Fødselsforberedelse i Kolding - Nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2010

heidi30

Hej allesammen,

jeg er meget i tvivl om jeg skal melde mig til fødselsforberedelse eller ej. På den ene side tænker jeg at der vil være en masse gode råd og tips som jeg skal vide, men på den anden side tror jeg det er spild af tid da jeg ikke aner hvordan jeg vil komme til at reagere når fødslen går igang og at alle de råd og tips så ryger ud til højre eller er helt glemt.

Hvad sir´I? Nogen som ikke var til forberedelserne og fortrød? Eller går det sagtens uden?

God onsdag aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

CHD

Jeg har lige været til fødselsforberedelse i vand for første gang i dag. Det var super, og foregik sammen med en JM, hvor der var god tid til at snakke sammen allesammen bagefter.

Jeg har en klar forventning om at jeg mentalt vil få mere overskud hvis jeg er i fysisk god form. Det er selvfølgelig ikke nogen garanti for en nem fødsel, men jeg tror det er med til at give mig større tiltro til mig selv i forbindelse med fødslen. Jeg er førstegangsfødende så nu må vi se. Det er jo svært at forberede sig på noget man ikke ved hvad er, men så har jeg gjort hvad jeg kunne.

Jeg går dagligt 5-6 km., og har købt en dvd med yoga for gravide, udover den fødselsforberedelse jeg lige er påbegyndt. Det skal hertil siges at det foregår i vand.

Jeg kan ikke sige hvad der er rigtigt for dig at gøre, men jeg er personligt meget glad for de tiltag jeg forsøger at gøre.

Held og lykke med det hele

Carina 28+3

Anmeld

14. april 2010

Anne85

Tja... vi var til det i Kolding da jeg ventede nummer 1. Det var da fint nok, men jeg fik ikke noget at vide som jeg ikke vidste i forvejen Men jeg vil da alligevel anbefale dig at tage afsted... jo mere viden man har jo mere kontrol kan du have over din fødsel.
Denne gang er vi af gode grunde ikke blevet tilbudt det

Anmeld

15. april 2010

heidi30

Tak for jeres svar.

Jeg ville selv rigtigt gerne til gravid svømning, men kan kun finde noget som er om formiddagen og det går jo ikke når man har et arbejde.

Det er måske en god ie med en yoga dvd for gravide, det tror jeg lige jeg vil se nærmere på.

Jeg prøver at tilmelde mig fødselsforberedelsen og så kan jeg jo altid melde fra igen til de sidste hvis jeg ikke mener jeg får noget ud af det.

Vh. Heidi

Anmeld

15. april 2010

Anne85

heidi30 skriver:

Tak for jeres svar.

Jeg ville selv rigtigt gerne til gravid svømning, men kan kun finde noget som er om formiddagen og det går jo ikke når man har et arbejde.

Det er måske en god ie med en yoga dvd for gravide, det tror jeg lige jeg vil se nærmere på.

Jeg prøver at tilmelde mig fødselsforberedelsen og så kan jeg jo altid melde fra igen til de sidste hvis jeg ikke mener jeg får noget ud af det.

Vh. Heidi

Nej der er såmænd også om aftenen... jeg har gået på et hold som netop er slut i mandags... det var hver mandag kl 20. Der starter vist nyt hold i næste uge... tjek fof´s hjemmeside

Anmeld

16. april 2010

heidi30

Anne85 skriver:

Nej der er såmænd også om aftenen... jeg har gået på et hold som netop er slut i mandags... det var hver mandag kl 20. Der starter vist nyt hold i næste uge... tjek fof´s hjemmeside

Fedt, tusind tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.