gode ammeråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hej tøser

forleden dag i min mødregruppe kom vi til at tale om amning og de forskellige råd der er til øget mælkeproduktion. Jeg har kun hørt om ammethe og en af de andre mødre drikker en malt øl hver dag..

hvad kender I af gode råd? Skrøner eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

BabyStella!

Caroline86 skriver:

hej tøser

forleden dag i min mødregruppe kom vi til at tale om amning og de forskellige råd der er til øget mælkeproduktion. Jeg har kun hørt om ammethe og en af de andre mødre drikker en malt øl hver dag..

hvad kender I af gode råd? Skrøner eller ej

Min nabo, en gammel kone, foreslog også øl.

Anmeld

16. april 2010

Mussen2

Øl (eller alternativt Hvidtøl), cacaomælk, ammethe og masser af væske og nærhed med babyen

Jeg husker desuden at jeg rent fakstik fysisk kuknne mærke mælken løbe til når baby tog fra. Hvis jeg sda og tænkte på alt muligt andet, kunne jeg lige sige til mig selv: "koncenter dig nu om at amme!" Så løb mælken til

Så tankevirksomhed at tro på det virker

Anmeld

16. april 2010

Moderator

BabyStella! skriver:

Min nabo, en gammel kone, foreslog også øl.

synes det er sjovt at høre alle de "gode" råd ligesom alle ammestuehistorierne om hvordan man sætter fødslen i gang

Anmeld

16. april 2010

baby2010

Am mere = mere mælk - jeg tror alt andet er gamle husråd uden virkning... MEN helt hellig er jeg ikke, for jeg troede jo på det med hindbærbladte 

Anmeld

16. april 2010

ML

Havre skulle hjælpe på mælkeproduktionen. Selvfølgelig ikke så godt som sutteri, men det kan man jo heller ikke holde til konstant. Jeg spriste en del sunde hjemmelavede havrekiks da jeg startede med amningen, skal også snart igang med at lave nye portioner til når den nye kommer i juni. I Englang er der vist tradition for at give nybagte møde havrestout, så det insiterer min mand også på at jeg skal have. Også dejligt at slappe af efter fødslen og nye en halv eller en hel øl med god samvittighed.

Anmeld

16. april 2010

Moderator

Muttien skriver:

Øl (eller alternativt Hvidtøl), cacaomælk, ammethe og masser af væske og nærhed med babyen

Jeg husker desuden at jeg rent fakstik fysisk kuknne mærke mælken løbe til når baby tog fra. Hvis jeg sda og tænkte på alt muligt andet, kunne jeg lige sige til mig selv: "koncenter dig nu om at amme!" Så løb mælken til

Så tankevirksomhed at tro på det virker

jeg tror også på den med tankerne! Jeg kan nemlig også mærke at der er mere mælk de dage hvor jeg "virkelig tror på det" Ikke at jeg mangler mælk på nogen måde, de andre dage, men det er meget vildtt at man kan panikke sig selv til at der IKKE er mælk hvis man er bange for der ikke er

Anmeld

16. april 2010

Mumto3

Drik rigelig med væske og hav hud-til-hud kontakt til dit barn Det er de to vigtigste ting man kan gøre iforhold til at danne mere mælk.

-og hvis jeg skjulle komme med endnu et ammeråd.....Så ring til Ammerådgivning hos Forældre og Fødsel. De er bare super gode!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.