Er det normalt at gå i panik en gan i mellem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Lucipher

Hejsa.

Jeg har termin om 7 uger. Syntes jo flere dage der går bliver jeg mere og mere nervøs for hvordan det kommer til at gå. Nogen dage sidder jeg og tænker hvad er det egentlig lige jeg har rodet mig ud i? Jeg har aldrig været i nærhedden af et så lille barn, og nu skal jeg holde live i et!? Misforstå mig ikke. Jeg glæder mig. Rigtig meget. Men jeg tror det er det ukendte jeg er bekymret for.

Er der andre der kender den oplevelse???

Hilsen Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

henh01

Jeg tror det er ganske normalt at få det sådan.. Både når man skal være mor for første gang, anden gang osv. Jeg er selv gravid med nr 2 og har da også lidt bekymringer i forhold til min anden datter.. Derudover synes jeg også at have oplevet det når der generelt har skullet ske noget nyt i mit liv - som da jeg blev færdiguddannet, hvor jeg fik tanker som "jeg er ikke god nok", "hvordan gør man" osv osv.. (på trods af 2 12 taller og 1 10 tal) griner

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med din mand/kæreste om dine tanker og være meget opmærksom på om disse fortsætter, da man selvfølgelig aldrig kan udelukkende en kommede fødselsdep. Men som du beskriver det så tror jeg det er din usikkerhed i forhold til dit kommende ansvar og de forandringer der kommer til at ske.

Håber alt kommer til at gå som smurt for jer.

Anmeld

19. april 2010

Laulund87

helt helt normalt

og når du har født vil du nok også tænke; Hvad har jeg rodet mig ud i?

Og det siger jeg altså ikke for at skræmme dig

Anmeld

19. april 2010

millesofie

Jeg blev også bange da jeg var gravid, både for hvad det kunne ske med mig men også barnet, jeg havde alle mulige forestillinger, men fik dem banket ud af hoved gang på gang ved at fortælle mig selv at det her var jo det jeg så længe havde ønsket mig og det kunne jeg jo kun give mig selv ret i og jeg fortalte så mig selv hver morgen at det nok skulle gå godt og at min lille baby havde det godt og at når den kom ja så kunne jeg selvfølgelig også det, det var jeg jo skabt til..

og det gik jo godt.. alle de grimme tanker forsvandt da jeg først fik hende i mine arme..

Held og lykke og stort kram

Anmeld

19. april 2010

Lou87

Tror bestemt følelsen er helt normal, jeg er kun halvvejs og tanken har da været der flere gange ... Om man nu kan tage sit ansvar ordentligt osv osv...

Ligeledes har jeg været nervøs i forløbet om barnet har det godt og alt det her, så tror det er ganske normalt man frygter det uventede lidt - man har det jo med og være tryggest i det vante rammer

Vi må krydse fingre sammen og håbe på det bedste  

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

Lucipher skriver:

Hejsa.

Jeg har termin om 7 uger. Syntes jo flere dage der går bliver jeg mere og mere nervøs for hvordan det kommer til at gå. Nogen dage sidder jeg og tænker hvad er det egentlig lige jeg har rodet mig ud i? Jeg har aldrig været i nærhedden af et så lille barn, og nu skal jeg holde live i et!? Misforstå mig ikke. Jeg glæder mig. Rigtig meget. Men jeg tror det er det ukendte jeg er bekymret for.

Er der andre der kender den oplevelse???

Hilsen Julie

Ha ha. Du er vist ganske normal og gravid Havde absolut ingen erfaring med børn under 3 år inden jeg fødte, og havde ALDRIG i mit liv skiftet en ble, før jeg fødte Men aldrig så snart du har født, så kommer du lynhurtigt efter det, og skifter ble og er giver tryghed, som har du aldrig bestilt andet Tro mig...

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.