det norske helsesystem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. april 2010

Siber

ja som gravid skal jeg lige sunde mig lidt over det norske helsesystem.

Der er bare intet der sker pr automatik. Man går til lægen, men skal selv kontakte jordemoder hvis man vil det. Jeg skal ikke scannes før i uge 18, krise alderen er 38 år her i Norge. Heldigvis er det dog gratis at gå til lægen som gravid. Der er ingen nakkefoldscanning, jo skal skal jeg selv betale 800 bananer

Jeg skal dog ikke søge om sygehusplads selv, det har læge gjort. Jeg skal til lægen den 26, så skal jeg høre hjertelyd.

Selvom jeg skal have PKS, så tror jeg nu jeg vil kontakte en jordemoder alligevel, jeg tror nu det er godt nok at blive tjekket i hovede og røv!

Åh måske skulle jeg bare få mit kejsersnit i DK!

Knus Siber 12+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Kaufie

Ja, så er det danske system da godt nok noget bedre på det punkt!!

Hvad skulle det gøre godt for at scanne i uge 18?? Altså, hvis man mod forventning finder alvorlige misdannelser, så er det sgu da MEGET sent at skulle gennemgå det ubærlige.

Jeg er ikke selv en af dem, der køber mig til flere scanninger end de to, der bliver tilbudt - men jeg ville da helt sikkert gøre det hvis de ikke blev tilbudt.

Kan godt forstå du vil kontakte jordemor - men som 2.gangs kommer man vel heller ikke til nær så mange besøg i DK, som man gjorde 1. gang?

Mette, glad for at være dansker i Danmark og 9+1

Anmeld

18. april 2010

Anja

Ja, det er godt nok sent først at blive scannet i uge 18!

Tror nu nok jeg ville købe mig til en nakkefoldsscanning, hvis det var mig. Jeg synes, den giver en god tryghed.

Mht jdm, så kommer man jo ikke afsted ret mange gange, når det ikke er første gang. Jeg skal til jdm første gang i uge 18, tror at jeg var afsted 3 gange i alt, da jeg ventede Esther. Jeg skal også have pks, så ærligt synes jeg ikke at jeg kan bruge jdm besøg til så meget udover at høre hjertelyd og få en vurdering af babys vækst, og de ting kan den alm læge jo også .....

Anja 14+2 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.