Undersøgelse for livmoderhalskræft??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. april 2010

kvinde84

Var i onsdags til en forebyggende undersøgelse for livmoderhalskræft. Det mærkelige er så, at jeg siden da, bliver ved at føle sådan en stikkende smerte i underlivet. Jeg har været til undersøgelse før, og da følte jeg bestemt ikke noget som helst til undersøgelsen efterfølgende.

Er der nogen der har prøvet det, eller kender noget til det? Jeg har prøvet google, men der står intet om at man skulle føle noget til undersøgelsen, når den var færdig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

AnneBJ

Sådan havde jeg det også.. har kun fået den lavet én gang, så havde ikke rigtig noget at sammenligne med... Jeg blødte også en smule efterfølgende, for jeg (åbenbart) har lidt sarte slimhinder, og lægen var kommet til at "kradse" mig lidt med skraberen... Hvis det er noget der fortsætter ville jeg da prøve lige at give lægen et kald.. mit gik i sig selv i løbet af nogle dage... (fik skrabet lavet torsdag, og mandag mærkede jeg ikke mere til det..)

Anmeld

17. april 2010

Bayze

kvinde84 skriver:

Var i onsdags til en forebyggende undersøgelse for livmoderhalskræft. Det mærkelige er så, at jeg siden da, bliver ved at føle sådan en stikkende smerte i underlivet. Jeg har været til undersøgelse før, og da følte jeg bestemt ikke noget som helst til undersøgelsen efterfølgende.

Er der nogen der har prøvet det, eller kender noget til det? Jeg har prøvet google, men der står intet om at man skulle føle noget til undersøgelsen, når den var færdig!

Jamen du har fået lavet et skrab, ikke?

Der skraber lægen jo netop lidt væv af for at kunne lave celleprøven og det kan godt bløde lidt og føles lidt ømt bagefter.

Me okay, jeg kan godt følge dig i at det lyder lidt mærkeligt at du stadig kan mærke det når det var i onsdags. Måske lægen er kommet il at tage lidt for godt fat, det sker jo indimellem sådan noget. Altså jeg ville ikke være bekymret, men er det ikke bare noget med at ringe til lægen på mandag og lige vende det med ham/hende?

Kh Tina

Anmeld

17. april 2010

kvinde84

Jo jeg har fået lavet et skrab, og jeg tænkte heller ikke så meget over det først, men jeg synes bare at nu burde jeg da ikke føle noget til det mere, siden det er gået 4 dage!! Jeg skal til en anden gyn undersøgelse på onsdag, og hvis jeg stadig kan føle noget til den tid, så spørger jeg bare dem

Anmeld

28. april 2010

sweet

jeg har fået lavet det mange gange og det har været lidt forskelligt hvor lang tid efter jeg har kunne mærke det men har genralt blødt mere end bare plet blødninger i et par dage efter men jeg re også ret sart der oppe :-) men jeg kunne nemt have en stikkende fornemmelse i op til en uge.. tror det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvor lang tid man kan have sådan en stikkende fornemmelse

Anmeld

28. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg får lavet celleprøve hver 3 mdr og jeg har ingen gener overhoved bagefter. Jeg ville kontakte din gyn for en sikkerhedsskyld.

Kh. Katja - som har været oppe og få lavet celleprøve i dag

Anmeld

28. april 2010

sweet

ja det ville nok være en gdo ide at gøre så er man altid sikker.. gjorde jeg også de første par gange jeg fik det lavet fordi jeg syntes det var underligt det var sådan men når man har fået dem lavet ca 7 år så er man nok så vant til det og ikke ligger så meget mærke til det mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.