Fødselsdagskage til Kæresten - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Svane83

Hej alle

Jeg har med stor interesse kigget rundt i diverse kagetråde og savlet over alle de lærke kager i præstere herinde.

Jeg har besluttet at det må jeg simpelthen også forsøge, jeg ELSKER nemlig at bage og ikke mindst at gøre noget ud af det.

Som min første forsøg vil jeg lave en lækker kage til min kærestes fødselsdag her den 8 maj. Han er MEGA Arsenal fan så jeg havde en ide om at der selvfølgelig skulle et arsenal logo på.

I den forbindelse er der dukket et par spørgsmål op.

1. MMF det er hvidt helt af sig selv ikke? - altså jeg skal ikke købe en pasta farve der er hvid og puttte i - eller?

2. I Arsenals logo er kanonen guld farvet, kan man få guldfarve eller skal jeg bare lave den gul istedet(det var min første tanke nemlig)

3.Jeg har tænkt mig at bestille pasta farver idag er der andet at i synes jeg SKAL have(budget er en smule stramt) skal jo skrive arsenal men skal jeg bruge de der alphabet udstikkere eller kan jeg godt bare klippe bogstaverne ud i papir og så skærer mmf ud efter det?

Undskyld det lange indlæg, men vil jo gerne gør det fint til ham

Glæder mig til at hører fra jer alle sammen.

PS. regner med at jeg skal bage drømmekage bunde og så skal der hindbærmousse og toblerunecrem i. den skal jo så smøres op med smørcrem kan jeg forstå og så dækkes med mmf og så skal der et arsenal logo på toppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

ekzunz

1. Ja - mmf'en er hvid. Der skal ikke noget ekstra i.

2. Jeg ville nok bare lave den gul - især hvis budgettet er lidt stramt...

3. Du kan sagtens nøjes med pastafarverne. Der er flere som har skåret bogstaverne ud med en skalpel, så det kan sagtens lade sig gøre - måske det tager lidt længere tid, meeeen - planlægning...

God fornøjelse - den skal nok blive god...

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

svane83 skriver:

Hej alle

Jeg har med stor interesse kigget rundt i diverse kagetråde og savlet over alle de lærke kager i præstere herinde.

Jeg har besluttet at det må jeg simpelthen også forsøge, jeg ELSKER nemlig at bage og ikke mindst at gøre noget ud af det.

Som min første forsøg vil jeg lave en lækker kage til min kærestes fødselsdag her den 8 maj. Han er MEGA Arsenal fan så jeg havde en ide om at der selvfølgelig skulle et arsenal logo på.

I den forbindelse er der dukket et par spørgsmål op.

1. MMF det er hvidt helt af sig selv ikke? - altså jeg skal ikke købe en pasta farve der er hvid og puttte i - eller?

2. I Arsenals logo er kanonen guld farvet, kan man få guldfarve eller skal jeg bare lave den gul istedet(det var min første tanke nemlig)

3.Jeg har tænkt mig at bestille pasta farver idag er der andet at i synes jeg SKAL have(budget er en smule stramt) skal jo skrive arsenal men skal jeg bruge de der alphabet udstikkere eller kan jeg godt bare klippe bogstaverne ud i papir og så skærer mmf ud efter det?

Undskyld det lange indlæg, men vil jo gerne gør det fint til ham

Glæder mig til at hører fra jer alle sammen.

PS. regner med at jeg skal bage drømmekage bunde og så skal der hindbærmousse og toblerunecrem i. den skal jo så smøres op med smørcrem kan jeg forstå og så dækkes med mmf og så skal der et arsenal logo på toppen.

1. Jo, det er i sig selv hvidt, hvis du bruger hvide MM.

2. Tror godt man kan købe guldfarve - kan desværre ikke fortælle dig hvor. Ellers må du som du selv skriver bruge gul.

3. Du behøver ikke udstikkere - nice to have, men ikke need to have

Til din PS: Ja, den skal smøres op med smørcreme for at MMF'en bliver helt glat og kan klæbe ordentligt fast. Se evt. Mariamiss' kagehæfte.

Held og lykke med kagebagningen

K.h. Linda

Anmeld

20. april 2010

Svane83

Tusind tak for svarene, nu er pasta farverne bestilt, kom også lige til at bestille et lille sæt udstikkere til en blomst, det er jo forhåbentlig ikke min sidste kage så dem måtte jeg lige have

Så nu er jeg bare spændt på om jeg kan finde ud af det, eller om det kikser totalt. 

Det er rigtigt det er lige det der med planlægningen jeg skal have styr på hvornår skal hvad laves og hvor længe skal den stå på køl før den kan pyntes og alt det der, men jeg synes jeg har set en tråd herinde med noget tidshorisont så man ikke står hele natten og laver kager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.