Lucas ville hurtig ud :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. januar 2008

Ninna

Kære søde kvinder herinde :$

Jamen jeg vil da også gerne dele en fødselsberetning med jer.

Det her er mit første gang og havde hørt mange historie om hvordan en fødsel kunne komme til at foregå så gik i den sidste månede og var meget nervøs, men den blev en meget nem en.

here we goes :

Fredag den 23-11-07 kl 1 om natten om havde lidt krampe i benet og havd een del ondt i ryggen, men tænkte ikke videre over det, da jeg har jævnligt ondt i ryggen, så lå mig til at sove igen. Vågnede så brat om omkring Halv 4 tiden og der vidste jeg helt sikkert at der var ingen vejen udenom jeg skulle have min lille Lucas at se snart, jeg rejste mig om begyndte at gå rundt i huset og skrige lidt for mig selv. Veer kom ikke reglemæssig der gik mellem 5-20 min mellem hver ve. Lod manden sove han kunne alligevel ikke hjælpe mig, og havde også min lille hund til at gå og trøste mig.
Da klokken blev 5 gik jeg ind og vækkende min mand og sagde at han skulle nok ikke på arbejde i dag. Fik så ham til at gå tur med hunden og jeg kunne få huset lidt for mig selv sådan jeg lige kunne skrige igemmen. her var veerne begyndt at komme hver 8 min.
Da klokken slog 6 ringede jeg til sygehuset og snakkede med JM, hun sagde jeg skulle hoppe i et varm bad også trille ligeså stille afsted ( vi havde ca. 45 min til sygehuset), jeg gjorde som hun sagde ang. badet, men da klokken ca. var 6.45 så kunne jeg ikke mere og ville afsted, her var mit vand stadigvæk ikke gået:( og veerne kom nu ca. 5min.

Køreturen var det værste, havde ikke lige tænk på der ville være kø på dette tidspunkt, så følte at vi overhovedet ikke kom nogle vejen. og begyndte at blive lidt skræmt for mine veer tog til og de kom nu hver 4 min.
ENDELIG kom vi op til sygehuset og en JM studerende tog i mod os ( sidste vagt som studerende). Så dejlig behadelig og fik min til at lægge mig for at se hvor meget jeg var åbnet -6cm- ( samtideligt tænkte jeg bare: ikk send mig hjem ) det eneste hun sagde var: jeg går lige ind og gør stuen klar du skal snart få din dreng at se:D.
Mens hun gik kom en anden JM og så til mig og hjalp mig ind på føde stuen og hendtede nogle varmepuder til mig ryg.
Da jeg kom ind på fødestuen kunne jeg bare mærke jeg skulle presse, men JM s. sagde jeg skulle vente da jeg ikke var klar, jeg var ligeglad og pressede til og der gik vandet så. De fik en sygepjelske ind til at hjælpe med at gøre klar. Fik mig op og fødderne på plads og ville lige hører på Lucas, men der kom en presseve og vupti hans hovede var ude ( her sagde de 2 JM og sygeplejeske i kor: hold da op alt det hår!) og hurtig en mere og Lucas var ude. Der var klokken blevet 8.39 og jeg var blevet mor, til den dejligste lille charmetrold med ufattelig meget hår på hovedet. (L) Han vejede 4200g og var 53 lang.
Først efter fødsel blev jeg indskrevet og de fandt min journal:)

Kanon dejlig fødsel på små 5 timer.
Så er fuldstændig klar til næste og håber da på den bliver ligeså nem. :D

Hilsen Ninna med Dejlige Lucas på nu 8uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.