Mon trodsealderen er begyndt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.469 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Er det ikke ved 2 års alderen den begynder?

Jeg ved ikke helt om den er begyndt, men hold da helt op hvor nogle kampe jeg har haft med Jesse den sidste dage. Hvis han får et nej går han helt bananas. I går tog han den trådløsetelefon og jeg ville skifte den ud med min mobil. Han tog mobilen, men ville ikke af med den trådløse. Endelig fik jeg ham overtalt, men da jeg lagde den på bordet begyndt han at skige og græde. Og lige lidt hjalp det at jeg sagde han ikke måtte lege med den, men at han jo havde en anden. Efter lidt tid hvor han lå på gulvet og var sur, kunne jeg høre på gråden at det ikke var så slemt mere, men at han græd af princip. :) Har jeres også sådan en lyd? Så jeg gik ind i stuen og tændte for fjernsynet. Der gik 20 min før han kom ind til mig. Og jeg havde kaldt på ham mange gange, men den der trælse lyd, som ikke er gråd, men bare "jeg-har-ikke-fået-min-vilje" skigeri steg i toneleje hver gang jeg sagde noget. Da han så kom ind til mig var der intet i vejen. Samme omgang kom der da jeg sagde han ikke måtte lege med computeren. Og ikke måtte få rosiner 20 min før spisetid, ikke måtte få juice til aftensmad og ikke måtte tage fjernbetjeningen med i bad. :P Det er bare de mest underlige ting han bliver sur over, for det er helt ok når jeg siger nej til slik og fjernsyn.

Han vil ikke have overtøjet på når vi skal afsted og vil ikke have det af når vi kommer hjem. Han vil ikke i seng om aftenen og ikke i bad. Han går fra 0-100 på 3 sek hvis han får et nej. Jeg er glad for at jeg har en størrer vilje end ham. Selvom den godt kan blive lidt tyndslidt sidst på dagen. For når han får et flip, ja så begynder hunden at fise frem og tilbage og "snakke" :@ Det er så bare endnu en træls lyd.

Derudover vil han alting selv. Og det får han også lov til og jeg spørger mange gange skal jeg hjælpe. Det må jeg ikke før han har kørt sig selv op i en spids :) Han vil heller ikke i sin barnevogn eller klapvogn. Han vil gå selv. Og jeg prøver da også, men når han for 10 gang løber den anden vej, ja så kommer han op og så har vi balladen igen.

Mon det er trodsealdrern eller er han bare generel hys? ;)

Hilsen Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2008

Honningblomst

Ikke trodsalder...er så negativt ladet. Han er bare ved at blive en selvstændig lille sund gut. Helt naturligt og lige efter bogen. God arbejdslyst og et godt råd..*SS* vælg dine kampe med omhu.;)
Knus Eva..

Anmeld

23. januar 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeps, det er selvstændighedsalderen, der raser :). Det lyder pænere end trodsalderen, men hold op hvor er man ligeglad med, hvad det hedder, mens man stå i det, bare det dog snart ville få en ende. Vores 2. barn (dreng fra marts 2005) har været i den skønne fase i 1½ år, og jeg kan langsomt se, at det bliver bedre. Han er umådelig dejlig, når han er glad og fjoller, og umådelig irriterende når der skal prøves grænser af. Min erfaring er, at det hænger nøje sammen med træthed, både fra barnets og forældrenes side. Jo mere overskud man selv har, jo bedre er man også til at løse konflikterne.

God kamp ;)

Karoline (der håber på at lillebror på 5½ måned kommer let og elegant gennem år 1-3 :) )

Anmeld

25. januar 2008

Doktor Doolittle

Vores William på 1½ er også ved at blive dejligt selvstændig så kender det godt ;) Han er dog super nysgerrig og med en moderat indsats kan hans opmærksomhed som regel afledes uden de helt store skrigeture. I modsætning til hans storebror, det var godt nok sejt med ham :-o
Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.