Har tænkt (laaaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Stumpen

Har brugt dagen til at tænke over tingene, for jeg har i den sidste tid været meget trist og muggen, men nu har jeg nogle ting at skulle arbejde med = få psyken til at forstå...

Arbejde:

Jeg har søgt få stillinger i forhold til mange andre, men er allerede på opgivelsens rand... Men for at jeg ikke er blevet kaldt til samtale er jo ikke lig med at jeg er ubrugelig, det kan jo tænkes at det er fordi at der er så mange at vælge imellem og jeg bare har været uheldig og ikke været en af de få de kalder til samtale.. Jeg har fået rettet i min ansøgning, så synes selv den er god nu, dog noget selvhøjtidelig, men jeg er jo nød  til at lyde selvsikker og ikke undskyldende.. Så nu må jeg se tiden an og lade være med at føle arbejdsløsheden som et nederlag, da det desværre er hverdag for rigtig mange mennekser for tiden..

Overvægt:

Jeg har tabt 15 kg, men har siden jul ingen motiovation haft. Taget 2 kg på, tabt dem igen, taget 2 kg på og tabt dem igen osv osv.. Men istedet for at punke mig selv, må jeg jo være stolt over at jeg kan holde mit vægttab og så se om motivationen ikke kommer hen ad vejen... Ingen siger jo at de 31 kg skal tabes på et år, så hellere den tid det nu engang kommer til at tage og det så er for evigt...

Dagpleje:

I min by er der åbenbart mange børn som skal ud i foråret, så dpkontoret har haft ringet flere gange for at høre efter hvornår vi skulle bruge dagplejer fra og hver gang har jeg måtte sige 6.15 eller 6.25, da jeg ikke har kendt til min fremtidige arbejdssituation. Victoria skal ud i dp her 1. maj og i dag fik jeg endelig opkaldet.. Hun har fået en plads udenfor byen!! Jamen HVIS vi skal have en ung pige til at hente hende eller HVIS min mor skal... Jamen hun havde to andre dp, men først fra 1.juni inde i byen........hmmm, HVIS nu jeg får arbejde, så må Karsten jo tage hans sommerferie der og bruge den på at køre hende ind... HVIS jeg ikke får arbejde får jeg nok fred til at køre hende ind, AF kommer nok ikke efter mig med det samme... En ny dagplejer... Uden for byen... øv bøv...

En ny dp = ingen rygter om hvor god eller dårlig hun er.. Slog hende op på krak, der er knap 3 km derud, så kunne vi jo købe en cykeltrailer, så kan både min mor eller en ung pige hente hende. Dp har selv små børn og vægter udeliv og vil hegne haven ind, så ungerne kan gå op i hjørnet og klappe hestene som går ved siden af i en fold..... Vil lige høre hvordan og hvorledes mht. møder med andre dp'er og børn... Men tror vi takker ja til den ny dp'er..

Jeg ævler igen og ved ikke om I er med så langt nede i indlægget, men det jeg egentlig vil frem til er at det ikke hjælper at tænke så negativt om alle ting, alt ordner sig/lysner hvis man ser lidt anderledes på tingene/ser det fra et andet perspektiv..

Tak fordi du læste med i min rodede tankegang..

Qnus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Heidimed lea

jamen altså det er jo bare dejlig at du får læsset af, og meget bedre en at rode med det inden i hovedet..  hvilke pædagogjob søger du???   jeg lurer også lidt efter nyt, men der er godt nok ikke meget og søge...

det slog mig lige da jeg læste din ansøgning...    hvad med at blive dagplejer for en tid, de mangler og du søger og som Pædagog for man i nogle kommuner ekstra tillæg og det kan være et spændende job..   bare en tanke altså....

håber du finder løsningen, men synes du er kommet flot langt allerede så op med humøret du er god nok

tanker og knus Heidi

Anmeld

14. april 2010

Stumpen

Heidimed lea skriver:

jamen altså det er jo bare dejlig at du får læsset af, og meget bedre en at rode med det inden i hovedet..  hvilke pædagogjob søger du???   jeg lurer også lidt efter nyt, men der er godt nok ikke meget og søge...

det slog mig lige da jeg læste din ansøgning...   hvad med at blive dagplejer for en tid, de mangler og du søger og som Pædagog for man i nogle kommuner ekstra tillæg og det kan være et spændende job..   bare en tanke altså....

håber du finder løsningen, men synes du er kommet flot langt allerede så op med humøret du er god nok

tanker og knus Heidi

Jeg søger faktisk alt det der er som lige falder i min interesse.. Det har været i børnehave, en specialstue i en børnehave, støttepædagog, pædagog i børnehaveklasse, hos ældre psykisk og fysisk udviklingshæmmede...

Jegkan ikke blive dagplejer, da vi bor til leje i en 4 vær. lejlighed.. men ideen har strejfet mig, da der lige er blevet søgt om en..

men du må have pøj pøj med søgningen..

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

Ens holdning er helt sikkert det vigtigste, men jeg kan godt se at du har mange ting imod dig lige nu. Og til sidst bliver det bare helt uoverskueligt saa man gaar i sort.

Men som du selv siger, proev at tage én ting af gangen. Faa taget en beslutning mht dagplejen. Ved godt at det er nemmere sagt end gjort, men for at faa ryddet ud i problemerne.

Og mht slankekur. Goer du det bare paa eget initiativ? For hvis du goer det og det ikke virker, saa proev at hente hjaelp udefra. Jeg har for lang tid siden maatte indse at jeg ikke kan tabe mig uden at nogen svinger pisken over mig. Saa derfor har jeg et ugentlig moede med WW. Jeg var heller ikke spor motiveret da jeg startede i sidste uge, men bare det at jeg da ikke vil betale for ingenting goer at jeg blev en smule mere motiveret. Gaar du allerede et sted, saa proev at skifte. Det kan maaske hjaelpe.

Og ja, mht arbejdet er der vist ikke andet at goere end at holde ud. Og som du ogsaa selv siger, det er jo ikke dig der er noget i vejen med. Du fik da flere tilbud og samtaler mens du var gravid. Saa du har bare vaeret uheldig og pludselig bliver det din tur, det er jeg sikker paa.

Ja, det lyder meget nemt og det er det overhovedet ikke. Men tag én dag, ét problem, ét skridt af gangen og lad vaere at drukne i det altsammen.

Knus

Trine

Anmeld

15. april 2010

Stumpen

3rollinger skriver:

Ens holdning er helt sikkert det vigtigste, men jeg kan godt se at du har mange ting imod dig lige nu. Og til sidst bliver det bare helt uoverskueligt saa man gaar i sort.

Men som du selv siger, proev at tage én ting af gangen. Faa taget en beslutning mht dagplejen. Ved godt at det er nemmere sagt end gjort, men for at faa ryddet ud i problemerne.

Og mht slankekur. Goer du det bare paa eget initiativ? For hvis du goer det og det ikke virker, saa proev at hente hjaelp udefra. Jeg har for lang tid siden maatte indse at jeg ikke kan tabe mig uden at nogen svinger pisken over mig. Saa derfor har jeg et ugentlig moede med WW. Jeg var heller ikke spor motiveret da jeg startede i sidste uge, men bare det at jeg da ikke vil betale for ingenting goer at jeg blev en smule mere motiveret. Gaar du allerede et sted, saa proev at skifte. Det kan maaske hjaelpe.

Og ja, mht arbejdet er der vist ikke andet at goere end at holde ud. Og som du ogsaa selv siger, det er jo ikke dig der er noget i vejen med. Du fik da flere tilbud og samtaler mens du var gravid. Saa du har bare vaeret uheldig og pludselig bliver det din tur, det er jeg sikker paa.

Ja, det lyder meget nemt og det er det overhovedet ikke. Men tag én dag, ét problem, ét skridt af gangen og lad vaere at drukne i det altsammen.

Knus

Trine

Ja et skridt af gangen... Vi fik en snak om dp i går og Karsten synes godt nok ikke om hende uden for byen.. Så vi skal lige have snakket det i gennem i aften igen, men jeg tror det ender med at jeg ringer i morgen og beder om dp'eren der åbner 6.20 selvom det først er fra juni.. Men det positive der er at Victoria er blevet 1 månede ældre og de jobs der er at søge nu er fra midt juni - 1.juli, så det passer også som fod i hose eller hvad det nu hedder

Ang min kostomlægning, så er det på egen initiativ... At melde mig til WW elle DDV vil ikke hjælpe mig.. Jeg er medlem af slankedoktoren, men er meget ustabil derinde pt.. Min læge har tilbudt at jeg kunne blive vejet deroppe (da det gik godt) men jeg takkede nej, da jeg ved at kommer jeg i modvind, så melder jeg bare fra og det vil også ske hos WW elller DDV.. I stedet for at face det, så gemmer jeg mig -ikke det bedste det ved jeg godt

Men jeg skal også i gang igen, for hele mit tøjskab er skiftet ud, så det nye skulle jeg helst ikke vokse fra, for så skal jeg ud at købe nyt, da det gamle er v-æ-k... Der hvor problemet ligger er både at motivationen er væk, men også at jeg vil tabe mig pårekorttid.. Men om det tager 1 år 2 år eller 5 år at tabe mig så er det jo i bund og grund underordnet, bare jeg taber mig for min egen og mine børns skyld...

Anmeld

16. april 2010

Munder

Du rammer bare så rigtigt omkring vægttabet. Jeg har jo været igennem det samme de sidste måneder med +/- 2 kilo. Jeg har taget den beslutning nu, at jeg holder en pause på en måneds tid, hvor jeg koncentrerer mig om at holde vægten, og når jeg så føler jeg har overskuddet går jeg i gang igen.

Jeg tabte mig jo 30 kilo for 7 år siden. Det gjorde jeg på 9 måneder, men i farten glemte jeg at mentalt indstille mig på at holde vægten, hvilket jo resulterede i at jeg igen kæmper med vægten. Jeg mangler omkring 9-10 kilo nu, så jeg føler mig ikke overvældende fed mere, hvilket er rigtig dejligt! Jeg tror altså man kan køre rigtig sur i det, hvis det at tabe sig kommer til at fylde alt i hverdagen....så derfor vælger jeg lige at træde et skridt tilbage og holde en lille pause, hvor jeg øver mig i at være stabiliseret. Anja, vi skal jo tænke på at et 15 kilos vægttab er rigtig flot og så er de kilo der jo ikke mere

Mht til jobsituationen er det absolut ikke et nederlag at være uden job!!! Jeg sagde en stilling op for 6 år siden fordi jeg mistrivedes og gik herefter ledig i 9 måneder. Jeg prøvede nøjagtig det samme som dig, skrive en masse ansøgninger og ikke komme til samtale. Til sidst kom jeg til jobcoach via min A-kasse, og det var bare fantastisk. Hun fik sporet mig ind på, præcist hvilke job jeg ville have, og hjalp mig rigtig meget med at få brygget et godt CV sammen og skrive nogle rammende ansøgninger, og vupti...første ansøgning jeg skrev herefter gav pote. Måske du skulle overveje noget lignende, for at få en hjælpende hånd. Med så mange kvalificerede ansøgere der er i dag, tror jeg det er ekstremt vigtigt med en fangende ansøgning.

Jeg kan ikke rigtig sige noget om dp, da Andrea har været i integreret institution fra dag 1, hvilket vi har været super glade for. Håber dog I finder det der passer 100 % til jer og Victoria.

Jeg synes absolut ikke dit indlæg var rodet, derimod er det nok rigtig sundt at få tankerne skrevet ned, så ens hjerne kan få et lille hvil

Stort kram fra mig til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.