Fødslen var helt fantastisk. Vandet gik kl 5.30. ringede til fødegangen skulle komme derind kl.8.30 for at tjekke om det nu også var vandet der var gået. Brugte tiden der hjemme på at kigge i fotoalbum (bare for at komme til at tænke på noget andet, selvom det ikke virkede
Var ret nervøs for fødslen fordi jeg gennem hele graviditeten havde frygtet veerne). Nå men altså kl. 8.30 kom vi ind til tjek, jeg havde lidt små mens. smerter så regnede ikke med alverden. Men til min overraskelse var jeg allered åben 3 cm og livmoderhalsen var udslettet.Vi fik en fødestue.
Veerne tog til men stadig mens. agtigt. Vi skulle ned og have taget blodprøver (typebestemmelse) da vi kome tilbage var veerne ret kraftige. jeg Fik nogle varmepuder på som virkede rigtig godt. Omkring kl. 10.20 var jeg 5 cm åben og fik lagt en epidural (den virkede helt fantastisk). Kl. 15.30 var der jordemor-skift (havde hele fødslen igennem en jordemor og en studerende. Det var total luksus idet de var hos os hele tiden. De havde nemlig ik travlt den dag
. ) Nå men altså kl. 15.30 begyndte min presveer så småt men var jo kun omkring 7-8 cm så måtte ikke presse. Det var smadder svært men har en fantastisk kæreste som hjalp mig igennem. Kl. 17.30 fik jeg lov at nøkke lidt med men stadig ikke fuld pres, det fik jeg dog lov til kl. 18. Jeg lød vist som en mellemting mellem en løve og en søløve
(det kan jeg huske jeg tænkte da jeg lå der. Lidt mærkelige tanker
). Kl. 19.14 fødte jeg min datter. Helt fantastisk. Fik et lille klip og det var det
.
Bagefter begyndte jeg dog at bløde ret kraftigt så måtte have flere tryk på livmoderen for at få blodet ud (gjorde vanvittigt ondt): måtte også have to inj. med K-vitamin og en stik-pille inden det stilnede af. det var ret så uhyggeligt, men heldigvis endte det jo godt. Blev dog indlagt på barselsafsnittet indtil idag, hvor vi er kommet hjem på orlov. (jeg har det dog fint, det er lille pigen som er lidt gul så skal hen og have taget en blødprøve imorgen. ) Håber den viser alt er ok. Skulle den vise at hun har forhøjet tal skal hun 48 timer i lys, men det atger vi også med. Det hele skal nok blive godt
Alt i alt en god oplevelse og et fantastisk personale både på fødegangen og på barselsafsnittet.
Anmeld