Så frustreret : (

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.484 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Soap

Jeg er så frustreret efterhånden 

Vi har prøvet at få nummer 4 i snart 3 år 

Septempber sidste år besluttede min menses så at blive væk og jeg tænkte YES nu er den der efter 18 graviditets test og 3 mdr senere ville egen læge langt om læge se mig til undersøgelse og blodprøve som jo var negativ jeg var ikke gravid 

Vi snakkede frem og tilbage og aftale at jeg skulle tilses af en gyn med fertilitet som speciale hvor jeg er så heldigt at komme til med det samme, de har ofte ventetid op til 3 mdr har jeg hørt 

Jeg blir undersøgt og taget alverdens prøver og intet at påvise på mig så jeg skulle gives noget blødnings stimulerende (Provera) for at fremprovokere blødning og mandens sæd testes 

Mandens sæd er i top så heller ikke der er der noget galt 

Vi aftale at vi et par gange skulle prøve bar med ekstra spark dvs ind til scanning for ÆL og så en sprøjte Otrivelle om aftenen og så hjem og lave hjemme arbejde og afvente at se , det har vi så gjort 3 gange uden held 

Min menses kom stadigt ikke af sig selv så på Provera igen og så mente lægen det var tid til at øge oddsene og prøve insemination så skulle ind på 11 dagen til scanning for æl , som jeg så havde haft da jeg ankom så for sent ude der 

Stadigt ingen menses så provera igen 

Og ind til scanning nu på 10 dagen og denne gang er der så flot æl , så otrivelle om aftenen og så insemination de 2 efterfølgende dage 

Min menses vælger så at komme af sig selv 3 dage før test dag 

Positivt hvis noget at den kom af sig selv

Ringer til gyn som aftalt og får en tid til scanning på 10 dagen 

På 5-6 dagen kan jeg godt mærke hov det murre og stikker og river i mit underliv, jeg har da æggeløsning på vej her så ringer til gyn og får den besked at det er højest usandsyneligt og vi bibeholder den tid på 10 dagen 

I dag har jeg så været til scanning for æl og gæt engang , jeg har haft æl som jeg selv sagde så ingen insemination denne gang dvs ingen chance 

Og hjem med den besked at jeg skal tage stilling til om jeg vil starte i stimuleret behandling med pergotime og gonal f og så insemination

Så nu er mit spørgsmål : Hvordan har i oplevet påvirkningen af disse stoffer ? ?

Hvor mange af jer har evt haft held til at lykkedes på denne behandling ? ?

Hilsen mig der allermest bar har lyst til at gå i seng og tude i en uge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Soap

Slet ingen ?

Anmeld

19. april 2010

Miia90

jeg  finger  for der snart sker noget hos jer.

Vi kæmper også med at blive gravid efter 2år og 6mdr

Anmeld

19. april 2010

oo

jeg har fået pergotime og gonal-f i mine behandlinger det værste er klart (for mig) humørsvingningerne...altså nogle gigantiske nogle! og så hedeturene jeg fik af pergotime. i den sidste behandling fik jeg også synsforstyrrelser af pergotimen.

ellers er det ret ligetil, faktisk. og de holder styr på ægudvikling og ægløsning så man ikke havner i den situation du nu har været i.

pergotimen er en lillebitte tablet som jeg tog en af om morgenen og en om aftenen i 5 dage fra cyklus 3. dag (altså 3 dage efter min mens starter). derefter tog jeg gonal-f som er en sprøjte en gang om dagen i to dage. nu har du jo prøvet tage ovitrelle og gonal-f er præcis det samme...altså pennen/kanylen er lidt mere indviklet, men man skal stikke sig på samme måde. en dag efter blev jeg scannet så de kunne følge ægudviklingen og så fik jeg et tidspunkt hvor jeg skulle tage ovitrelle som så gav mig ægløsning og jeg blev insemineret

der var jo gevinst i allerførste forsøg herhjemme, men det satte sig så desværre udenfor livmoderen. derefter prøvede vi endnu 5 forsøg spredt ud over hele 2009, men uden resultat (hvilket, by the way, passer meget fint med den reele chance for at blive gravid af behandlingerne).

jeg ved at der er flere herinde fra der har prøvet pergotime og gonal-f, så bare giv det lidt tid - og hiv emnet op en gang imellem, så er jeg sikker på der kommer nogle flere svar

Anmeld

19. april 2010

Soap

Jeg glemte helt at spørge derude om man fik lov at prøve hver måned lige som nu eller om der skal holdes pause ? 

Anmeld

19. april 2010

oo

Soap skriver:

Jeg glemte helt at spørge derude om man fik lov at prøve hver måned lige som nu eller om der skal holdes pause ? 

i IUI får du lov at prøve hver måned - dog vil jeg personligt anbefale max at køre 3 måneder i streg, for det er/kan være enormt hårdt for kroppen med hormonerne. 3 måneder er max af hvad jeg selv kunne klare i streg før jeg følte jeg begyndte at miste forstanden en lille smule.

Anmeld

20. april 2010

Soap

Tusind tak for svar, håber der er flere som byder ind , kan da se tråden blir læst 

Anmeld

23. april 2010

Soap

Er der virkeligt ikke flere som vil fortælle om deres erfaring med Pergotime og Gonal f ? 

Anmeld

23. april 2010

otlitrom

Jeg har ingen erfaring med hormonerne - endnu. Vi starter op om en måned, (til samtale) men ved endnu ikke hvilken behandlingsform.

Jeg sender dig et kram, for det her barnløshedshelvede er sgu ikke sjovt!

Håber snart det lykkes!!

Anmeld

23. april 2010

Soap

Tusind tak skal du have 

Vi starter op nogenlunde samme tid så, jeg regner med at skal ind i den første uge i maj måned HVIS altså min menses gider komme af sig selv denne gang ellers er det på Provera igen og så kan der jo nemt gå 14 dage mere 

Al held og lykke til dig også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.