At give medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. april 2010

snefnug

Min søn på 2 har fået lungebetændelse, og er på pensilin, men vi har svært ved at give ham det. Det er flydene, og han kan ikke lide det, så han vil ikke drikke det. Vi har prøvet at give ham det med en sprøjte, men enten sætter han tungen for, og hvis vi får det om bag tunge hoster han det ud.

Så mit spørgsmål til jer, hvad giver i jeres børn pensilin??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Honningblomst

I kakaomælk, så kan de ikke smage det... Konrad kaster op hvis ikke vi putter det i kakao...bare sørg for den bette ikke ser det...

Knus og god bedring med ham..

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

- skriver:

Brug sprøjten og lig det bagerst inde ved kinden og læg sprøjten så det er den han bider i så kan han ikke spytte det ud. Og så lidt af gangen så han ikke hoster det op...

God bedring

Den måde fik vi også af vide...Konrad har kun skulle have det to gange i sit liv, men han brækker det op hvis vi gør det med tvang på den måde... så for os fungerede det ikke sådan...

Anmeld

15. april 2010

Miss Tina

Jeg har altid brugt sprøjten og så helt ind bag kinden, men kun lidt af gangen. Når vi har gang i sprøjten her, sidder trolden helt op, "ligger" han ned brgynder han at hoste. Har hørt at man kan bruge A38 el til at træne lidt med, men aner ik om det hjælper.

Håber det lykkes og god bedring med ham

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

- skriver:

Her fungere det fint de gange vi har gjort det... 

Men ja, man må prøve sig frem... Vores datter er meget sart og kan fint smage så snart der er noget forkert i drikkelsen....

I kakao smager det faktisk super godt... jeg smager altid selv inden jeg giver mine børn noget og Konrad elsker det og han ved endda det er i..

Anmeld

15. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har lige haft det samme problem. Luka har lige haft halsbetændelse to gange i træk og det var et MARERIDT hver gang han skulle have pencillin - 3 gange om dagen i 10 dage.

Vi brugte en indgangssprøjte og så holdt vi ham kort for næsen, og så sank han det. Det var ligegyldig, hvad vi forsøgte, så ville han bare ikke drikke det.

Men næste gang vil jeg prøve med kakaomælken

Anmeld

15. april 2010

snefnug

Eva skriver:

I kakaomælk, så kan de ikke smage det... Konrad kaster op hvis ikke vi putter det i kakao...bare sørg for den bette ikke ser det...

Knus og god bedring med ham..

Jeg skal helt klart have fat i noget kakaomælk i morgen, og håber på han vil have det. Men vi kan stort set intet kunne få i ham de sidste dage. Selv is som han elsker, siger han bare Oliver ikke li, så det er ikke nemt.

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

snefnug skriver:

Jeg skal helt klart have fat i noget kakaomælk i morgen, og håber på han vil have det. Men vi kan stort set intet kunne få i ham de sidste dage. Selv is som han elsker, siger han bare Oliver ikke li, så det er ikke nemt.

Åh, stakkels lille mand...køb den der lidt tykke mathilde en, den dækker smagen godt...kan han lide sugerør, så var det måske en måde...ellers utteflaske...?

Anmeld

15. april 2010

snefnug

Miss Tina skriver:

Jeg har altid brugt sprøjten og så helt ind bag kinden, men kun lidt af gangen. Når vi har gang i sprøjten her, sidder trolden helt op, "ligger" han ned brgynder han at hoste. Har hørt at man kan bruge A38 el til at træne lidt med, men aner ik om det hjælper.

Håber det lykkes og god bedring med ham

Vi har prøvet at have ham siddende og liggende, lagt det ud bagerst i kindende, det kommer bare ud igen

Anmeld

15. april 2010

snefnug

Eva skriver:

Åh, stakkels lille mand...køb den der lidt tykke mathilde en, den dækker smagen godt...kan han lide sugerør, så var det måske en måde...ellers utteflaske...?

Det skal nok være med sugerør det elsker han, og sutteflaske har han aldrig drukket af, så det behøver han prøve nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.