Chokolade creme til lagkage?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.428 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Chalala85

Hej i søde kagedamer

Jeg skal lave en lagkage med noget ckokoldecreme i. Der skal også jordbær i.

Har fundet en hvor man blander flødeskum og nutella sammen?! Er det godt eller er der andre gode forslag som helt skal være en lille smule nemme da jeg ikke står med alverdens tid når lagkagen skal laves

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Jordbærpigen

Nutella og flødeskum? Hmm.. dén har jeg aldrig prøvet.. Ellers er den nemme løsning altså bare at koge noget fløde op og smelte chokoladen i det, stille det på køl til næste dag og så piske det op- Nemt

Anmeld

16. april 2010

Chalala85

MissSmile26 skriver:

Nutella og flødeskum? Hmm.. dén har jeg aldrig prøvet.. Ellers er den nemme løsning altså bare at koge noget fløde op og smelte chokoladen i det, stille det på køl til næste dag og så piske det op- Nemt

ja det lyder godt nok også nemt. hvilken slags chokolade bruger du?!

Jeg har heller ikke smagt den anden creme, fandt den på nettet heh

Anmeld

16. april 2010

Jordbærpigen

Bruger bare den billige fra fx. Aldi. Men du kan bruge alle slags chokolade - skildpadder, toblerone osv.

Anmeld

16. april 2010

Chalala85

MissSmile26 skriver:

Bruger bare den billige fra fx. Aldi. Men du kan bruge alle slags chokolade - skildpadder, toblerone osv.

Uhh lyder som om jeg skal ud i lidt forsøg hehe.. hvor meget fløde til en plade chokolade eks?!

Anmeld

16. april 2010

Jordbærpigen

Chalala85 skriver:

Uhh lyder som om jeg skal ud i lidt forsøg hehe.. hvor meget fløde til en plade chokolade eks?!

Jeg plejer at bruge 2,5 dl til 200 g chokolade ca., alt efter hvor gennemtrængende chokoladesmagen skal være I den portion er der som regel nok til 2 lag alt efter tykkelsen

Anmeld

16. april 2010

Chalala85

MissSmile26 skriver:

Jeg plejer at bruge 2,5 dl til 200 g chokolade ca., alt efter hvor gennemtrængende chokoladesmagen skal være I den portion er der som regel nok til 2 lag alt efter tykkelsen

tusind tusind tak for hjælpen

så må jeg se hvad jeg kan brygge sammen

Anmeld

16. april 2010

Jordbærpigen

Chalala85 skriver:

tusind tusind tak for hjælpen

så må jeg se hvad jeg kan brygge sammen

Så lidt

Du kan evt. kigge lidt i opskrifttråden herinde og få flere gode ideer

Anmeld

16. april 2010

Chalala85

MissSmile26 skriver:

Så lidt

Du kan evt. kigge lidt i opskrifttråden herinde og få flere gode ideer

Det var en god ide, den havde jeg ikke lige tænkt på. gør jeg lige med det samme

Anmeld

16. april 2010

quity

¨Jeg er i gang med dåbskage til på søndag. Jeg har lavet en skildpaddecreme og en bærsymfoni mousse. Mums det er en lækker kombination. 4 skildpadder og 1/4 liter fløde. Det smeltes og når det er helt koldt piskes det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.