - bare for hyggens skyld

Synes også det er hårdt - Vil så gerne amme... men efter hun har lagt ved begge bryst vil hun stadig ha mælke erstatning et kvarter efter, så hun blir vist ikke mæt

Hvordan stoppede du med at amme?? Bare trappede ned så produktionen gik i stå?? Eller hvordan?? Tænker så mælken forsvinder??

Puha - sys det er hårdt!! Men må lige give det et forsøg med at spise og drikke ekstra godt og se om det gir pote... men tvivler også lidt selv..

Knus

Anmeld

20. april 2010

Maise

Rollo skriver:

Knus

Væske, føde og hvile/søvn kan nedsætte mælkeproduktionen karftigt. Har prøvet det med søvnen og væsken. Det tog ca 2-3 dages intensiv amning at få det helt op igen, samt masser af søvn, mad og væske.

Anmeld

20. april 2010

BinaMor

du skal bare blive ved.. altså lade hende lægge så længe hun vil.. og slipper hun og vil igen 15 min efter så am igen. det får din mælkeproduktion op. det sker så sjældnet at man ikke har mælk nok. næsten aldrig. ikke hvis man i nogle dage leger nora malkeko

Anmeld

20. april 2010

Mussen2

Mener der var en tråd herinde forleden om ting som fremmer produktionen, men kan selv nævne (udover mad, væske og nærhed)

Hvidtøl

Ammethe

Kakaomælk (det ved jeg dog ikke rigtig om virkede på mig)

Anmeld

20. april 2010

MoarTNoah

Rollo skriver:

Synes også det er hårdt - Vil så gerne amme... men efter hun har lagt ved begge bryst vil hun stadig ha mælke erstatning et kvarter efter, så hun blir vist ikke mæt

Hvordan stoppede du med at amme?? Bare trappede ned så produktionen gik i stå?? Eller hvordan?? Tænker så mælken forsvinder??

Puha - sys det er hårdt!! Men må lige give det et forsøg med at spise og drikke ekstra godt og se om det gir pote... men tvivler også lidt selv..

Knus

Ja det er ikke sjovt, man føler et stort nederlag, og faktisk så savner jeg nu at sidde kl lort om natten og halvsove mens jeg ammer - lyder underligt, men savner det altså

Det er kun 3 uger siden, men jeg stoppede bare helt.. han blev sur når han lå og suttede han tog kun 200gram på på 3 uger.. ikke fedt...

tror mælken forsvinder af sig selv automatisk, men ved ikke lige hvor lang tid der går.. er selv førstegangs mor, der må du høre nogen  af de hærdede ad.. hehe

Anmeld

20. april 2010

Mor til L&S

gabriellasmor skriver:

du skal bare blive ved.. altså lade hende lægge så længe hun vil.. og slipper hun og vil igen 15 min efter så am igen. det får din mælkeproduktion op. det sker så sjældnet at man ikke har mælk nok. næsten aldrig. ikke hvis man i nogle dage leger nora malkeko

Prøver også at blive ved.... men til sidst blir hun så ked af det (nok fordi hun er sulten) og så får hun mælke erstatning...

Hun ligger mindst en halv time ved hvert bryst hver gang hun er sulten og ender næsten hver gang med mælke erstatning

Øv altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.