Børns reflekser!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. april 2010

DK

Så er det sket igen. Kirstine er faldet i børnehaven, og har fået et blåt øje og hudafskrabninger i hele den ene side af hovedet. MEN hendes hænder er fine, der er ingen hudafskrabninger. Dette er sket før, og hendes kinder har snart ret mange ar efter diverse styrt.

Så er det at jeg bare undrer mig over hvorfor i alverden hun ikke tager fra med hænderne? Det kan hun jo umuligt have gjort, da de vel også ville have været skrabede så?? Altså hvis man falder så lang man er, over sine egne ben, tager man så ikke per refleks fra med hænderne? Jeg har spurgt hvorfor hun ikke gjorde det, og hun svarer at hun jo ikke ved at hun skal til at falde før hun er faldet (mens hun kigger på mig som om jeg er åndsvag)

Jeg er jo helt nervøs over om der mon er noget galt med hendes reflekser (=hjernen?) eller hvad?

Tager jeres børn fra med hænderne, eller kommer de også hjem og er en stor hudafskrabning i hovedet og med hænderne der er gået fri?

Hun er jo 6 år nu, så hun burde vel også have "lært det" pt?

Knus Ditte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Gellan

Når familjens 19 måneder gamle energibombe falder, tager han ofte for sig med hænderne - men det sker engang imellem, at hann ikke tager for sig, men det sker mest, når han har et eller andet legetøj, som han (selv med refleks) ikke vil slippe.

Anmeld

14. april 2010

Miamaja

stakkels lille pus..jeg tror hendes reflekser er helt normale for et barn i den alder, lyder det som om i mine orer.

mit barn paa 3 aar tager heller ikke fra med sine haender hvis ham falder , og da jeg selv var 5 aar faldt jeg paa min cykel og landede med ansigtet, uden at tage fra med mine haender. saarene helede heldigvis fint uden ar undtagen et lille ar over mit ojenbryn(min mor var ogsaa bekymret for ar).

men du kan jo altid tage en snak med skolesygeplejersken eller naeste gang naar hun er til laege alligevel.

Anmeld

14. april 2010

AnneBJ

Hvordan er synet?

Jeg var selv ret "klodset" som barn, fordi en bygningsfejl på mine øjne gjorde/gør at jeg ikke er særlig god til at afstandsbedømme....

Anmeld

15. april 2010

DK

Jeg tror jeg vil spørge min læge næste gang jeg er der alligevel. Indtil nu har hun klaret synsprøverne fint.

Tak for jeres svar. Måske er jeg også bare en overpylret moar, he he!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.