Stikpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Tynen

Hvad ville I gøre?

Paw vejer nu 8,2kg. Stikpiller må gives fra 10kg.

Da han var syg med diarre og opkast og havde tabt sig til 6,7kg. fik jeg at vide at jeg skulle halvere en stikpille, men hvad så nu?

Ville I stadig give en halv eller ville I give en hel for at være sikker på at det virker?
Han skal kun have en gang I døgnet (Har jeg bestemt) og det bliver altså om natten i håb om noget søvn.Jeg har selvfølgelig glemt alt om at ringe til lægen for at høre... Typisk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Monica

Jeg ville give en hel... Gustav vejede først over 10 kg da han blev 2 år, og han havde altså fået mere end en inden...

Anmeld

19. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Caroline havde en mystisk virus i munden i efteråret, der gjorde at hun ikke ville drikke/spise. Vi var derfor meget tæt på at ende på børneafdelingen til væskedrop, og for at undgå det fik vi stikpiller af vagtlægen, som hun egentlig først måtte få når hun vejede 20 kg - hun vejede 14 ca. på det tidspunkt.

Han forklarede at det antal mg de må få i døgnet, godt kan fordeles lidt anderledes i nødssituationer end der står på æsken - så hvor egentlig skulle have x mg hver 4. time, måtte vi godt give hende dobbelt hver 8. time. Håber du forstod den forklaring, er ikke så god til at forklare mig kort og præcist

Jeg ville nok lige få lægens/vagtlægens ord for det, men ville give en hel, og især når det kun er 1 gang i døgnet. Her virkede det, og hun undgik en indlæggelse.

Anmeld

19. april 2010

Lene76

jeg vil gi en hel, men go ide lige at gi vagtlægen et kald inden..... tro nu ik der sker oget ved det når det kun er til natten,  for at det hjælper så i lige får sovet lidt mere

Anmeld

19. april 2010

Tynen

Tusinde tak for svar!

Jeg hældte egentlig også mest til bare at give ham en hel.
Synes ikke rigtig det har haft nogen virkning de gange han har fået en halv.

Har lige ringet til vagtlægen (Som jeg havde glemt at man jo kunne ringe til uden at være dødeligt syg     ) og han sagde god for det.
Nu har vi da en backup (     ) plan hvis det går helt amok igen i nat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.