Nogen der ved noget om betablokkere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.838 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. januar 2008

Heidi.

Hej.

Jeg lider jo af panikangst, og der medfører at jeg tit får hurtig puls, og har i perioder ekstraslag fra hjertet..

Dette skulle efter sigende ikke være farligt overhovedet, men det er møg ubehageligt..

Min læge siger at han kan give míg noget medicin der hedder betablokkere.. Det skulle kunne afhjælpe den hurtige puls og de ekstraslag som jeg har..

Nogen der kender noget til denne medicin??

Hilsen Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2008

Tullebobs

Hej Heidi

Det må være rigtig ubehageligt at have det sådan:(

Jeg kender en, der bruger betablokkere, når han skal være "på", det vil sige hvis han holder oplæg eller andet der kræver at han skal tale foran mange mennesker. De hjælper ham i det hele taget, når han kommer i situationer, der gør ham nervøs. Den eneste bivirkning for ham er, at han bliver mere træt, når han tager dem, og virkningen aftager igen. Hans læge sagde iøvrigt, at der er rigtig rigtig mange, der bruger dem, når de er nervøse og skal præstere noget.

Pøj pøj med det, håber at du finder lige det, der kan hjælpe dig:)

Kram fra Trine

Anmeld

22. januar 2008

Heidi.

Hej Trine..

Ja det er ret ubehageligt... MEN jeg prøver dog at huske mig selv på at jeg ikke falder død om på grund af det..

Hvorfor begyndte ham du kender at tage dem?? Havde han også hamrende hjerte??Osv?

Kh Heidi

Anmeld

22. januar 2008

Tullebobs

Hej igen

Han lider af social angst i nogle tilfælde, og bliver hurtigt utilpas hvis han kommer i fokus blandt nye mennesker.

Ja det må være svært at tro på, at det ikke er farligt, når det handler om hjertet, går du i noget terapi?

Kram Trine

Anmeld

22. januar 2008

Heidi.

Ja, jeg går i teapi.. Kognitiv behandling.. Det er godt.. Men kan ikke rigtig hjælpe på det med hjertet...

Men når lægen siger det ikke er farligt, så er det jo rigtigt.. Jeg har det jo også kun i visse sammenhæng...

Underligt som ens krop kan lave mærkelige ting..

Anmeld

22. januar 2008

Jan9e D

Hej Heidimus

Jeg har fået betablokkere, og med rigtig god effekt, men er nu gået over til anden medicin. Og jeg må indrømme at jeg var virkelig glad for at få dem.
Fandt i øvrigt dette link på medicin.dk hvor der står alt om dem, har dog valgt det pæperat der hedder Selosok, men det er betablokkere.
http://medicin.dk/(kpiftmy2bwb3vqus4vgtkqup)/show. aspx

Kh Jannie og spørg bare hvis du vil vide mere.

Anmeld

23. januar 2008

Heidi.

Hej Jannie..

Tak fordi jeg bare må spørge..

Men er det ikke hjertemedicin?? Jeg har jo ikke dårligt hjerte, men bare tildens til ekstraslag i forskellige sammenhæng.. Derfor tænker jeg om det er farligt at tage dem?? Eller om de også ville virke på mig??

Selvom ekstraslagene er helt ufarlige og almindelige, så er de skide irreretende og ubehagelige..

Knus Heidi

Jeg har engang hørt at man skulle holde vejret imens de var der så hjalp det, men det syntes jeg nu ikke..(?)

Anmeld

23. januar 2008

Jan9e D

Hej Heidi

Jo det er hjertemedicin, men det det gør for at kommer med en meget forenklet forklaring, er at de gå ind og virker mod de ekstra slag fra dit hjerte. Og hvad jeg har hørt er at folk med angst ofte bliver mere angste når de for de ekstra slag og dermed bliver deres angstanfald hyppigere og til tidre værre. Jeg kan dog ikke finde den artikkel jeg læste det i. Så jeg tror at det er derfor at din læge vælger at give dig betablokkere. Men hvis du vil ha en dybere begryndelse mht betablokere deres virkning skal du måske spørge Tina direkte. Men jeg ved ikke om hvor meget hun har styr på det, mennn hun burde ihverttilfælde vide noget mere end mig.

Knus Jannie

Anmeld

23. januar 2008

Heidi.

Hej Jannie..
Du har HELT ret... Jeg har rimlig meget styr på min panikangst, men har fået udviklet sygdomsangst ... dog ikke slemt..

Men fordi jeg får de her ekstraslag så bliver jeg nervøs/bange ubevist.. Fordi os med angst er UTROLIG fokuseret på kropsfornemmelser...
Så ekstraslagene kan hurtigt sætte gang i angsten, og give anfald..
Jeg lytter meget på mit hjerte og puls.. Jeg ved det er dumt, men det er bare svært at lade være..

Jeg har været sindsyg nervøs for at jeg fejlede noget med hjertet.. Og min læge har måtte bruge laaang tid på ar overbevise mig om at det er sundt, og at ekstraslag ikke får mig til at falde om og dø.. Ved godt det måske lyder dumt i andres øre..:S

Kh Heidi

Og ja Tina ved sikkert en del om det..:)

Anmeld

23. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Heidi
Betablokkere er ganske rigtigt medicin der bl.a. dæmper hjerterytmen. Givet i lave koncentrationer anvendes de også af helt hjerte-raske personer mod bl.a. eksamensangst. Her tager de toppen af ubehaget, i og med de fjerner de fysiske symptomer som hjertebanken, høj puls, sveden i håndfladerne osv. Jeg tror bestemt de kunne hjælpe dig! Hvilket stof og hvilken dosis foreslår din læge?
Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.