Hvorfor hedder det enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. april 2010

CS

selvvalgt enlig mor, single mor eller hvad der nu bliver brugt når kvinden ikke bor sammen med faderen!?!

Jeg har gået og funderet over dette i længere tid og jeg må indrømme at jeg på ingen måde ser mig selv som enlig kommende mor - men lige som alle andre som MOR. For man er vel mor uanset hvad, og er man enlig fordi faderen ikke er der??

Hvad tænker du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Low

ChristinaS skriver:

selvvalgt enlig mor, single mor eller hvad der nu bliver brugt når kvinden ikke bor sammen med faderen!?!

Jeg har gået og funderet over dette i længere tid og jeg må indrømme at jeg på ingen måde ser mig selv som enlig kommende mor - men lige som alle andre som MOR. For man er vel mor uanset hvad, og er man enlig fordi faderen ikke er der??

Hvad tænker du?

Jeg så engang en som havde oprettet et emne og det blev rykkede over i Selvvalgt enlig mor. Emnet handlede om at hun skulle i retten ang. faderskabet. Hun havde fundet en ny mand så hun var jo ikke alene om det. Jeg vil ikke kalde det at man er enlig mor hvis man er sammen med en anden selv om han ikke er faren.

Håber at jeg har fået forklaret mig ordenligt hehe. Det er jeg ikke altid så god til

Anmeld

16. april 2010

qp

ChristinaS skriver:

Hvad tænker du?

Du bliver anset som enlig mor når du ikke bor sammen med en partner :-)

Anmeld

17. april 2010

CS

Tak d´damer for jeres svar - jeg synes bare det er et underligt udtryk! Enlig - jeg føler mig jo ikke enlig. Jeg har det dejligeste netværk, den skønneste familie, selv om jeg hverken har kæreste eller bor sammen med faderen - ja så er jeg jo ikke enlig.

Skulle der så være en kategori der hed skilsmissemor!?!  

Anmeld

17. april 2010

Vial

Man er jo ENlig mor, når man bor alene med sit barn. Det kan vi jo ikke lave om på. Måske du ser for meget i ordet. Der menes jo ikke "ensom" mor. Blot at man er eneforsørger. Ved at mange vil til at kalde det solomor. Det er fint for mig :-) Jeg hæfter mig ikke så meget ved betegnelsen. En ting er sikkert for mig har en enlig mor altid stået for mig som en stærk kvinde - trods en stigmatisering som socialt tilfælde, som fortiden måske har bragt med sig. I dag har mødre gode indkomster, gode netværk osv trods manglende mand. Måske denne sociale ændring gør, at kvinderne har lyst til at kalde sig noget andet end enlig mor. Fx Solomor, som er lidt mere powerfyldt.

Anmeld

17. april 2010

CS

For mig er det bare et underligt udtryk og mærkeligt at bruge om mennesker.

Anmeld

17. april 2010

CS

For mig er det bare et underligt udtryk og mærkeligt at bruge om mennesker.

Anmeld

17. april 2010

Soap

Hvorfor underligt ?

Det er jo bar en tal betegnelse ENlig  og den korte version på at man bor alene med sit/sine børn 

Anmeld

17. april 2010

CS

Blot fordi jeg synes det er underligt at sætte folk i kategorier - og ingen tvivl om at enlig er negativt i mine øre.

Anmeld

17. april 2010

Soap

Det er jo igen forskellighed 

I mine ører lyder selvvalgt enlig mor som noget positivt , som en kvinde med ben i næsen, som er selvstændig og kan klare sig selv og sine børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.