Andrea kan ikke cykle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Munder

Andrea har jo fået en fin 2-hjulet cykel, men hun har simpelthen ikke kræfter til at træde pedalerne rundt. Hun cykler ned af bakke og går derefter i stå. Vi har øvet og øvet, men min lille mus bliver bare så ked af, at hun ikke kan. Det er absolut ikke fordi hun ikke kan finde ud af det, hun er bare ikke stærk nok.

Jeg har da også undret mig over, at hun ikke har brugt den 3-hjulede andet en enkelte gange. Men der har vi jo så svaret....skal vist til at fodre hende med noget kraftgødning.

Nu har jeg så bestilt en løbecykel til hende, så hun kan få følelsen af at komme fremad på en 2-hjulet cykel, og så håber jeg sommeren giver hende flere kræfter, så hun kan lære det.

Andre der har samme problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Stumpen

Nej ikke rigtig.. Sidste sommer kunne Mathilde ikke rigtig træde den igang, så hver gang hun gik i stå råbte fru suresen "JEG KAN IKKE!!!" og så måtte vi lige puffe hende i gang og så gik det fint igen..

Anmeld

19. april 2010

Munder

Stumpen skriver:

Nej ikke rigtig.. Sidste sommer kunne Mathilde ikke rigtig træde den igang, så hver gang hun gik i stå råbte fru suresen "JEG KAN IKKE!!!" og så måtte vi lige puffe hende i gang og så gik det fint igen..

Det er netop det! Hun kan ikke træde den igang, eller holde den igang på fladt terræn...det går kun fint ned ad bakke..... Håber da sommeren og lidt flere kilo kan hjælpe. Hun bliver SÅ frustreret.

Anmeld

19. april 2010

3rollinger

Daniel kan heller ikke rigtig selv faa den igang, men naar foerst han har faaet puffet gaar det fint.

Og ellers maa I jo bare oeve og oeve og oeve, saa hun faar oeget muskelmassen i benene. I kan jo gaa ved siden af skubbe en smule, men saadan saa hun selv skal pedalere med.

Knus

Trine

Anmeld

19. april 2010

lonemus

Jeg går ud fra du mener en to-hjulet cykel med støttehjul, ik?

Den har vi ingen problemer med her, Stefanie hun hjuler bare derudad...dog ikke op ad bakke, det er altså for hårdt, siger hun

Men vi kan sagtens cykle en tur med hende, bare der ikke er bakker. Hun er osse god til at bremse.

Hun øver sig meget i børnehaven, hvor de cykler meget rundt :9

Lillebror derimod kan ikke helt træde rundt endnu!!

Lone

Anmeld

19. april 2010

Munder

Nede i børnehaven prøver hun også, men de mener også hendes lille vægt kan have stor indflydelse. Hun er jo et stædigt asen, så hvis der er noget hun ikke kan prøver hun længe....men her har hun måtte give op. Håber vi kan styrke hende ved at prøve med en løbecykel.

Anmeld

21. april 2010

Heidi B

Jeg kan klart anbefale en løbecykel. Jeppe og Mikkel har brugt deres meget.

Jeppe kan jo nu cykle på to hjulet uden støttehjul. Vi er alle meget stolte. Mikkel vil gerne vente, men han suser så rundt på løbecyklen!!!

Hun skal nok lærer det

Anmeld

21. april 2010

Munder

Heidi B skriver:

Jeg kan klart anbefale en løbecykel. Jeppe og Mikkel har brugt deres meget.

Jeppe kan jo nu cykle på to hjulet uden støttehjul. Vi er alle meget stolte. Mikkel vil gerne vente, men han suser så rundt på løbecyklen!!!

Hun skal nok lærer det

Det håber jeg også.

Har lige fået besked om at den er blevet afsendt fra den tyske hjemmeside vi har bestilt den på. Vildt at vi sparer 60 %....Glæder mig til at hun får den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.