dåbsattester med på sygehuset, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. april 2010

LHB

Jeg undrer mig over hvorfor der står på forskellige lister til tasken man skla pakke tiol sygehuset, at man skal have moderens og faderens dåbsattester med.
Vi har ikke vores dåbsattester og gider ikke bøvle med at få dem, medmindre det er absoluit nødvendigt.
Man har da aldrig før nogensinde skulle bruge det nogen steder!
Alt andet ID burde da være ok???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Mor til L&S

Vi skulle aflevere dåbsattester, men ved egentlig ikke hvorfor??!! Men de skulle ha dem, så meget ved jeg

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

LeneHH skriver:

Jeg undrer mig over hvorfor der står på forskellige lister til tasken man skla pakke tiol sygehuset, at man skal have moderens og faderens dåbsattester med.
Vi har ikke vores dåbsattester og gider ikke bøvle med at få dem, medmindre det er absoluit nødvendigt.

er der ikke noget med at i skal bruge dem for at kunne lave de papirer der skal laves til jeres barn?

det er ikke bøvlet at få fat på dem, det foregår bare på kirkekontoret....

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

Jeg har ikke haft dåbs att. med på sygehuset , har aldrig hørt om det

Anmeld

20. april 2010

Mumto3

Det er for at kunne lave fødselsanmeldsen af barnet og give barnet et cpr-nr. Det kan de klare med det samme på fødegangen, men hvis man føder hjemmer eller foretrækker selv at gøre det, så sender man bare selv papirene ind til kirkekontoret.

(og selvom jeg er kristen, går jævntlig i kirke osv. Så synes jeg bare det er SÅ provokernede at det skal foregå på et kirkekontor. Det har jo INTET med kirken at gøre. Det er en opgave for kommunen eller staten)

Anmeld

20. april 2010

Sabsy

LeneHH skriver:

Og hvis du skulle have glemt dem, er det jo ikke fordi du ikke får dit barn med hjem.. tag det som det kommer

Anmeld

20. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ikke haft dåbsattester med til nogen af mine fødsler. Vi har anmeldt fødslen til vores kirkekontor efterfølgende, hvor vi ikke skulle aflevere kopi af vores dåbsattester. Måske fordi, at vi er gift - jeg ved det ikke

Anmeld

20. april 2010

LHB

tja kan vel lige så godt finde dem og have dem med, men var mest nysgerrig efter hvorfor man skulle.. og om det var en mindre "katastrofe" hvis vi kom afsted inden jeg havde fået dem fundet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.