Har brugt dagen til at tænke over tingene, for jeg har i den sidste tid været meget trist og muggen, men nu har jeg nogle ting at skulle arbejde med = få psyken til at forstå...
Arbejde:
Jeg har søgt få stillinger i forhold til mange andre, men er allerede på opgivelsens rand... Men for at jeg ikke er blevet kaldt til samtale er jo ikke lig med at jeg er ubrugelig, det kan jo tænkes at det er fordi at der er så mange at vælge imellem og jeg bare har været uheldig og ikke været en af de få de kalder til samtale.. Jeg har fået rettet i min ansøgning, så synes selv den er god nu, dog noget selvhøjtidelig, men jeg er jo nød til at lyde selvsikker og ikke undskyldende.. Så nu må jeg se tiden an og lade være med at føle arbejdsløsheden som et nederlag, da det desværre er hverdag for rigtig mange mennekser for tiden..
Overvægt:
Jeg har tabt 15 kg, men har siden jul ingen motiovation haft. Taget 2 kg på, tabt dem igen, taget 2 kg på og tabt dem igen osv osv.. Men istedet for at punke mig selv, må jeg jo være stolt over at jeg kan holde mit vægttab og så se om motivationen ikke kommer hen ad vejen... Ingen siger jo at de 31 kg skal tabes på et år, så hellere den tid det nu engang kommer til at tage og det så er for evigt...
Dagpleje:
I min by er der åbenbart mange børn som skal ud i foråret, så dpkontoret har haft ringet flere gange for at høre efter hvornår vi skulle bruge dagplejer fra og hver gang har jeg måtte sige 6.15 eller 6.25, da jeg ikke har kendt til min fremtidige arbejdssituation. Victoria skal ud i dp her 1. maj og i dag fik jeg endelig opkaldet.. Hun har fået en plads udenfor byen!! Jamen HVIS vi skal have en ung pige til at hente hende eller HVIS min mor skal... Jamen hun havde to andre dp, men først fra 1.juni inde i byen........hmmm, HVIS nu jeg får arbejde, så må Karsten jo tage hans sommerferie der og bruge den på at køre hende ind... HVIS jeg ikke får arbejde får jeg nok fred til at køre hende ind, AF kommer nok ikke efter mig med det samme... En ny dagplejer... Uden for byen... øv bøv...
En ny dp = ingen rygter om hvor god eller dårlig hun er.. Slog hende op på krak, der er knap 3 km derud, så kunne vi jo købe en cykeltrailer, så kan både min mor eller en ung pige hente hende. Dp har selv små børn og vægter udeliv og vil hegne haven ind, så ungerne kan gå op i hjørnet og klappe hestene som går ved siden af i en fold..... Vil lige høre hvordan og hvorledes mht. møder med andre dp'er og børn... Men tror vi takker ja til den ny dp'er..
Jeg ævler igen og ved ikke om I er med så langt nede i indlægget, men det jeg egentlig vil frem til er at det ikke hjælper at tænke så negativt om alle ting, alt ordner sig/lysner hvis man ser lidt anderledes på tingene/ser det fra et andet perspektiv..
Tak fordi du læste med i min rodede tankegang..
Qnus...