HJÆLP....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.921 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. juni 2008

MorCamilla

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Vi har været kærester i mange år efterhånden, og det er gået ned at bakke de sidste par år.

Nu er jeg så blevet bange for at vi bare er sammen fordi det er blevet en vane. Nogle af jer der har det sådan/har haft det sådan?

Vi har brugt lang tid på at snakke om det, men vi kan ikke finde en løsning. Vi har overvejet parterapi, men synes begge to at det virker lidt dumt at blande andre ind i vores samliv, og så er det også meget dyrt.

Vi er så blevet enige om at han flytter på søndag, han flytter hjem til sin mor for en uge, det vil sige at vi går ikke fra hinanden, vi holder bare en pause fra at ses hver dag, så vi kan komme til at savne hinanden, og forhåbelig mærke at vi er sammen fordi vi elsker hinanden og ikke fordi det er blevet en vane.

Er der nogle af jer der har forslag til hvad vi ellers kan gøre? Eller har kommentare, godt eller dårligt til den løsning vi er kommet frem til? Jeg er åben for alle forslag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2008

Honningblomst

Hej Camilla.
Lyder som en rigtig god plan, at lade ham flytte en uge...men det er jo så som regel dejligt når man ses igen, men hvad så når hverdagen igen kommer?
Jeg ville nok kontakte en parterapeut og evt planlægge nogle fri-aftener, hvor I bare er sammen og ikke har barn hjemme.
Knus og held og lykke med det.

Anmeld

4. juni 2008

Rasmine

Tror måske det er en meget god idé at holde en "pause".
Hvad med måske at spørge hende Trine som har brevkasse her på siden?
Har også set en reklame for noget babycoaching.
Hun er sexolog og noget.

Få noget hjælp, ofte kan man ikke selv løse problemerne!

Pøj pøj...
Mette

Anmeld

4. juni 2008

Rasmine

http://www.happylife.dk/

Dér var linket lige.

Anmeld

4. juni 2008

MorCamilla

1000 tak for jeres svar.. Det er bare så svært lige i tiden, for nogle dage går det virkelig godt, men det er bare så længe siden føler jeg..
Jeg håber at det hjælper at holde en uge "fri" fra hinanden, eller hvad man nu skal sige.. For som sagt så er det kun i perioder at det går sådan, for skal jeg se det i det store hele, så har vi det jo godt, det er bare blevet "kedeligt" ved ikke hvad jeg skal kalde det(?)

Anmeld

4. juni 2008

Mathilde

Hej Camilla

Det lyder som en lidt træls periode i er inde i lige nu. Det må også være forvirrende når det nogle dage går godt og andre dage skidt...
Jeg synes også det lyder som en fornuftig plan at tage en lille "pause" fra hinanden.
Jeg tror jeg ville investere nogle penge for i det mindste at forsøge, at redde forholdet, hvis i er helt derude. Og jeg synes slet ikke det er dumt at blande en terapeut ind i jeres liv. De er jo uddannet til at hjælpe mennesker der er i en svær situation, som i er lige nu.

Jeg håber på alt det bedste for jer og at i finder ud af jer selv og finder hinanden igen, hvis du forstår...

(H)

Anmeld

4. juni 2008

MorCamilla

Hejsa Mathilde.

Mange tak for svaret. Det er nemlig forvirrende synes jeg.
Ind til jeg blev opereret i min hånd var han jo alsted jævnligt (han arbejder som rejsemontør) men fik så "fast plads" på værkstedet i den tid, og nu skal han være der fast, fordi ham der plejede at stå der har sagt op..
Så på en eller anden måde var vi van til at der var nogle uger vi ikke så hinanden..
Nu må vi se hvad den næste uge bringer. Forhåbelig noget godt, så vi kan være "kærester" igen. ved ikke helt hvad jeg skal ellers skal kalde det...

Anmeld

4. juni 2008

Stumpen

Hejsa..

Det bliver spændende at høre hvordan jeres uge er gået..
Men jeg ville nu blande en terapeut ind i det, det er jo det de er her for.. De kan bare trykke på nogle knapper, jeg har ganske vist ikke selv prøvet det, men min svigerinde har fortalt om deres møder hos en terapeut og det fungerede bare rigtig godt...
(H) Anja..

Anmeld

4. juni 2008

Stumpen

Hejsa..

Det bliver spændende at høre hvordan jeres uge er gået..
Men jeg ville nu blande en terapeut ind i det, det er jo det de er her for.. De kan bare trykke på nogle knapper, jeg har ganske vist ikke selv prøvet det, men min svigerinde har fortalt om deres møder hos en terapeut og det fungerede bare rigtig godt...
(H) Anja..

Anmeld

4. juni 2008

charlottekri

hej morcamilla
Jeg ved lidt hvad du mener... Jeg har også en mand, der arbejder RIGTIG meget (min. 6 - 23) og det kan man godt mærke når han så endelig har fri i en weekend engang imellem.. Man er simpelthen ved at få spat af hinanden!!! Man er jo ikke vant til at tilbringe så meget tid sammen og desuden har man jo skabt sig sin egen dagsrytme uden ham, og så kommer han og laver om i den (ret irriterende), men på den anden side, så laver man ikke andet end at savne ham, når han er på arbejde... Så der må jo være nogen positive følelser hi hi :P:D
Man skal lige vænne sig til hinanden igen og finde en fælles dagsrytme.. Nu ved jeg selvfølelig ikke hvor lang tid det er siden at han fik fast plads??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.