Tunis... Ridning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. april 2010

Marco2

Hey Tunis.

Er STella startet til ridning?

Og i så fald hvordan går det?

Emily er jo enormt vild med heste, men her skal man være minimum 3 år før man kan komme på rideskole. Var dog ude på SKåde Rideskole og kigge i torsdag og hun var helt vild. Jeg blev dog sat på en større prøve idet hun VILLE ride på en blå hest....

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Tynen

Hallo!

Hun er ikke startet sådan for real endnu - Hun står som nr. 50 (Ja, du læste rigtigt!) på ventelisten på Viborg Rideskole.
Vi havde en rideskole herude, som jeg havde en forventning om at hun skulle starte på her den næste måned, men den gik selvfølgelig konkurs i onsdags

Mine niecer har deres egen hest, som vi må bruge efter behov.
(Som i når vi ikke kan trække ventetiden længere)
Hun spørger efter heste hver eneste dag, så vi har været ude og ride hver søndag en periode af en ½ time - 3 kvarter.
Det var og er virkelig et hit!
Vi har dog forsømt det den sidste tid, da vi lå syge en 3 uger.

Jeg kan kun anbefale det.
Stella er helt væk i den hesteverden - det at strigle, rense hove og komme ud og ride går bare lige ind.
Hun er helt væk når vi er der og siger ikke et ord og er bare dybt koncentreret - Men så får den ellers gas i bilen på vej hjem med at berette om det hele 

Glæder mig til at høre hvad det ender med!

Du er da ikke selv hestepige, er du?

Anmeld

18. april 2010

Tynen

- Forresten synes jeg at det er en super måde at lære at omgås dyr på  

Anmeld

18. april 2010

Nadi

Oliver viser også stor interesse når han er ude at se sin kusine på hesteryk. Jeg har også overvejet om han skulle prøve om det var noget for ham, for han snakker virkelig meget om det og da han var oppe at sidde på hesten kunne vi jo knap nok få ham ned igen!

Nadi -muligvis med hestedreng

Anmeld

18. april 2010

Marco2

Jamen Emily snakker også om heste hele tiden. Og leger med dem også.

Så vil så gerne at hun begynder. Men vi kender ingen her i området der har hest, og de skal være fyldt 3 år for at starte på rideskolerne her omkring. Så jeg må jo nok vente. 

Men jo jeg er også hestepige. Havde selv hest som barn så jeg har så absolut intet imod at tilbringe mange timer i stalden

AG

Anmeld

18. april 2010

Tynen

Jamen Emily snakker også om heste hele tiden. Og leger med dem også.

Så vil så gerne at hun begynder. Men vi kender ingen her i området der har hest, og de skal være fyldt 3 år for at starte på rideskolerne her omkring. Så jeg må jo nok vente. 

Men jo jeg er også hestepige. Havde selv hest som barn så jeg har så absolut intet imod at tilbringe mange timer i stalden

AG

Træls at der ikke er mulighed for at hun kan starte nu.
Godt at der ikke er heeeelt så længe til at hun fylder 3 så
(Kan hun ikke engang få en prøvetime før hun bliver 3? De plejer også at være gratis)

Jeg er sikker på at det bliver en succes - Specielt hvis du heller ikke har noget i mod at tilbringe (mange) timer i en stald.
For lige netop denne hobby er jo ikke noget man bare lige overstår på en halv time
Der skal jo både strigles, rides, fordres og nusses.. I hvert fald iflg. Stella

Har Emily de der farverige ponyer, eller hvad er det for nogen hun leger med?
De hitter nemlig ret meget herhjemme lige pt.

Vi har forresten lige fundet alt mit gamle legetøj frem fra mine forældres loft, og der var spækket med heste i alle former og afskygninger (Og så lige en enkelt løve).
Behøver jeg at sige at vi faktisk ikke har hørt Stella her til aften?!
Hun brugte ufattelig lang tid på at line samtlige heste op på en lang række for at give dem vand.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. april 2010

Stumpen

Tynen skriver:

- Forresten synes jeg at det er en super måde at lære at omgås dyr på  

Halløgsa.. er det forskelligt fra skole til skole om de har ridning til de små?? Mathilde taler også meget om de dyr, så kunne jo være fed, hvis jeg kunne give hende ridetimer...

Anmeld

19. april 2010

Tynen

Stumpen skriver:

Halløgsa.. er det forskelligt fra skole til skole om de har ridning til de små?? Mathilde taler også meget om de dyr, så kunne jo være fed, hvis jeg kunne give hende ridetimer...

Hmm.. Altså de 3 jeg har gået på har alle haft "mini-ridning".
Det ene sted var det en hel time, det andet sted var det ½ time, men det er ikke noget børnene går op i.

Jeg tror faktisk det er noget de fleste rideskoler har - Det gælder om at få dem med i sekten så tidligt som muligt

Det er hamrende fedt at kunne give dem noget som de gerne vil.
Ikke nok med at de får stillet den nysgerrighed omkring heste, så får man både frisk luft og motion - Ren win-win

Anmeld

26. april 2010

Marco2

Tynen skriver:

Vi har forresten lige fundet alt mit gamle legetøj frem fra mine forældres loft, og der var spækket med heste i alle former og afskygninger (Og så lige en enkelt løve).

Fandt lige en sæk med heste nede i kælderen fra da jeg var barn. Med blandt andet playmobil heste og en masse mennesker. Det er blevet et stort hit. Tror ungen efterhånden har 30-50 heste fordi jeg havde mange da jeg var lille...

AG - med meeeget træt datter efter en oplevelsesrig weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.