Cirkus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Marco2

Hej piger.

Thomas kom igår hjem med 3 fribilletter til Cirkus Arena.

Men så lyder mine spørgsmål:

1: Er det for tidligt for dem at komme i Cirkus? Bliver de skræmt fra vid og sans?

2: Er Cirkus dyremishandling? Tænker lidt at det er det og hvis det er, vil jeg ikke støtte op om det ved at gå i Cirkus. Men har dyrene det godt nok eller er det mere eller mindre mishandling det de bliver udsadt for?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Millebasse

Marco2 skriver:

Hej piger.

Thomas kom igår hjem med 3 fribilletter til Cirkus Arena.

Men så lyder mine spørgsmål:

1: Er det for tidligt for dem at komme i Cirkus? Bliver de skræmt fra vid og sans?

2: Er Cirkus dyremishandling? Tænker lidt at det er det og hvis det er, vil jeg ikke støtte op om det ved at gå i Cirkus. Men har dyrene det godt nok eller er det mere eller mindre mishandling det de bliver udsadt for?

AG

Bastian har været i et lille cirkus som kommer til Haderslev hvert år og han nød det virkeligt!! Det var sådan et uden store dyr..

Han har en dvd som hedder Dyrene i Cirkus og den er han fuldstændig vild med og spørger hele tiden hvornår vi skal i cirkus, så vi skal bestemt i et stort cirkus når det kommer til byen!!

Jeg er ret sikker på at der er opsyn med dyrene i et cirkus, som alle andre steder hvor der er dyr... Så jeg har ingen betænkeligheder ved at tage afsted..

Anmeld

14. april 2010

Muffinmus

Næ, William var afsted i sommers..han synes det var vældigt, men til sidst havde han vist fået nok:-)

Anmeld

14. april 2010

Stumpen

Vi var afsted sidste år med Mathilde.. Vi sad helt nede og det skræmte hende -det var for tæt på.. Men heldigvis var teltet kun halv fyldt, så vi satte os op på en af tribunerne og så morede hun sig resten af aftenen.. Så tag I bare afsted.. Jeg tror kun det er i far til fire at elefanterne bliver mishandlet -tvilver på at det finder sted i virkeligheden...

Anmeld

14. april 2010

..

Hej.

Jeg syntes det er super sympatisk af dig at tænke på dyrene!

Jeg kunne aldrig drømme om at tage i cirkus med mine børn, jo hvis der findes nogen uden dyr. Der er jo ingen dyr som finder der naturligt at stå i lastbiler og blive kørt rundt hele sommeren, for at blive trænet og vist frem og så derudover bare stå i bilen eller i en indhegning. Der bliver på ingen måde taget hensyn til hvordan disse forskellige dyr lever i naturen, det er kun en indtjeningskilde og dyrene lever for at underholde os mennesker - ikke en tanke jeg bryder mig om

Anmeld

14. april 2010

bette

hmm har det lidt på samme måde som macrolf..

jeg har set fra dyrenes beskyttelse.. en film hvor de viser hvordan de træner elefanterne til at stå på en lille dims osv.. det er ikke naturligt for en elefant på nogen måde.... og de bliver bestemt ikke behandlet godt.. !

bryder mig ikke om tanken om dyr der løber rundt og laver kunstner og så vide hvordan de har fået disse store dyr til det..

Anmeld

14. april 2010

Nadi

Vi har planer om at skulle i cirkus Arena med et hold venner her sidst i maj. Jeg synes ikke det er for tidling, men er meget spændt på hvordan Oliver reagere. Tror lige han skal vænne sig til det, men så er det som med alt andet.

Anmeld

17. april 2010

Tynen

Vi var i cirkus sidste år og det var en succes i de 3 kvarter det varede.
Stella var specielt fanget af dyrene, men kunne ikke rigtig holde fokus på klovne og linedansere.
Det tror jeg dog hun vil i år.

Om det er dyremishandling - Tja, det er det vel set i det perspektiv at det ikke er normalt for en elefant at danse rundt på en skammel, for heste at rende rundt og rundt i en "lille" manege mens der bliver blæst op for musikken og for hunde at være iklædt klovnekostume.
Jeg er normalt overdevent dyreven, men jeg må indrømme at jeg aldrig tænkt over træningsmetoderne
Jeg ved faktisk ikke hvordan det foregår, men jeg har dog mine (bange) anelser.

Vi tager dog afsted i år igen.

Anmeld

20. april 2010

Marco2

Hej piger.

Tak for svar.

Jamen jeg er jo stor dyreelsker og er meget fokuseret på dyrs velfærd.

Jeg skrev til Dyrenes Beskyttelse omkring min bekymring for dyrenes velfærd i cirkus og har fået svar fra dem idag.

De mener at dyrene i cirkus har det OK, pånær elefanterne da de ikke hører hjemme i et cirkus. Men de mener at jeg skal tage afsted. Medarbejderen havde selv været i Arena sidste år.

Og så vil de gerne høre om mit indtryk når vi har været der.

Så på baggrund af deres svar tager vi afsted. Det har givet mig lidt ro. Havde nu googlet mig frem til megen info om præcis dyrene i Arena og det virker som om de har gode forhold alt taget i betragtning.

AG

Anmeld

20. april 2010

..

Marco2 skriver:

Hej piger.

Tak for svar.

Jamen jeg er jo stor dyreelsker og er meget fokuseret på dyrs velfærd.

Jeg skrev til Dyrenes Beskyttelse omkring min bekymring for dyrenes velfærd i cirkus og har fået svar fra dem idag.

De mener at dyrene i cirkus har det OK, pånær elefanterne da de ikke hører hjemme i et cirkus. Men de mener at jeg skal tage afsted. Medarbejderen havde selv været i Arena sidste år.

Og så vil de gerne høre om mit indtryk når vi har været der.

Så på baggrund af deres svar tager vi afsted. Det har givet mig lidt ro. Havde nu googlet mig frem til megen info om præcis dyrene i Arena og det virker som om de har gode forhold alt taget i betragtning.

AG

Respekt for dig!! Hvis alle var som dig så ville dyrene have det meget bedre. Kanon at du undersøger sagen! Det er lige før at selv jeg ville overveje at tage i cirkus når dyrens beskyttelse siger god for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.